قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آشنایی با شیوه‌های استفاده از گوی‌های معطر فلزی



استفاده از گوی‌های معطر فلزی, گوی‌های معطر فلزی

 

آشنایی با شیوه‌های استفاده از گوی‌های معطر فلزی
60 سال قبل از تولید تی‌بگ، خرده‌های چای در گوی‌های فلزی دارای سوراخ دم می‌شد.
این گوی‌ها در اشکال جالب تولید می‌شد و حتی تا امروز مورد استفاده چای دوستان قرار می‌گیرد.
نوع آلومینیومی آن که در دهه 1920 به تولید انبوه رسید را می‌توان در برخی سمساری‌ها با قیمت 8-2 دلار پیدا کرد.
جنس نقره استرلینگ گران‌تر بوده، به خصوص زمانی که با مواد معطر پر شوند، هدیه‌ای دلپذیر خواهند بود.

از گوی‌ها می‌توان به عنوان صافی هم استفاده کرد. کاربرد دیگر آن‌ها در حمام است که در آن مواد خوشبوکننده ریخته می‌شود.

منبع

روش نوین برای جمع آوری وسایل آشپزخانه

در آشپزخانه فضاهای مختلفی برای انبار کردن وسایل وجود دارد که شاید از آنها آگاه نباشید. شرکت های مختلف وسایل متنوعی برای این منظور طراحی کرده و ساخته اند.

 

جمع کردن وسایل آشپزخانه , استفاده های بهینه از کابینت ها


1. یکی از خلاقانه ترین روش ها، استفاده از فضاهای خالی و بی استفاده زیر کابینت ها است. برای این منظور کافیست سفارش دهید تا در زیر کابینت برای شما کشویی بسازند تا وسایل کوچک همچون دستمال آشپزخانه، دم‌کنی ها یا تابه های صاف را داخل آن جای دهید.

 

جمع کردن وسایل آشپزخانه , استفاده های بهینه از کابینت ها


2. اگر حیوان خانگی دارید، هرچه قدر هم تلاش کنید تا ظروف غذای آن را در کم‌دیدترین منطقه خانه بگذارید باز هم به چشم می آید و منظره چندان جالبی هم ندارد. اما برای این مشکل هم راهکاری جالب وجود دارد. هنگامی که زمان صرف غذا به پایان رسید، کشویی در پایین کمد یا کتابخانه یا حتی دیوار درست کنید و ظرف حیوان را داخل این کشو تعبیه کنید. به این ترتیب همیشه دم دست و دور از چشم است.

 

جمع کردن وسایل آشپزخانه , استفاده های بهینه از کابینت ها


3. برای مرتب کردن سینی ها و دیس ها می توانید یک کابینت کوچک سفارش دهید و از نجار بخواهید در میان این کابینت باریک، ستون هایی کار کند که سینی ها جدا از هم و مرتب در کنار هم بایستند. این کابینت اگر در داشته باشد بسیار بهتر است و به منظره مرتب آشپزخانه لطمه نمی زند.

 

جمع کردن وسایل آشپزخانه , استفاده های بهینه از کابینت ها


4. شاید در فاصله کابینت ها فضایی باریک و خالی داشته باشید که می توانید به بهترین نحو از آن استفاده کنید. کابینت سازها، کشوهای عمودی طبقه‌داری همچون عکس می سازند که دقیقا برای چنین فضاهایی طراحی شده است. از این فضا می توانید برای نگهداری چاشنی ها، روغن و انواع ادویه استفاده کنید. هر چه این کشو به اجاق گاز نزدیک تر باشد، بهتر است.

منبع

چگونه عمر کفش هایمان را زیاد کنیم؟



مدل کفش, زیاد کردن عمر کفش, راهنمای خرید کفش

هیچ‌گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.
پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می‌شوند و از همین رو در صورت نبود و یا آسیب دیدگی‌شان مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد؛ محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آنهاست.
نکته اصلی اینجاست که ما چگونه باید از کفش‌هایمان محافظت کنیم تا خراب نشوند و بتوانند از پای ما به خوبی مراقبت کنند؛ نکته‌های زیادی برای داشتن یک کفش سالم نیاز است تا رعایت کنید اما مهمترین آنها بدین گونه هستند:
1 - اولین نکته مراقبتی از کفش‌ها از همان مغازه شروع می‌شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید؛ کفش‌هایی که از جنس‌های نامرغوب ساخته شده‌اند خیلی زود پاره می‌شوند و همچنین دوخت نا‌مناسب نیز می‌تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد.
2 - نکته دیگری که در هنگام خرید کفش باید رعایت کنید اندازه آن است؛ هیچ‌گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.
3 - کفش‌های مجلسی و غیر اسپرت خودتان را همیشه دور از گرد و خاک نگهداری کنید؛ بهترین گزینه برای این کار این است که همیشه کفش‌ها را درون جعبه‌ها مخصوصش قرار دهید و در صورت لزوم آنها را خارج کنید.
4 - کفش‌های ورزشی نیاز به کفی دارند چراکه از آنها بیشتر استفاده می‌کنید و همچنین فشار بیشتری نیز به کف پای شما وارد می‌شود؛ کفی‌هایی طبی بهترین گزینه برای کفش‌ها هستند که می‌توانید از داروخانه‌ها خریداری کنید؛ کفی‌های متفرقه که قیمت کمی دارند بیشتر به پای شما آسیب می‌زنند.

