قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

بهینه سازی عناوین شما برای سئو وب سایت

تگ عنوان جزو مهمترین عوامل قرار اخذ شما در صفحه اول گوگل است که توسط موتورهای جستجو باره توجه قرار می‌گیرد و به آنها می‌گوید سایت شما آن صفحه باره عقیده درباره چه چیزی هست.  در نسخه ‌های کهنه تر وردپرس به طور پیش فرض به عنوان ” اسم تارنگار اسم ” یا ” عنوان پست ” نمایش داده می‌شود اما برای کسب رتبه بهتر است آن را تغییر دهید لغایت تارنما شما بتواند چشم وهمچشمی کند و در صفحه نخست گوگل نما شود ولی لازم است این نکته را  مدنظر داشته باشید که برای هر صفحه اغلب از یکبار آن را بکار نگیرید.

برای تغییر تگ عنوان من رهنمود می‌کنم از بهترین افزونه سئو وردپرس Yoast seo برای آنالیز سئو سایتتان کاربرد کنید.

برای تنظیمات عنوان دو نکته را مد نظر داشته باشید:

•    موتورهای جستجو به کلماتی که در ابتدای عنوان قرار می گیرند وزن اکثریت می دهند ، طوری که اگر کلمات کلیدی خود را در تقرب آغاز عنوان صفحه کاربرد کنید به شایستن زیاد رتبه بهتری کسب می کنید

•    افراد هنگام روبرو شدن با صفحه نتایج جستجوی گوگل برای نخستین بار شروع به اسکن نتایج می کنند و اگر واژه ها کلیدی شما در ابتدای عنوان ظاهر شود نتیجه بهتری دارد و بیشتر احتمال دارد که روی لینک شما کلیک شود.



۵ . ۲ . ۱ . چطور عنوان ها را با به کارگیری افزونه یاست سئو چک کنیم

دو دسته در این افزونه هستی دارد که می توانید عنوان ها را کنترل کنید. نخست از کل بعد از نصب و پرکار سازی این افزونه شما می توانید در پنل وردپرس به سرنوشت سئو بروید و این تنظیمات را سپریدن دهید. از قسمت  سئو وارد تقسیم عنوان ها و متاها بروید در انجا سرنوشت گوناگون برای تنظیمات صفحه را تماشا می کنید.

در قسمت پست ها الگوی عنوان را به صورت قبل فرض با عبارت پایین را می بینید


سئو عنوان در گوگل


که در تقدیر الگو می توانید آن را تغییر دهید. توصیه ما این است که تنها دو سرنوشت نخست ان را باقی بگذارید و بقیه را منزه کنید (%%title%% %%page%%)

(%%%%sep علامت جداکننده است که در فیش اول آن را تماشا می کنید و می توانید آن را تغییر دهید.


تنظیمات آدرس و سئو سایت وردپرس



۵ . ۲ . ۲ . آموزش شخصی سازی عنوان ها برای سئو کردن سایت

روشی که در بالا اشاره کردیم حالت پیش فرض است برای تعرفه بهینه سازی سایت عنوان های هر صفحه و یا نوشته سایت بصورت سفارشی و یا دلخواه نیز می توانیم عمل کنیم. بس است به تقدیر انتهای هر نوشته یا صفحه مراجعه کنید و خلاصه آنالیز سئو نوشتار یا صفحه مورد نظرتان را با افزونه سئو yoast seo بررسی کنید.


آنالیز سئو و رسیدگی بهینه سازی


اگر ویرایش اسنیپت را بزنید وارد تقدیر تنظیمات سئوی عنوان سایت می شوید. در حالت پیش فرض شما همان چیزی را می بینید که در الگوها تنظیم شده بود که میتوانید ان را نادیده بگیرید و به مد نظر عنوان را دوباره بازنویسی کنید.

CDN به زبان ساده

چه صاحب یک وب‌سایت باشید، چه توسعه‌دهنده وب و چه کاربری عادی، احتمالا عبارت CDN(شبکه تحویل محتوا یا Content Delivery Network) به گوشتان خورده است یا آن را در آدرس بعضی از فایل‌ها دیده‌اید. در این پست با CDN و کاربردهای آن، به زبان ساده، آشنا می‌شوید.

