قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

افزایش بیش از ۳۲ درصدی سطح گلخانه‌ها در سال ۹۷

در سال ۱۳۹۷ سطح گلخانه‌های کشور با افزایش ۳۲.۶ درصدی از ۱۱ هزار و ۳۱۲ هکتار در سال ۱۳۹۵ به ۱۵ هزار هکتار در سال ۱۳۹۷ رسیده و تولید محصولات شیلاتی، گوشت مرغ و شیر خام نیز در این مدت ۱۵.۴، ۶.۶ و ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که کل تولید بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۷ با ۳.۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۵ از ۱۱۸ به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است.

همچنین طبق این آمار، تولید محصولات باغی و گندم در سال ۱۳۹۷  نسبت به سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۱۰ و ۷.۹ درصد افزایش داشته و به ۲۲ و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

تولید محصولات شیلاتی، گوشت مرغ و شیر خام نیز در این مدت ۱۵.۴، ۶.۶ و ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است، به‌طوری‌که تولید این سه محصول در سال ۱۳۹۵ به ترتیب معادل ۱۰۹۴، ۲۱۷۹ و ۹۶۵۲ تن بوده و در سال ۱۳۹۷ به ۱۲۶۲، ۲۳۲۲ و ۱۰ هزار و ۷۳۳ تن رسیده است. تولید گوشت قرمز نیز در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۴۰ هزار تن یعنی حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

طبق این آمار، سطح گلخانه‌های کشور نیز با افزایش ۳۲.۶ درصدی از ۱۱ هزار و ۳۱۲ هکتار در سال ۱۳۹۵ به ۱۵ هزار هکتار در سال ۱۳۹۷ رسیده است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که سطح کل عملیات احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و سطح کل سامانه‌های نوین آبیاری در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۵ معادل ۱۸.۳ و ۳۷.۴ درصد افزایش داشته است.

ظرفیت انبارهای فنی و سردخانه‌های کشور نیز در این مدت با افزایش ۶۷ درصدی در سال ۱۳۹۷ به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده و بیشترین افزایش را در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

همچنین تولید دستگاه‌های کمباین غلات، کمباین برنج، نشاءکار برنج و بذرکار غلات در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۶.۴، ۳۵.۷، ۳۳ و ۲۷ درصد افزایش داشته است.

از طرف دیگر طبق این گزارش راندمان کل آبیاری کشور از ۳۷ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۴۲ درصد در سال ۱۳۹۵ و ۴۵ درصد در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان­داری نیز در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۵۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

همچنین براساس گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، صادرات محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۵ معادل ۱۹ درصد افزایش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.