5 - در مورد کفش‌های بندی همیشه دقت داشته باشید که بندهای آن را کاملاً باز یا می‌بندید؛ گاهی از روی تنبلی تنها یک‌بار بندها را نه چندان سفت می‌بندید تا دیگر نیازی به بستن یا باز کردن آن نباشد؛ یا اینکار نیاز شما به فشار آوردن به کفش برای درآوردن یا به پا کردن بیشتر می‌شود و عمر کفش شما کاهش می‌یابد.

منبع

تخت مناسب؛ خواب راحت
بعد از یک روز کاری خسته کننده همه ما به دنبال یک خواب راحت شبانه هستیم. تختخواب مناسب، مطمئنا در راحتی خواب ما تاثیرگذار است به همین خاطر قبل از خرید تختخواب، باید مطمئن باشیم که چه نوعی از آن برای ما مناسب است.

راحتی و مدل تخت، هر دو از فاکتورهایی است که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. شاید هنگام خرید از طرح و مدل یک تخت خوشتان بیاید اما به خاطر داشته باشید که مهمتر از همه اینها راحتی شماست. پس به دنبال تختی باشید که در وهله اول راحتی شما را تضمین کند، ضمن اینکه مطابق با سلیقه تان نیز باشد.


انواع تختخواب
آشنایی با انواع تخت ها به شما کمک می کند که با توجه به خواسته ها و امکاناتی که دارید، تخت دلخواه خود را انتخاب کنید.

ویژگی های تختخواب مناسب , راهنمای خرید تختخواب
1- تختخواب های بادی
تغییر شیوه های زندگی در دوره معاصر، موجب تغییرات عظیمی در زمینه الگوهای مبلمان نیز شده است. تختخواب هایی که با هوا پر می شوند یکی از انواع این موارد هستند که با ضرورت های زندگی معاصر تناسب دارند و راحت و متناسب هستند. وقتی که بچه ها بزرگتر می شوند، نیاز به وسایل بیشتری پیدا می کنند و در نتیجه فضای خانه کاهش پیدا می کند.

 با خرید تخت هایی که از باد پر و خالی می شوند می توانید زمانی که به آنها نیاز ندارید، هوای آنها را خالی کنید و در کمد خود نگهداری کنید. این تختخواب ها برای مسافرت یا زمانی که برایتان میهمان می آید بسیار مناسب هستند.

ویژگی های تختخواب مناسب , راهنمای خرید تختخواب
2- تختخواب های طبقاتی
با خرید این نوع تخت، شما در آن واحد دارای دو یا سه تخت خواهید بود که به صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته اند. این تخت ها بیشتر برای اتاق های کوچکی طراحی شده اندکه فضای خالی برای چند تخت را ندارند.

اینگونه تخت ها را بیشتر برای اتاق بچه ها استفاده می کنند. در خرید این نوع تخت باید به ایمنی آن توجه زیاد داشته باشید. میله های تخت ها باید به هم محکم شده باشند، همچنین تخت بالایی باید دارای حفاظ باشد تا از خطر افتادن جلوگیری کند.

3- تختخواب های متحرک

یکی از مواقعی که مشکل کم جایی، خود را به نحو بارزی نشان می دهد، هنگامی است که شما میهمانی دارید که شب نیز پیش شما می ماند. با داشتن تخت های متحرک به راحتی این مشکل حل می شود.