CDN چیست و چگونه کار می‌کند؟

وقتی قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت را دارید هاستی بر روی یک سرور تهیه می‌کنید و بدین ترتیب سایت شما فعالیت می‌کند؛ اما یک CDN به جای استفاده از تنها یک سرور، از شبکه‌ای جهانی از سرورها استفاده می‌کند تا محتوای شما را ارائه دهد. برای درک بهتر به این مثال توجه کنید. تصویر زیر تمامی سرورهای شرکت Cloudflare را نشان می‌دهد. هر نقطه در این نقشه یک سرور است. وقتی محتوایی را در Cloudflare آپلود می‌کنید، این محتوا در تمامی سرورها کپی می‌شود و هنگام درخواست کاربر، سریع‌ترین سرور محتوا را ارائه می‌دهد. سریع‌ترین سرور معمولاً از لحاظ جغرافیایی نزدیک‌ترین است اما همیشه اینطور نیست. پس اگر شما بخواهید از ایران محتوا دریافت کنید احتمالا از یکی از سرورهای نزدیک ایران آن را دریافت می‌کنید.

cdn / شبکه تحویل محتوا

دلایل استفاده از CDN

۱. سرعت: بدیهی است که هرچه یک سرور از نظر جغرافیایی به شما نزدیک‌تر باشد سرعت دریافت محتوا بالاتر خواهد بود.

۲. SEO (بهینه سازی موتور جستجو): این مورد در واقع معلول سرعت است. گوگل به سایت‌های سریع‌تر رتبه‌ی بهتری می‌دهد.

۳. جلوگیری از حملات: حملات DDoS، حملات شایعی به شمار می‌روند. در حملات منع محروم‌سازی از سرویس توزیع‌شده، مهاجمان با ارسال درخواست‌های بسیار زیاد به یک سرور باعث خاموشی و از دسترس خارج شدن آن می‌شوند. با استفاده از CDN ترافیک ورودی از طرف مهاجمان پخش شده و حمله دفع می‌شود.

۴. هزینه: درست است که CDN از هاستینگ عادی هزینه بالاتری دارد اما اگر نسبت ترافیک به هزینه و افزایش سرعت و امنیت سایت را در نظر بگیریم، ارزش آن مشخص می‌شود.

۵.رضایت کاربران: مهم‌ترین مزیت CDN افزایش تعداد و رضایت کاربران است. این امر با افزایش سرعت و رتبه سایت در گوگل به دست می‌آید. سایت‌های سریع‌تر برای کاربران خوشایندترند و تجربه کاربری بهتری را برای آنان به ارمغان می‌آورند.

انواع مختلف CDN

به طور کلی می‌توان CDNها را به دو دسته تقسیم کرد:

CDNهای عمومی: برخی از CDNها مثل Cloudflare کل سایت را کپی کرده و ارائه می‌دهند.

CDNهای تخصصی: برخی دیگر از CDNها روی محتوای خاص مثل مولتی‌مدیا و فایل‌های ثابت مثل کدهای جاوااسکریپت (JavaScript) و CSS تمرکز دارند.


سرویس متاسرچ چیست و چرا یک سرویس کاربردی است

با تولد اینترنت و رونق آن به‌واسطه‌ی ظهور وب‌سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون، نیاز به ابزارهایی برای جستجو در میان انبوه محتوای وب احساس می‌شد. بدین ترتیب موتورهای جستجو‌ روی کار آمدند تا به‌ کاربر در یافتن محتوای دلخواهشان یاری برسانند؛ اما تعداد موتورهای جستجو در کنار بهره‌گیری آن‌ها از الگوریتم‌هایی متفاوت برای یافتن و دسته‌بندی نتایج، کاربران را به استفاده از چندین ابزار جستجو سوق می‌داد. این عوامل در نهایت زمینه‌ساز تولد متاسرچ‌ها یا ابرجستجوگرها شد.

