به دلیل رقبای کهن و جدیدی که هر روز بر تعداد آنها افزوده میشود، آشنایی با روشهای افزایش فروش و جذب مشتری از ملزومات کامیابی در کسبوکار است.
فروشندگی یک علم است که به سرعت با تکنیکهای جدید به روز میشود. مهم نیست کسب و کار شما چیست، آنچه در گذشته جواب میداد امروز به اندازه کافی جوابگو نیست.
زمانی برای آزمون و خطا نیست، اکنون سررسید فروش است زیرا در یک چشم بر هم زدن رقبای جدید ظاهر میشوند، محصولاتی مانند وارد بازار میشود و به سرعت بازار را فرا میگیرد.
برای حفظ موقعیت خویش در بازار و کاهش امتحان و خطا همواره به پیگیری یادگیری باشید. در اینجا بعضی از اقدامات اساسی برای بهبود فروش و اطمینان از حفظ بازار در ۱۵ راهکار آورده شده است.
پیشرفت-در-فروشندگی
۱. اهداف فروش را مشخص کنید
با درک بازاری که در آن مشغول به کار هستید آغاز کنید.
چه کاری را متمایز از رقبا سپریدن میدهید؟
چگونه به این بازار هدف کم و بیش میشوید؟
چقدر هزینه حاضرند به شما بپردازند؟
افرادی که به خدمات شما احتیاج دارند چه کسانی هستند؟
چه سوالاتی دارند که میتوانید به آنها استجابت دهید؟
اگر نمیتوانید به این سوالات به راحتی استجابت بدهید، کار اصلی خود را در این مرحله، بر روی وضوح و شفافیت شغل و قصد خود بگذارید.
۲. اهداف را به بخشهای کوچکتر بخش کنید
نتایج مد نظر (فروش ماهانه، فایده هر فروش و غیره) را مشخص نمایید تا امکان ارزیابی ترقی وجود داشته باشد. اهداف مشخص، ذهن شما را متمرکز کرده و فعالیتهای شما را هدفمند میسازد.
برای هر ماه برنامهای داشته باشید. به این شکل به راحتی میتوانید با پروا به نتایج به دست آمده اثربخشی برنامه خویش را مشخص کنید
میخواهید هر ماه چقدر فروش داشته باشید؟
چه برنامهای برای پاسخگویی بهتر به مشتریان دارید؟
از هر محصول تصمیم دارید الی چه میزان فروش داشته باشید؟
بیشتر بر روی فروش کدام محصولتان تمرکز دارید؟
۳. نیازهای مشتری را به او بفروشید تکنیک-های-فروش-بیشتر
همیشه این پیشفرض را در نظر داشته باشید که مشتریان چیزی را میخرند که اندیشه میکنند به آن احتیاج دارند. چگونه میتوان آنها را متقاعد کرد که به محصولات شما بیچارگی دارند؟
مزایای فرآورده که باعث تفریق هزینه، وقت و حل مشکلات میشود را برجسته کنید.
ویژگیهای فرآورده مشابه وزن، رنگ، اندازه محرک اصلی خرید نیست. به خریدار نشان دهید:
در صورت خرید چه کاری را راحتتر میتواند اتمام دهد؟ چه پرماسیدن بهتری پیدا میکند؟چه ارزشی به زندگی او اضافه میشود؟چه تغییر مثبتی در سبک زندگی او برپایی میشود؟ محصول چگونه باعث صرفهجویی در زمان و خرج مشتری میشود؟
همیشه میتوانید در محصولات خود بسته به نیاز تغییراتی به وجود بیاورید. در فروش و بازاریابی خلاق باشید.
۴. به مشتریان توجه نشانه دهید
بازاریابی دهان به دهان، شفا مهارت فروش و به کارگیری سوالات راهبردی کلید بازاریابی هدفمند است. با تعقیب دقیق خواستههای مشتریان و راهاندازی خدمات مشتریانِ باکیفیت، مایه حفظ بازار خود شوید. مشتریان اخ دارند بدانند به آنها توجه دارید و برای شما مهم هستند.
زمانی که مشتریان بدانند که محصول شما چه کمکی به آنها میکند و چه مزایایی دارد، فروش به مراتب راحتتر میشود. به علاوه اگر آنها از خرید راضی باشند به یک کانال تبلیغ کننده برای شما تبدیل میشوند.
افراد تبلیغات غیرمستقیم (توصیه افرادی که به آنها اعتماد دارند) را راحتتر میپذیرند و تاثیری به مراتب اغلب از تبلیغات مستقیم دارد.
۵. فروش هدفمند داشته باشید
در هر مرحله بدانید که به چه کاری مشغول هستید و به چه دلیلی این کار را انجام میدهید.
چه کسانی قصد فروش پیمان میگیرند و چرا؟
میخواهید به آنها چه پیامی بدهید و برای چه هدفی؟
خدمات شما چه رهنمود ویژهای برای مشتریان دارد؟
جه چیز محرک آنها برای فروش اغلب است؟
در هر مرحله از فرآیند فروش برای تصمیمات بهتر، احتیاج به شناخت اغلب بازاری که در آن مشغول به پیشه هستید دارید.