منبع

معمولا این روزها دیگر پتوهایی با جنس پنبه خالص پیدا نمی‌شوند. در حال حاضر، بیشتر پتوهای پنبه‌ای موجود در بازار، ترکیبی از نخ پنبه و الیافی مصنوعی مانند اکریلیک و پلی‌استر هستند .
این پتوها بسیار گرم و نرم‌اند و کمتر از پتوهای پشمی هم پرز می‌دهند. تنوع و فراوانی این جنس پتوها، باعث شده که گوی رقابت از سایر جنس‌های پتو ربوده شود. پتوهای پنبه‌ای که با الیاف مصنوعی نامبرده ترکیب شده‌اند، بسیار سبک هم هستند و معمولا در 2 مدل یک لایه و دولایه برای فصل‌های گرم‌تر و سردتر سال عرضه می‌شوند.
1 -  پتوهای دولایه :
پتوهای دولایه بهترین انتخاب برای روزهای سرد زمستانی آن گروه از افرادی هستند که تمایل چندانی به استفاده از لحاف‌های سنگین ندارند. البته اگر مبتلا به اگزما هستید یا پوستتان به الیاف مصنوعی حساسیت دارد، امکان تشدید خارش و التهاب پوستی با استفاده از پتوهای دولایه در شما وجود خواهد داشت. در این صورت باید سری به فروشگاه‌های معتبر عرضه کالاهای خواب بزنید و پتوهای تمام پنبه ارگانیک را از آنها خریداری کنید. قیمت این پتوها کمی بالاست اما امکان ایجاد حساسیت پوستی و حتی تنفسی با استفاده از آنها تقریبا به صفر می‌رسد.

2 - پتوهای پشمی :
یکی از خاصیت‌های مهم و برجسته پشم، این است که به خوبی گرما را در خود حبس می‌کند. به همین دلیل هم پتوهای پشمی می‌توانند بهترین انتخاب برای افراد سرمایی در فصل زمستان باشند. البته ناگفته نماند که این پتوها از انواع پنبه‌ای و حتی انواعی که الیاف مصنوعی دارند، کمی زبرتر و سنگین‌تر هستند. با این حساب، استفاده از آنها برای بچه‌ها و افرادی که پوست حساسی دارند، چندان مناسب نیست.

3 - پتوهای پشم‌شیشه‌ای :
این پتوها می‌توانند بهترین انتخاب برای بچه‌ها و افراد دارای پوست حساس یا ناراحتی‌های تنفسی باشند. معمولا در این نوع پتوها یک لایه سبک پشم‌ شیشه در میان پارچه نخی بزرگی دوخته می‌شود که همین امر امکان تماس مستقیم پوستی و تنفسی را با پشم‌شیشه به صفر می‌رساند. حالا اگر پارچه رویی پتو هم نخی و با رنگ روشن باشد، دیگر امکان هرگونه حساسیتی نسبت به پتو از بین می‌رود. پتوهای پشم‌ شیشه‌ای به رغم نازکی و سبکی‌شان گرمای خوبی دارند و به همین دلیل هم می‌توانند گزینه مناسبی برای بچه‌ها و سالمندان محسوب شوند.

4 - شستشوی پتو :
بهتر است هنگام خرید پتو دقت کنید که عبارت « قابل شستشو در ماشین لباسشویی » یا « Machine Washable » روی برچسب آن درج شده باشد. در این صورت می‌توانید خیلی راحت کار شستشوی آن را به ماشین لباسشویی‌تان بسپارید. اگر تمایلی به این کار یا سپردن پتوهای خود به خشکشویی ندارید، می‌توانید یک تشت پر از آب ولرم و مایع شوینده تهیه کنید و پتو را داخل آن بیندازید. سپس آن را با پا کمی لگد کنید و پس از اطمینان از تمیز شدن، داخل همان تشت و بازهم با لگد کردن، کف‌های آن را از بین ببرید و آبکشی‌اش کنید.
از آنجا که خیس‌ شدن پتو باعث افزایش وزن بیش از اندازه آن می‌شود، به هیچ عنوان هنگام شستشو آن را بلند نکنید تا دچار کمردرد نشوید. در نهایت هم می‌توانید حدود 2 ساعت پتو را داخل سبدی بگذارید تا آبش کاملا کشیده شود و سپس آن را برای خشک‌شدن کامل در فضای آزاد پهن کنید. فقط حواستان باشد معمولا تمام پتوها با شستشو کمی زبر و دارای اصطکاک می‌شوند بنابراین حتما هنگام آخرین مرحله آبکشی، کمی مایع نرم‌ کننده به تشت شستشوی‌تان اضافه کنید.
در ضمن، از آنجا که الیاف پتو بسیار به هم فشرده هستند و کار شستن آن هم چندان ساده نیست، به شما توصیه می‌کنیم هرگز از پودرهای مختلف برای شستن پتو استفاده نکنید و مواد شوینده مایع را برای این منظور انتخاب کنید؛ زیرا ممکن است شوینده‌های پودری در لابلای الیاف پتو گیر کنند و به سادگی با آبکشی خانگی و سنتی حل نشوند و از بین نروند.

منبع