متاسرچ‌ها در حقیقت بین وب‌سایت‌های مختلف و کاربران، نقش واسطه‌ای را ایفا می‌کرد که کاربر به‌ مدد آن‌ها، در پاسخ به کوئری (عبارات جستجو، سوال یا واژه‌ی مورد نظر خود)، به جای اینکه تنها نتایج یک منبع را مشاهده کند، فهرستی از نتایج چندین منبع را در اختیار داشته باشد؛ در واقع متاسرچ،‌ با جمع‌آوری اطلاعات از سایر سرویس‌ها و موتورهای جستجو و با فیلترگذاری‌ آنها، امکان مقایسه و انتخاب بیشتری به کاربر می‌داد.

با رشد فزاینده‌ی حجم داده‌ها در فضای اینترنت و ورود کسب‌و‌کارهای گوناگون به دنیای مجازی، نیاز به متاسرچ‌ها از سامان‌دهی نتایج موتور‌های جستجوی فراتر رفت؛ زیرا با آغاز به‌کار‌ سرویس‌هایی که در قبال ارائه‌ی خدمات یا فروش کالا از کاربر پول دریافت می‌کردند، افراد به‌دنبال ابزاری برای مقایسه‌ی کیفیت و هزینه‌ی چنین خدمات و کالاهایی بودند، همین موضوع دامنه‌ی فعالیت متاسرچ‌ها را گسترده‌تر کرد؛ به‌طوری که امروزه شاهد فعالیت متاسرچ‌‌ در حوزه‌های مختلفی هستیم.

یکی از حوزه‌های پرطرفدار فعالیت متاسرچ‌ها گردشگری و توریسم است. با توجه به اینکه امروزه اینترنت به مقصد ابتدایی کاربران برای جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ تور، رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما بدل شده است، از این‌رو برای پاسخ‌گویی به نیاز آن‌ها، طیف گسترده‌ای از متاسرچ‌ها در ابعاد جهانی فعالیت می‌کنند که از جمله‌ی شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون تری‌واگو، تریپ‌ادوایزر، اکسپدیا و ویگو اشاره کرد که درگاه‌ها و فروشگاه‌های خود را در کشور‌های مختلف به‌صورت محلی همراه با سرویس‌های جهانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

شاید از خود بپرسید که درآمدزایی متاسرچ‌‌ها از چه طریقی صورت می‌‌گیرد؟ در پاسخ باید بگوییم آن دسته از متاسرچ‌هایی که کاربران را به سمت فروشگاه‌ها و ارائه‌کنندگان اصلی خدمات ارجاع می‌دهند، از طریق دریافت پورسانت فروش از فروشندگان خدمات و همچنین تبلیغات درآمد کسب می‌کنند و کاربران خود را در پروسه کسب درآمد وارد نمی‌کنند.


قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

در ابندای مقاله لازم به ذکر است که تکنولوژی Stack Power در کلیه ی سری سوئیچ های سیسکو دارای یک قابلیت است و دلیل نامگذاری این مقاله، ارائه اطلاعات در ارتباط با سوئیچ 3850 می باشد.

سوئیچ های سری 3850 جزء جدیدترین محصولات کمپانی سیسکو می باشند. کلیه قابلیت های این سوئیچ ها و همچنین تجهیزات و امکانات موجود درون بسته بندی این محصولات در مقاله راهنمای خرید سوئیچ سیسکو 3850 بیان شده است.

به طور کلی این سوئیچ ها از پنج ماژول شبکه برای پورت های uplink پشتیبانی می کنند. پیکربندی سوئیچ های 3850 شامل ماژول های شبکه نمی باشد. یکی از مزیت های آن این است که مشتریان دارای قابلیت انتخاب انعطاف پذیر در رابطه با خرید ماژول های مورد نیاز این سوئیچ ها هستند. همچنین سوئیچ های سری 3850 دارای قابلیت POE  و POE+ جهت تامین برق تا 30 وات در هر پورت و UPOE جهت تامین برق تا 60 وات می باشد.