۶. بپرس، گوش کن و سپس عمل کن
بیشتر از هر چیز دیگری، این سه واژه چکیده کامیابی در فروش است. سوالات شما باید حسابشده باشند. علاوه بر آن بر روی مهارتهای شنیداری خود بهخوبی پیشه کنید. سوالاتی از مشتری بپرسید که اثر دهد منظور کمک به او را دارید.
این سوالات به شناخت بهتر قشری که با آنها در تماس هستید کمک میکند. افزایش فروش و جذب مشتری به اثر دهید که به او اهمیت میدهید، گوش دادن کارساز باعث میشود که مشتریان دریافتن ارزشمند بودن بکنند.
آموزش-تکنیک-های-فروشندگی---افزایش-فروش
۷. به دنبال یادگیری اغلب باشید
نقاط سستی خویش را بشناسید. اهدافی تنظیم کنید لغایت ناچار شوید کارهایی اتمام دهید که همنشین ندارید، اما برای ترقی شما لازم است. تصویر یک فروشنده کامیاب را در ذهن خویش حفظ کنید.
همانند یک اسفنج آنچه را که برای ترقی کاری دربایستن دارید جذب کنید و دائم به پیگیری یادگیری اغلب باشید. برای موفقیت در فروشندگی مطالعه را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. فروشندگی نیز مشابه هر کاری ترفندهای ویژه خود را دارد.
۸. نقطه نظر مثبتی به کارتان داشته باشید
نگرش مهارشدنی است و میتوان بر ترسها غلبه کرد. باورهایی که موفقیت شما را محدود میکند تغییر دهید. از افکارتان آگاه باشید، ببینید کدامیک از آنها تضعیفکننده است و پس از آن تعهد به تغییر را در خود ایجاد کنید. با صرف زمان و سعی میتوانید به فردی که میخواهید تبدیل شوید.
نگرش مهمترین آلت فروش است. هر چیزی که انگیزشی، مثبت و خوشبینانه است را انتخاب و متعلق به برای حفظ نقطه نظر مثبت و متمرکز ابقاء بر قصد استفاده کنید.
۹. با مشتریان در یک تیم باشید
بسیاری از فروشندگان تنها میخواهند بفروشند، به هر طریق و روشی که شده است! آنها فراموش میکنند که خرید مشتری به انگیزه ها احساسی سپریدن میشود. مشتری زمانی که نسبت به خرید دریافتن احسان داشته باشد خرید میکند.
بیشتر در نقش یک رایزن کاربلد نما شوید تا یک فروشنده سمج. نباید به مشتری این احساس را بدهید که با زبان چیزی به او فروخته شده است. مشتری باید دانستن کند که او را راهبری کردهاید و احساس خوشنودی کند.
فروش در حقیقت، تبادل نظر با سایرین با قصد بهبود حیات و سوداگری آنها است. اگر به این شیوه به کار فروش نگاه کنید شغلی بسیار لذتبخش خواهد بود.
قبل از فروش با آنها ارتباط نکوداشتن استوار کنید الی پرماسیدن کنند هدف شما تنها فروش نیست. اگر فروش مهم و سختی دارید بهتر است اطلاعات نکویی از مشتری داشته باشید و در شبکههای اجتماعی آنها را دنبال کنید. زمینههای کاری و شخصی مشترکی بین خودتان پیدا کنید.
۱۰. زبان تن را وارد فروش کنید
در یک معامله مسلما کل آنچه را که فرد مقابل در ذهن دارد ذکر نمیکند. اما با فهم زبان بدن در فروش میتوان به شناخت بهتری از آنها رسید. بهطور مثال اگر کسی به آنچه که میگویید علاقمند باشد، تماس چشمی استوار میکند و هموار مینشیند و کمی هم به جلو متمایل میشود.
روشهای-جذب-مشتری
اما فردی بر روی میز ضرب میگیرد یا به اطراف نگاه میکند یا دست به سینه نشسته است پرتو نکوداشتن در معامله نخواهد بود.
همچنین باید از حرکات خود آگاه باشید. در اثناء گفتگو راز خود را تکان دهید الی پرتو دهید به صحبتهای فرد پروا دارید. پروا داشته باشید که صدایتان بیش از مرز آرام و یکنواخت یا هیجانزده و بلند نباشد.
۱۱. با سوالات جذاب شروع کنید
جلسات را با سوالات آغاز کنید و مستقیم سراغ فروش نروید. متوجه شوید که خریدار چه میخواهد. وقتی درباره مشکلات مشتری صحبت میکنید (کلید حل آن در دستان شماست) به شکلی رفتار کنید که پرماسیدن نکنند دشوار مربوط به عملکرد بد و ناشیگری آنها بوده است.
سوال کنید که در چه مدتی اخ دارند مسئله حل شود تا راهبند هزینههای بیشتر شود؟ کاشت بذر فوریت در ذهن آنها مایه میشود به راهکارهای شما پروا بیشتری نشان دهند.