از قابلیت های جدیدی که به این دستگاه ها اضافه شده است Stack Power و Stack Wise می باشد. که هر کدام را به طور جداگانه توضیح می دهیم :

1ـ قابلیت Stack Power :

همانطور که گفته شد قابلیت جدیدی به سوئیچ های سری 3850 سیسکو اضافه شده است. این قابلیت که Stack نام دارد در دو نوع Stack Power و Stack Wise موجود می باشد. قابلیت Stack Power یک سیستم ارتباطی قدرتمند و نوآورانه است که اجازه می دهد منبع تغذیه به عنوان یک منبع مشترک در میان تمام سوئیچ ها به اشتراک گذاشته شود. این قابلیت در سوئیچ های سیسکو منابع منفرد را جمع کرده و به عنوان یک منبع قدرت آن را به مسیر درست هدایت می نماید. تا چهار عدد سوئیچ می توانند توسط کابل های Stack به یکدیگر متصل شوند.

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

نکته : کابل های Stack Power با کابل های StackWise-48 کاملا متفاوت هستند.

ـ قابلیت Stack Wise :

تکنولوژی StackWise-480 یکی از موفق ترین تکنولوژی های Stack Wise که از ساختار بسیار پیشرفته ای برخوردار است. Stack Wise دارای پهنای باند 480 گیگابایت در ثانیه است. StackWise-480 از نرم افزار IOS سیسکو SSO برای ایجاد انعطاف پذیری بین Stack ها استفاده می کند. Stack به عنوان یک واحد تنهای سوئیچینگ عمل می کند که توسط یک سوئیچ فعال مدیریت می شود.

سوئیچ فعال به طور خودکار سوئیچ آماده به کار را پشت Stack انتخاب می کند. سوئیچ فعال آپدیت کلیه سوئیچ ها ، مسیریابی ، اطلاعات بی سیم و به طور مدارم اطلاعات را با سوئیچ آماده به کار همگام سازی می کند. اگر سوئیچ فعال نتواند، سوئیچ آماده به کار نقش سوئیچ فعال را بر عهده می گیرد و عملیات نگهداری Stack را ادامه می دهد. نقاط دسترسی همچنان در طول یک سوئیچ فعال به حالت آماده به کار متصل می شوند. از جمله اقدامات Stacking این است که می تواند اعضای جدید را قبول و یا موارد قدیمی بدون وقفه در فرآیند سرویس حذف نماید.StackWise-480 یک سیستم یکپارچه قوی و یکپارچه است که می تواند برروی بیش از نه سوئیچ نیز انجام شود.

ارائه مدیریت ساده با استفاده از یک واحد IP تنها ، یک Telnet ، یک CLI ، بررسی خودکار گذرنامه ، ارتقاء خودکار ، تنظیم خودکار و غیره از دیگر ویژگی های این قابلیت می باشد. StackWise-480 همچنین سوئیچینگ محلی را در Switches سری سیسکو Catalyst 3850 را فعال می کند. به طور کلی قابلیت Stack Wise سبب ایجاد سرعت بالا در هر Stack سوئیچ های عضو حلقه Stack می شود. که البته سرعت آن خیلی بیشتر از قابلیت StackWise Plus در سوئیچ های سری 3750X می باشد.همچنین این قابلیت از مخلوطی از سوئیچ های مدل 48 ports 10/100/1000, 24 ports 10/100/1000, and 12/24 Ethernet SFP port پشتیبانی می کند(مانند شکل زیر).

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

شما با استفاده از کابل های Stack Wise می توانید سوئیچ های سری 3850 مانند سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24T-S  و سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-12S-S با تعداد پورت های مختلف، انواع مختلف پورت های دسترسی (مس و فیبر، PoE و غیر PoE) و همچنین ماژول های مختلف را با یکدیگر مرتبط سازید. اما نکته قابل توجه این است که کلیه سوئیچ های موجود در یک حلقه Stack باید از یک نسخه IOS XE استفاده نمایند. البته ترکیبی از سوئیچ های LAN base را تنها با IP base یا IP services را پشتیبانی نمی کند.

سوئیچ کاتالیست سری 3850 با مجموعه ای از ویژگی های پایه LAN می تواند تنها با دیگر سوئیچ های پایه LAN سری Catalyst 3850،  Stackشود. همین مورد نیز در مورد IP base و IP services نیز صادق است.

اتصالات StackWise-480 و StackPower :

قابلیت StackPower را می توان در حالت به اشتراک گذاشتن قدرت یا redundanc اعمال کرد. در حالت به اشتراک گذاری، قدرت در پشت سوئیچ ها در Stack ذخیره شده و بین سوئیچ ها توزیع می گردد. در حالت redundan زمانی که کل بودجه برق پشت Stack محاسبه می شود، توان مصرفی بزرگترین منبع برق گنجانده شده است. این قدرت به صورت ذخیره نگهداری شده و برای حفظ قدرت سوئیچ ها به آن ها اعمال می شود و اتصالات دستگاه هنگامی که یک منبع تغذیه نتواند وظیفه خود را انجام دهد، شبکه بدون وقفه به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع:

راهنمای خرید سوئیچ سیسکو 3850

مشخصات کلی Shopping guide for 3850 switches :

سوئیچ های 3850 جدیدترین سوئیچ های سری 38 از محصولات شرکت سیسکو بوده که از سال 2013 تولید می شوند. سوئیچ کاتالیست 3850 به شما امکان دسترسی هوشمند، ساده و بسیار امن با یک کنترلر یکپارچه را می دهد. این سوئیچ ها از 100 نقطه دسترسی و 2000 سرویس گیرنده بی سیم پشتیبانی می کنند.این محصولات دارای پورت های multigigabit می باشند که از سرعت های 1ـ 2.5 ـ 5 ـ 10 پشتیبانی می نمایند. همچنین دارای قابلیت POE  و POE+ جهت تامین برق تا 30 وات در هر پورت و UPOE جهت تامین برق تا 60 وات می باشد.

قابلیت جدیدی که در این دستگاه ها اضافه شده است Stack Power می باشد که برای Stack  کردن منبع تغذیه های سوئیچ ها استفاده می شود و بدین شکل عمل می کند:

در صورتی که یکی از سوئیچ ها در منبع تغذیه به مشکل برخورد کند به کمک این قابلیت برق مورد نیاز دستگاه از طریق Stack توسط منبع تغذیه دیگر سوئیچ های Stack شده تأمین خواهد شد و این ویژگی قابلیت Up time بسیار بالایی را ارائه می دهد.شما می توانید از این سوئیچ ها به عنوان یک سنسور امنیتی و قدرتمند استفاده نمایید و همچنین از Flexible NetFlow ، Cisco TrustSec و قابلیت رمز گزاری MACsec پشتیبانی می کند.

محتویات درون جعبه سوئیچ های سری 3850 :

در ابتدای تولید این محصولات شرکت سیسکو یعنی از سال 2013 و حتی تا اوایل سال 2017 بسته بندی این محصولات شامل کلیه اجزای مورد نیاز جهت نصب دستگاه بود. اما بعد از سال 2017 تعدادی از این قطعات از درون جعبه حذف و به صورت سفارشی درون آن قرار گرفت. به طوری که در 90% سوئیچ هایی که به کشور وارد شده اند این قطعات موجود نمی باشند.

در شکل زیر کلیه قطعاتی که درون یک کارتن سوئیچ سیسکو 3850 موجود هستند نمایش داده شده است :

راهنمای خرید سوئیچ 3850

9ـ هشت عدد پیچ تخت

10ـ نگهدارنده کابل

11ـ پیچ M4.0 x 20mm

12ـ کابل کنسول RJ45

13ـ کابل کنسول به USB

14ـ کابل Stackwise

15ـ کابل  StackPower

1ـ سوئیچ 3850

2ـ کابل پاور

3ـ دفترچه راهنما

4ـ پایه های پلاستیکی

5ـ پیچ ارت

6ـ براکت

7ـ چهار عدد پیچ شماره 12

8ـ چهار عدد پیچ شماره 10

نکته : همان طور که گفته شد از اواسط سال 2017 به بعد تعدادی از آپشن های موجود درون کارتن های این سری از سوئیچ ها حذف شد و به صورت سفارشی درون کارتن قرار می گیرند که شامل : کابل کنسول RJ45 ، کابل کنسول به USB ، کابل Stack wise ، Stack Power می باشند.

اقدامات لازم جهت راه اندازی سوئیچ های 3850 :

ابتدا از یک سری تنظیمات فشرده ( Express Setup ) جهت وارد کردن اطلاعات IP استفاده می شود. این کار سوئیچ ها را برای اتصال به اینترنت و روتر ها فعال می سازد. شما می توانید از طریق همین آدرس های IP به پیکربندی های بیشتر دست پیدا کنید.

تجهیزات مورد نیاز :

1ـ PC و یا لپ تاپ

2ـ مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس با جاوا اسکریپت فعال

3ـ کابل اینترنت مستقیم یا متقاطع CAT5

نکته : قبل از راه اندازی تنظیمات فشرده هر گونه پروکسی و pop-up blockers باید در مرورگر و کامپیوتر شما غیر فعال شود.

مراحل اجرای تنظیمات فشرده:

مرحله 1 ـ اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز به سوئیچ متصل نیست.

مرحله2 ـ در طی مراحل تنظیمات سوئیچ شما به عنوان یک سرور DHCP عمل می کند. اگر سیستم شما دارای یک آدرس IP استاتیک است به طور موقت آدرس IP خود را تغییردهید.

نکته : این آدرس IP را در جایی بنویسید زیرا در مرحله 14 به آن نیاز خواهید داشت.

مرحله 3 ـ ماژول های منبع تغذیه را نصب کنید.

مرحله 4 ـ سوئیچ را روشن کنید. سیم برق AC را به منبع تغذیه سوئیچ و یک منبع برق متناوب متصل نمایید.

مرحله 5 ـ  مشاهده نتایج Post. این کار ممکن است از 5 ثانیه تا 5 دقیقه طول بکشد.

نکته : قبل از رفتن به مرحله بعد اجازه دهید نتایج Post کامل شود.

خطا : در صورتی که LED سیستم به رنگ سبز در نیاید یعنی نتایج Post به طور کامل انجام نشده است که در این صورت باید با نمایندگی و یا فروشنده کالا تماس بگیرید.

مرحله 6 ـ  دکمه Mode را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که کلیه LED ها به رنگ سبز درآیند. ممکن است این کار تا 3 ثانیه طول بکشد.

خطا : اگر LED کنار دکمه Mode چشمک بزند دکمه Mode را رها کنید زیرا این بدان معناست که سوئیچ قبلاً پیکر بندی شده و نیازی به تنظیمات فشرده ندارد.

مرحله 7 ـ  کابل Cat 5 اترنت را به یک پورت متصل نمایید. صبر کنید تا LED سوئیچ و سیستم شما سبز رنگ و یا چشمک زن سبز شود. چراغ چشمک زن سبز نشان دهنده یک اتصال موفق می باشد.

خطا : اگر بعد از 30 ثانیه این LED ها به رنگ سبز چشمک زن در نیایند مطمئن شوید:

1ـ کابل اترنت را به یکی از پورت های سوئیچ downlink متصل کرده اید (نه به پورت کنسول).

2ـ شما از یک کابل Ethernet رده 5 یا 6 استفاده کرده اید.

3ـ دستگاه دیگر روشن است.

مرحله 8 ـ  مرورگر را بر روی سیستم خود باز کنید و آدرس IP https:// 10.0.0.1 را وارد نمایید. هنگام در خواست رمز، رمز پیش فرض Cisco را وارد نمایید.

مرحله 9 ـ  این اطلاعات را در قسمت تنظیمات شبکه وارد نمایید:

ـ اگر در زمان پیکر بندی از شما در خصوص VLAN ID از شما سوال شد پیش فرض آن 1 می باشد. توصیه می شود جهت پیکر بندی سوئیچ از VLAN ID1 استفاده نمایید. زمانی که می خواهید سوئیچ ها را مدیریت کنید می توانید از VLAN ID های دیگر مابین 1 تا 1001 استفاده نمایید

ـ در قسمت آدرس IP ، آدرس IP سوئیچ را وارد نمایید.

ـ قسمت Subnet Mask را انتخاب نمایید.

ـ در قسمت Default Gateway آدرس IP را وارد نمایید.

منبع: