قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تکرار سرنوشت نوکیا برای اپل

 چه کسی تصورش را می‌کرد که زمانی ارزان‌ترین گوشی جدید اپل ۱۱۴۹ دلار باشد؟ آیا کسی حاضر است چنین پولی را بپردازد؟ واقعیت آن است که اپل یک دهه عالی را پشت سر گذاشته؛ به‌طوری که از زمان عرضه آی‌فون در سال ۲۰۰۷ تاکنون فروش آی‌فون تا به امروز ۱۰ برابر شده، اما به نظر می‎رسد سقوط آغاز شده است. همچنین قیمت سهام اپل نیز از آن زمان تا امروز ۷۰۰ درصد رشد کرده است و حداقل تا همین یکی دو ماه قبل اپل با ارزش‌ترین شرکت جهان بود.

 

 با این حال، از دو هفته قبل بعد از آنکه مشخص شد میزان فروش آی‌فون کاهش یافته، سرمایه‌گذاران و قیمت سهام این شرکت شوک بزرگی را تجربه کردند. حالا خود اپل نیز اعلام کرد تولید آی‌فون را کاهش می‌دهد. این نخستین بار از سال ۲۰۰۲ تاکنون است که این غول دیجیتالی پیش‌بینی کرده درآمدش کاهش خواهد یافت. کاهش حدود ۱۰درصدی قیمت سهام در یک روز نشان می‎دهد که سهام اپل شاهد بدترین روزش در ۶ سال گذشته بود. از نوامبر (آبان و آذر) سال ۲۰۱۸ تاکنون سهام اپل ۳۵۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این به معنی از بین رفتن ۴۴۶ میلیارد دلار از ارزش این شرکت بود که از آن به‌عنوان بدترین سقوط بورس  تاکنون یاد می‌شود و به نظر می‌رسد این تازه آغاز سقوط است.

 

سقوط سهام اپل در حالی است که آمار فروش اپل سیگنال منفی یا نگران‎کننده‌ای را نشان نمی‎دهد. از سال ۲۰۰۱ تاکنون اپل همواره رشد درآمد داشته است. سال گذشته نیز این رشد درآمد به جایی رسید که فروش اپل از مرز ۲۵۰۰میلیارد دلار فراتر رفت. در واقع به نظر می‌رسد سلامت اقتصادی کسب وکار اپل بسیار بالاست؛ اما پشت این اعداد رازی است. در پشت این افزایش درآمد سالانه اپل هر سال آی‌فون کمتری فروخته است. در واقع نقطه اوج فروش آی‌فون اپل در سال ۲۰۱۵۵ بود که بیشترین تعداد آی‌فون را فروخت. سال گذشته اپل ۱۴ میلیون دستگاه آی‌فون کمتری نسبت به سه سال قبل فروخت. به گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل، ۹ میلیارد دلار ضرر این کم فروشی بوده است؛ هرچند آن را بهگردن جنگ تعرفه‌ها و چین انداخت.

 

 افزایش قیمت آی‌فون؛ سیاست جبران درآمد

در سال ۲۰۱۰ شما قادر بودید یک آی‌فون ۴ را با ۱۹۹ دلار خریداری کنید. در سال ۲۰۱۴ قیمت یک آی‌فون ۶ برابر با ۲۹۹ دلار بود. امروز اما ارزان‌ترین قیمت آی‌فون ۱۱۴۹ دلار است! این به معنی ۵۰۰ درصد رشد قیمت نسبت به هشت سال قبل است. این در حالی است که تکنولوژی هر سال ارزان‌تر می‌شود. زمانی نه چندان دور داشتن یک تلویزیون HD یک کالای لوکس به حساب می‌آمد.

 

حتی مدل کوچک آن حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت داشت؛ اما امروز یک تلویزیون ۵۵ اینچی حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد. در سال ۱۹۸۴۴ شرکت موتورولا نخستین موبایلش را ۴۰۰۰ دلار فروخت. بر اساس تحلیل‌های IDC متوسط قیمت گوشی در جهان ۳۲۰۰ دلار است. قیمتموبایل حدود ۹۲ درصد کاهش یافته اما اپل درست برعکس عمل کرده و قیمت موبایل‌هایش را ۵۰۰۰ درصد افزایش داده است. به نظر می‌رسد اپل راه پولدار شدن را یاد گرفته اما اجازه بدهید موضوعات دیگری را ببینیم.

 

۱۲ سال قبل فقط ۱۲۰ میلیون نفر از مردم جهان صاحب تلفن همراه بودند. امروز حدود ۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان گوشی هوشمند دارند. اپل در واقع نیروی محرکه پشت این انفجار و انقلاب تلفن همراه در جهان بود. یک بازیگر اصلی که همزمان با رشد بازار رشد کرد و بزرگ‌تر شد. اپل به دلیل همین موقعیت به سودده‌ترین شرکت در تاریخ بورس آمریکا تبدیل شد. اما در سال ۲۰۱۵ این رشد پایان یافت.

 

این چیزی است که برای بسیاری از شرکت‌ها رخ می‌دهد. اما اپل با افزایش قیمت کار فوق‌العاده‌ای در این عرصه انجام داد. ارزش برند و سیل طرفداران آن باعث شد که این افزایش قیمت چندان به چشم نیاید. در واقع هنوز همه حس می‌کنند قیمت آی‌فون شبیه چند سال قبل است. اما قرار است به کجا ختم شود؟ آیا تصور می‌کنید برای یک گوشی ۱۵۰۰ یا  ۲۰۰۰ دلار پول بدهید؟ اپل در پاییز امسال اعلام کرد دیگر آمار فروش آی‌فون را ارائه نمی‌کند. اطلاعاتی بسیار مفید برای سرمایه‌گذاران  که اپل حالا آن را دریغ کرده است.

 

آی‌فون دو سوم درآمد اپل را به خود اختصاص داده است. به‌طور عادی شرکتی که در بورس است باید اطلاعات دقیقی از محل درآمد خود به سرمایه‌گذاران ارائه کند. نکته اینکه ۲۵ درصد درآمد اپل از ‌آی پد و کامپیوترهای این شرکت است که بر اساس آمار اپل فروش آن راکد است. برخی تحلیلگران معتقدند اگر اپل قیمت گوشی‌هایش را به قیمت سال ۲۰۱۶ برگرداند، قادر خواهد بود ۴۱ میلیون آی‌فون اضافه‌تر بفروشد که برابر با کل درآمد سال ۲۰۱۸ خواهد بود. 

 

البته وضعیت مالی فعلی اپل به شکلی تکرار وضعیت نوکیا است. قبل از اپل عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل به شرکت نوکیا تعلق داشت. در سال ۲۰۰۷ یک رسانه چنین تیتری را زد:« نوکیا یک میلیارد مشتری دارد آیا کسی قادر به رقابت با او خواهد بود؟» در سال ۲۰۰۷۷ آی‌فون به بازار عرضه شد و نوکیا به آخر خط رسید؛ به‌طوری که ارزش سهام نوکیا از سال ۲۰۰۷ که آی‌فون به بازار عرضه شد تا سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰۰درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند .

 

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

 

بعد از آن بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نظیر بریتانیا، آلمان، بلژیک و لهستان نیز بسیاری از فعالیتهای این شرکت را محدود کرده و یا فروش گوشی‌های هوشمند و نصب تجهیزات مخابراتی توسط هواوی را نیز تحت تاثیر همین نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

 

با اینکه مقامات ارشد هواوی بارها تمامی اتهامات وارده مبنی بر جاسوسی وش شنود اطلاعات کاربران اط طریق محصولات، گوشی های هوشمند و تجهیزات مخابراتی و همچنین تحویل این اطلاعات به دولت چین و همکاری با آن را رد و تکذیب کرده اتس، اما به نطر می رسد که هیچ کدام از کشورهای هم پیمان آمریکا متقاعد نشده و اقدام به اعلام ممنوعیت فعالیت این شرکت و فروش محصولاتش کرده اند.

 

بر اساس گزارش اسپوتنیک، لیانگ هوآ، مدیرعامل شرکت هواوی که در جریان برگزاری مجمع اقتصاد جهانی داووس سخنرانی و نطق کرد، گفت که این شرکت در هر کشوری که از فروش محصولات و فعالیت های مخابراتی هواوی استقبال کند، به فعالیت های خود ادامه خواهد داد و در کشورهایی که با دید شک و نگرشی منفی گرایانه به هواوی اتهام زنی می‌کنند، به فعالیت های خود خاتمه خواهد داد.

افزایش سرعت سایت و کاهش موعد لود شدن کامل سایت از مهم‌ترین مسائل برای به دست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو است که لازم است در سایت خود از هر ابزاری برای افزایش سرعت سایت وردپرس کمک بگیرید. افزایش سرعت سایت wp rocket و افزایش سرعت سایت با gzip دو مورد از گزینه‌هایی است که در وردپرس متعلق به کاربرد میشود.


وقتی اقدام به فرآوری درونمایه می‌کنید و میخواهید با به کارگیری بازاریابی محتوایی به رشد و موفقیت سوداگری خویش کمک کنید، باید سایت خود را به گونه‌ای ایجاد کنید که از سرعت لود بالایی برخوردار بوده و تا جای ممکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن لود شود. با تغییر الگوریتم‌های گوگل در نمایش نتایج جستجو حساسیت به مسئله افزایش سرعت سایت بیشتر شده و به سادگی نمی‌توان از ساحل آن عبور کرد. محتوایی که در سایت خویش تولید می‌کنید باید روی آن تمرکز کرده و کیفیت آن را افزایش دهید. چرا که صدها محتوای بی کیفیت در مقابل چند محتوای با کیفیت از عقیده موتورهای جستجو قابل قبول نبوده و درست همانند این است که شما هیچ محتوایی تولید نکرده‌اید. فرآوری محتوا از عقیده گوگل درست همانند این میماند که شما باید با تولید محتوای کاربردی و با کیفیت در جهت رشد دانشمند حرکت کنید و کاربران متعلق به استفاده کنند.


به جای فرآوری ده‌ها محتوای دیده نشده، یک محتوای با کیفیت فرآوری کنید.


حال که در ساحل سوژه افزایش سرعت سایت گذری هم به اهمیت فرآوری محتوا در وبسایت‌ها داشتیم به جستار اصلی خویش می‌پردازیم.


افزایش سرعت سایت با 8 ترفند طلایی!

از مزیت‌های مهم بالا بردن سرعت لود سایت این است که در موتورهای جستجو میتوانید رتبه نکوداشتن را تجربه کنید و در وحله‌ی دوم مایه افزایش خوشنودی کاربران خواهد شد. چرا که بر اساس پسینیان آمارگرفتن منتشر شده به چهره میانگین 53 درصد کاربرانی که در مدت 3 ثانیه صفحه برای آنها لود نشود سایت را ترک خواهند کرد.


در این مقاله من به 8 ترفند اصلی که باعث افزایش سرعت در لود سایت خواهد شد می‌پردازم که این تعداد به راستی جزو اصلی‌ترین موارد هستند. روشن است که بر اساس سیستم مدیریت محتوا و محوریت سایت این موارد متفاوت خواهند بود. در این نوشتار سیستم مدیریت محتوای پیش‌فرض وردپرس در عقیده گرفته شده است.


افزایش سرعت سایت در 8 مرحله

تست سرعت سایت وردپرس

برخی افراد بر این باورند که چون سرعت لود سایت آنها در رایانه و رایانه شخصی‌شان از سرعت مطلوبی برخوردار است، بعد سرعت سایت نیز بالاست. ولی از کجا معلوم که سرعت سایت برای سایرین نیز به همین شکل باشد؟ از کجا معلوم که فایل‌های سایت برای شما به شکل ویژه دیگری کش نمی‌شود؟


برای اینکه بتوان اقدام به رسیدگی سرعت سایت کرد باید از افزار آنلاین آزمایش سرعت سایت کمک بگیرید. البته به کارگیری این ابزار نیز باید به شکلی باشد که فقط خطاها را تماشا کنید و به موعد تقریبی که مشخص می‌کنند بی اعتنا باشید. افزونه رایگان افزایش سرعت سایت چرا که در این افزار به علت بعید بودن سرور در ایران(برای هاست ایران)، سررسید لود سایت بیشتر نمایش داده می‌شود. وقتی شما خطاها را به کمک افزار تست سرعت سایت رفع کنید، مطمئنا سرعت سایت نیز شفا خواهد یافت. یکی از این دست موزه سایت GTmetrix است که با به کارگیری آن می‌توانید به راحتی خطاهای موجود در سایت را شناسایی و رفع کنید.

 

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که هواوی تاکنون بر اساس قوانین و مقررات مخابراتی بین‌المللی در کشورهای مختلف فعالیت کرده و هیچ خطایی مبنی بر جاسوسی و شنود اطلاعات کاربران را مرتکب نشده است و خود به صحت اجرای قوانین و رعایت استاندارد و پروتکل های وضع شده در شبکه‌های مخابراتی و گوشی‌های هوشمند اطمینان کامل دارد ولی در عین حال نیازی به چانه‌زنی و التماس کشورهای مذکور برای کسب مجوز به منظور ادامه فعالیت نخواهد داشت، چراکه این غول تکنولوژی بازارهای بزرگی از کشورهای مختلف جهان را در دست گرفته و سهم عظیمی از بازارهای جهانی تکنولوژی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، شرکت آمریکایی اپل  با انتشار نسخه جدید به روزرسانی سیستم عامل آی‌اواس ( iOS ۱۲.۱.۳ ) اعلام کرده است که کاربران قادر خواهند بود با دریافت و دانلود این نسخه جدید به روزرسانی شده از سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون و تبلت های آی‌پد، علاوه بر بهره مندی از برخی قابلیت‌های جدید و کاربردی، بسیاری از باگ و آسیب‌پذیری‌های کشف شده در آن را نیز  برطرف کنند.

 

از جمله مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری که در نسخه قبلی این سیستم عامل وجود داشت و خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد را با مشکل مواجه کرده بود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

یکی از این باگ‌های نرم‌افزاری به اپلیکیشن پیش‌فرض iMesseges بود که در نمایش جزئیات ( details ) پیام‌های دریافت و ارسال شده مشکل ایجاد می‌کرد و پیش نمایش پیام‌های کاربران را نشان نمی داد.

 

یکی دیگر از این مشکلات به آی‌پد پرو ۲۰۱۸ مربوط می شود که در صورتی که کاربران یک دستگاهی را برای پخش صدا به آن متصل کنند، باعث ایجاد نویز در صدا می شد.

 

در آخر آسیب پذیری و باگ دیگری که در اپلیکیشن carplay  وجود داشت و در آیفون‌های جدید همچون آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس‌اس‌مکس بسیاری از کاربران را با مشکل مواجه ساخته بود، قطعی اتصال این اپلیکیشن در گوشی‌های مذکور بود.

 

حالا به گفته اپل، انتشار این به روزرسانی و آپدیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا علاوه بر بهره‌مندی از ویژگی‌های جدید، باگ‌های نرم‌افزاری ذکر شده در بالا را نیز برطرف کنند تا در استفاده از امکانات و قابلیت‌های مختلف موجود در دستگاه‌های خود به مشکل برخورد نکنند.

 

همچنین هم‌زمان با به‌روزرسانی سیستم عامل آی‌اواس، آپدیت‌های دیگری برای macOS، watch OS ۵.۱.۳، tv OS ۱۲.۱.۲ نیز منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "سامسونگ" در حال ارائه نسخه بروزسانی‌شده دو مدل از ساعت‌های هوشمند خود است.

 

 "Gear S۳" و "Gear Sport" دو مدلی هستند سامسونگ آنها را بروزرسانی کرده است.

 

نسخه بروزررسانی‌ شده‌ این ساعت‌های قدیمی "سامسونگ" شامل ویژگی‌های ورزشی شده‌اند.

 

علاوه بر اینها ساعت‌های "Gear S۳" و "Gear Sport" می‌توانند ویژگی‌های مربوط به خواب را نیز ارائه دهند.

 

یک ویژگی جدیدی که در این ساعت اضافه شده است، این است که کاربر می‌تواند آن را در وضعیت خواب گذاشته و بدون هیچ‌ اختلال و حواس پرتی، به آسودگی استراحت کند.

 

کاربر همچنین می‌تواند به جای استفاده از تلفن، ساعت را در وضعیت منبع موسیقی قرار دهد.

 

از دیگر ویژگی‌های این ساعت‌ها ارسال پیام است.

 

گفتنی است بخش تنظیمات دستگاه نیز به گونه‌ای بروزرسانی شده که امکان دسترسی آسان‌تر به ویژگی‌های مختلف را فراهم می‌سازد.

 

نرم افزار بروزرسانی شده ساعت فعلا تنها در آمریکا در دسترس مشتریان است و انتظار می‌رود که تا چند روز آتی به کشورهای دیگر نیز برسد.

 به گزارش مهر به نقل از بی جی آر، طی چندماه گذشته  شایعات  مختلفی درباره «گلکسی اس ۱۰» منتشر شد. این گزارش های مختلف حاکی از آن بود که بهار امسال، سامسونگ سه نسخه مختلف از این مدل را روانه بازار می کند که یک نسخه با نمایشگری مسطح یکی از آنها است.  هر ۳ دستگاه مجهز به نمایشگر Infinity-O و دوربین هایی با چند لنز هستند. همچنین یک مدل لوکس نیز با حسگر اثر  انگشت تعبیه شده در نمایشگر عرضه می شود.

 

در کنار این موارد فاش شده سامسونگ حداقل یک نسخه با استاندارد اینترنت ۵G  می سازد که احتمالا قیمت آن دوبرابر موبایل های معمولی است.

 

 این در حالی است که وبلاگ ایتالیایی Tutto Android جزئیاتی درباره قیمت این موبایل در ایتالیا منتشر کرده است که احتمالا موبایل های مذکور با همین قیمت ها در اروپا  نیز عرضه شوند.

 

طبق این گزارش سامسونگ سه نسخه از «گلکسی اس ۱۰» را در ایتالیا می فروشد از جمله«گلکسی اس ۱۰ با نمایشگر ۵.۸ اینچی، گلکسی اس ۱۰Lite با نمایشگر ۶.۱ اینچی و گلکسی اس ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۴ اینچی.

 

نخستین گزینه نمایشگری مسطح دارد اما ۲ مدل دیگر نمایشگرهایی با گوشه خمیده دارند. همچنین  مدل Lite نیز تنها موبایل این مجموعه  است که حسگر اثر انگشت در نمایشگر آن به کار نمی رود.

 

گلکسی اس ۱۰ و مدل Lite دوربین های سلفی با یک لنز دارند. اما نسخه لوکس «اس ۱۰ پلاس» با دو دوربین سلفی عرضه می شود.

 

هر سه موبایل به رنگ های سیاه، سفید و سبز عرضه می شوند. البته نسخه Lite  با یک رنگ زرد نیز عرضه می شود.  

 

این وبلاگ ایتالیایی همچنین قیمت های نسخه های مختلف گلکسی اس ۱۰ در اروپا را اعلام کرده است:

 

Galaxy S۱۰ Lite با RAM شش گیگابایتی و حافظه ذخیره ۱۲۸ گیگابایت(۷۷۹ یورو)

 

 Galaxy S۱۰ با RAM شش گیگابایتی و حافظه ذخیره  ۱۲۸ گیگابایتی (۹۲۹ یورو)

 

Galaxy S۱۰  با RAM هشت گیگابایتی و حافظه ذخیره ۵۱۲ مگابایتی(۱۱۷۹ یورو)

 

+Galaxy S۱۰  با RAM ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره ۵۱۲ مگابایتی(۱۲۹۹ یورو)

 

+Galaxy S۱۰ با RAM  دوازده گیگابایتی و  حافظه ذخیره یک ترابایت (۱۶۰۰ یورو)

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، یک اختراع جدید از موتورولا(Motorola) ممکن است اولین نگاه ما به گوشی شایعه شده لنوو(Lenovo) موسوم به گوشی تاشوی "RAZR" باشد.

 

این حق اختراع که توسط پایگاه "91 موبایل" کشف و پخش شده است، حاوی چندین تصویر است که به نظر می‌رسد یک گوشی با یک صفحه نمایش تاشو و یک صفحه نمایش کوچک‌تر است.

 

اگرچه هیچ اشاره‌ای به نام تجاری RAZR در این اسناد وجود ندارد، اما طرح‌ها با استفاده از یک لولا در پشت گوشی برای تا کردن دستگاه و قسمت پایینی آن شباهت زیادی به گوشی "RAZR V3" دارند.

 

اخبار مربوط به این حق ثبت اختراع که در تاریخ 17 دسامبر توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی(WIPO) ثبت شده است، چند روز پس از اعلام برنامه‌های لنوو برای تولید گوشی RAZR جدید در وال استریت ژورنال منتشر شده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشو

احتمال می‌رود که این گوشی تا ماه آینده رونمایی شود.

 

انتظار می‌رود که RAZR جدید نیز مانند گوشی تاشوی سامسونگ با قیمت 1700 دلار، قیمت سنگینی داشته باشد و با قیمت حدود 1500 دلار عرضه شود.

 

اما اگر این شرکت‌ها بخواهند مردم را راضی کنند، مجبور به تولید محصولی ارزان‌تر هستند، چرا که شرکت "رویول"(Royole) چین در اوایل ماه جاری در نمایشگاه CES گوشی و تبلت تاشوی خود را رونمایی کرد و قطعا این فناوری را با قیمتی پایین‌تر از سامسونگ و لنوو راهی بازار خواهد کرد.


محتوای دیجیتال برای مدارس هوشمند

درباره هوشمندسازی مدارس یکی از مهم‌ترین بحث‌ها، تولید محتوای الکترونیکی مناسب و باکیفیت به‌منظور ارائه در کلاس درس است. این محتوای الکترونیکی در واقع همان طرح درس و محتوای تدریس شده از سوی معلم است که این بار به‌صورت الکترونیکی و همراه با عکس، فیلم، موسیقی و... ارائه می‌شود. البته ممکن است این محتوا یک کاتالوگ تبلیغاتی معرفی محصولات یا یک منو برای نصب نرم‌افزارهای دلخواه نیز باشد.

 

در این زمینه یعنی تولید یک سی دی اتوران که بتواند مجموعه‌ای از اطلاعات طبقه‌بندی شده را به‌صورت منظم و بنا به خواست کاربر نمایش دهد نرم‌افزارهای متعددی وجود دارد که یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها در این زمینه نرم‌افزار AutoPlay Media Studio است. که در این کارگاه قصد داریم در چند مرحله روش کار با این نرم‌افزار را یاد بگیریم.

 

1ـ نصب نرم‌افزار: برای نصب نرم‌افزار، باید با مراجعه به سایت شرکت سازنده نرم‌افزار

 

http:‌/‌‌/‌www.indigorose.com‌/‌products‌/‌autoplay-media-studio‌/

 

نسخه 30 روزه آن را دریافت کرده و نصب کنیم. مراحل نصب بسیار ساده بوده و فقط کافی است روی دکمه‌های Next و ok کلیک شود تا پروسه نصب انجام گیرد. دقت کنید در صورت استفاده از نسخه 30 روزه هنگام ایجاد خروجی نوشته‌ای مبنی بر آزمایشی بودن نرم‌افزار روی خروجی ظاهر خواهد شد.

 

2ـ آماده‌سازی مطالب و محتوای مورد نظر: قبل از شروع به کار با نرم‌افزار، بهتر است تصاویر، متون و فیلم‌ها و دیگر مواردی را که در نظر داریم در طرح خود به کار گیریم آماده کرده سپس سراغ نرم‌افزار برویم.

 

3ـ اجرای نرم‌افزار: برای اجرای نرم‌افزار باید روی آیکون آن در دسکتاپ کلیک کرده یا از مسیر

start‌/‌All Programs‌/‌Indigo Rose Corporation‌/Autoplay media Studio

انتخاب کنیم.

 

4ـ ورود به نرم‌افزار: پس از اجرا در صورت نصب نبودن برنامه‌های مورد نیازی مثل اکروبات ریدر، پیغامی مبنی بر نصب آنها ظاهر می‌شود. در این مرحله که با کلیک روی Continue ، باید گزینه Create a New Project را از صفحه بعدی انتخاب کنیم. سپس حالت Blank Project برای ایجاد یک پروژه خالی را بر‌گزینیم.

 

5 ـ تنظیم ابعاد پروژه: برای تنظیم ابعاد پنجره پروژه از منوی Project گزینه Setting را انتخاب کرده و در پنجره باز شده ابعاد دلخواه را در قسمت Width و Height وارد می‌کنیم.

 

6 ـ ‌اضافه کردن صفحه: با زدن دکمه Insert از صفحه کلید یا راست کلیک روی قسمت Page و انتخاب Add می‌توان به تعداد دلخواه صفحه جدید به پروژه اضافه کرد.

 

7ـ اضافه کردن دکمه: برای تعریف عملیات کنترلی مختلف مانند رفتن به صفحه دیگر یا خروج از برنامه، باید از منوی Object گزینه Button را انتخاب کرده و در پنجره باز شده از بین دکمه‌های موجود، روی یکی به دلخواه کلیک می‌کنیم. (در صورت مشاهده نکردن دکمه‌ها، گزینه gallery را از سمت چپ انتخاب کنید)

 

8 ـ اضافه کردن متن به دکمه: برای اضافه کردن متن به دکمه، در پنجره سمت چپ (Properties) جلوی گزینه text کلیک و متن دلخواه را تایپ می‌کنیم.

 

9ـ تنظیم فونت متن: برای درست دیده شدن نوشته‌های فارسی باید روی سه نقطه مقابل گزینه font در پنجره properties کلیک کرده و در پنجره باز شده پس از انتخاب فونت مناسب (فونت‌های فارسی یا فونت‌های عربی مثل (Tahoma) حالت Script آن را روی Arabic قرار دهیم تا نوشته ما به‌صورت صحیح دیده شود. در این قسمت می‌توانیم اندازه نوشته را نیز تنظیم کنیم.

 

10ـ تنظیم موقعیت دکمه: با کلیک روی دکمه و درگ آن به محل دلخواه می‌توانیم دکمه را در موقعیت مناسب قرار دهیم.

 

11ـ اضافه کردن متن به پروژه: برای اضافه کردن متن به پروژه از قسمت Object گزینه Label را برای اضافه کردن متن تک خطی و Paragraph را برای افزودن متن چند خطی انتخاب می‌کنیم.

 

12ـ تنظیم فونت نوشته‌ها: مطابق گزینه 9 فونت نوشته‌ها را نیز باید تنظیم کنیم تا به‌صورت صحیح دیده شود.

 

13ـ تعریف کارکرد برای دکمه‌ها: پس از تنظیم موقعیت و نام دکمه‌ها با کلیک روی سه نقطه مقابل گزینه Quick Action در قسمت پایین پنجره Properties کارکرد دلخواه خود را از قسمت Action to run انتخاب می‌کنیم. برای رفتن به صفحه دلخواه باید اول گزینه Show page ، سپس گزینه Specific page را انتخاب کرده و سپس روی شماره صفحه مورد نظر کلیک کنیم. برای خروج از برنامه نیز می‌توانیم در قسمت Action to run گزینه Exit‌/‌Close را برگزینیم. برای دیگر مراحل عملیات نیز گزینه‌های مناسبی در این بخش گنجانده شده که می‌توانیم آنها را انتخاب کنیم.

 

14ـ تنظیم چیدمان کلی پروژه: به این شکل با تعریف تعداد صفحات مورد نظر و تنظیم دکمه‌هایی روی هر صفحه، امکان رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر و مشاهده مطالب یا تصاویر موجود در آن صفحه، می‌توانیم چیدمان کلی پروژه‌مان را تنظیم کنیم.

 

15ـ مشاهده پیش نمایش: برای مشاهده پیش نمایشی از پروژه آماده شده و آزمایش عملکرد دکمه‌ها، باید روی دکمه F5 از صفحه کلید فشار دهید یا از قسمت Publish گزینه Preview را انتخاب کنیم تا پروژه اجرا شود.

 

16ـ تنظیم پس زمینه پروژه: برای تنظیم پس زمینه پروژه می‌توان از منوی Page گزینه Properties را انتخاب کرد یا کلیدهای Ctrl+Shift+enter را همزمان فشار ‌دهیم تا پنجره Page Properties باز شود. در این پنجره با فعال‌کردن قسمت Use Custom Settingمی‌توانیم حالت Soild را برای انتخاب رنگ دلخواه و حالت Gradient را برای اعمال شیب رنگی و حالت Image را برای اعمال یک تصویر برای پس زمینه پروژه انتخاب کنیم.

 

17ـ اضافه کردن موارد دیگر: برای اضافه کردن موارد دیگری مثل تصویر، فیلم، فایل فلش، فایل PDF و... می‌توانیم ابتدا صفحه مورد نظر برای نمایش، آن را با کلیک روی نام صفحه در قسمت بالای محیط کاری، انتخاب کرده و سپس محتوای مورد نظر را از قسمت object متناسب با جنس محتوای انتخاب برگزینیم.

 

18ـ ایجاد خروجی نهایی: برای ایجاد خروجی به‌صورت فایل اجرایی EXE که پروژه بدون نیاز به برنامه‌ای خاص در همه ویندوزها قابل اجرا باشد باید از منوی Publish گزینه Build را انتخاب کرده یا دکمه F7 را از صفحه کلید فشار دهیم سپس با انتخاب گزینه Continue در پنجره بعدی روی Hard Drive Folder کلیک کرده و پس از زدن Next در پنجره بعدی با تنظیم مسیر ذخیره‌سازی پروژه دکمه Build را برای تولید خروجی نهایی انتخاب کنیم.

 

19ـ انتقال روی سی‌دی: پس از تست خروجی تولید شده، با مراجعه به مسیر انتخاب شده همه فایل‌های موجود در آن مسیر را روی سی‌دی رایت می‌کنیم تا سی‌دی به حالت اتوران هنگام قرار گرفتن در درایو اجرا شود.

بررسی مشاغل مختلف و رایانه‌هایی که برای هر شغلی مناسب است

نوع کاربرد و شغل مهم‌ترین عاملی است که در زمان خرید یک سیستم جدید مطرح می‌شود و سرانجام باعث خواهد شد بودجه در نظر گرفته شده به شکل بهتری هزینه شود و نتیجه نهایی کاربردی‌تر باشد.

 

بدون هیچ توضیح اضافی، سراغ مشاغل و کاربردهای گوناگون خواهیم رفت. با توجه به شغل مخاطبانی که با ما تماس گرفته اند، به بررسی پنج نمونه از مشاغلی پرداختیم که البته می‌تواند دسته‌بندی تمام مشاغل موجود در بازار را هم دربر گیرد. به طور قطع می‌توان از این سیستم‌ها در کاربرد‌های مشابه دیگر نیز بهره برد.

 

مثلا رایانه‌ای که برای یک حسابدار مناسب باشد، حتما برای مدیران رده میانی شرکت هم کار راه‌انداز خواهد بود چون نیازهای این دو تقریبا مشابه است یا رایانه‌ای که برای یک بازاریاب مناسب است، جان می‌دهد برای مدیرانی که دائم در سفر و جلسات خارج شرکت هستند. همچنین در این نوشتار به شکلی ساده با برخی مفاهیم دنیای رایانه نیز آشنا می‌شویم.

 

تدوینگر: سریع باش
یک تدوینگر فایل‌های صوتی و تصویری باید بتواند بسرعت به فایل‌های خود دسترسی داشته و در کمترین زمان ممکن عملیات مورد نظر را روی این فایل‌ها انجام دهد. به همین دلیل تدوینگر حرفه‌ای باید هزینه زیادی برای سیستم خود بپردازد که انتظار می‌رود بخش بیشتر آن صرف پردازنده شود.

 

توصیه ما خرید یک پردازنده چهار‌هسته‌ای قدرتمند از سری محصولات Core i7 اینتل است تا در شرایط مختلف بتواند از پس پردازش‌های سریع برآید، اما از سوی دیگر از آنجا که یک تدوینگر حرفه‌ای عموما با فایل‌های بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند، باید مقدار حافظه RAM زیادی نیز برای سیستم خود فراهم کند تا بتواند به سرعت فایل‌ها را باز کرده یا ذخیره کند.

 

فضای ذخیره‌سازی نیز به توجه جدی نیاز دارد. در این حالت از ویژگی خوبی به نام RAID 0 و دو درایو SSD استفاده خواهد شد. به کمک RAID 0 که اکثر مادربورد‌های امروزی از آن پشتیبانی می‌کنند، دو هارددیسک یا درایو SSD متصل به مادربورد به شکل همزمان اطلاعات را می‌خوانند و می‌نویسند و در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات به شکلی قابل توجه افزایش می‌یابد.

 

اگر درایو‌های SSD با کیفیتی خریداری کنید، می‌توانید بسرعت انتقال اطلاعات تا هزار مگابایت در ثانیه نیز دست پیدا کنید! این قبیل افراد بد نیست یک هارددیسک پرتابل (هارد دیسک اکسترنال که قابل جابه‌جایی است) با ظرفیت بالا نیز در اختیار داشته باشند تا بتوانند از اطلاعات حیاتی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنند.

 

بازاریاب: از این سو به آن سو
برخی از بازاریاب‌ها اکثر اوقات در حال جابه‌جایی هستند و باید محصولات شرکتی را که در آن مشغول به کار هستند، به مشتریان نمایش دهند. به همین علت این افراد به وسیله‌ای همراه نیاز دارند تا بتوانند تصاویر و فایل‌های مهم خود را جابه‌جا کنند. در این حالت تبلت می‌تواند یک گزینه خوب باشد، اما محدودیت‌هایی نیز دارد و به همین دلیل ما اولترابوک‌ها را توصیه می‌کنیم.

 

اولترابوک در واقع نوت‌بوک‌ باریکی است که سبک‌وزن و کم‌مصرف بوده و غالبا طول عمر باتری مناسبی نیز دارد. به دلیل سبکی و کوچکی، جابه‌جایی آن ساده‌تر است و در طول روز باتری آن پاسخگوی کار یک بازاریاب فعال خواهد بود. نکته ویژه درباره این رایانه‌ها، نوع پردازنده آنهاست که در ابتدا ممکن است تصور شود مشابه همان پردازنده‌هایی هستند که در یک نوت‌بوک معمولی به کار رفته است (با توجه به لوگوی پردازنده چسبانده شده روی بدنه نوت بوک) اما این سری از پردازنده‌ها در واقع نمونه‌های کم‌مصرف پردازنده‌هایی است که در نوت‌بوک‌های معمولی به کار می‌رود و به همین علت در مقایسه با آنها کارایی پایین‌تری دارد. به این سری پردازنده‌ها Ultra Low Voltage گفته شده و در کنار نام این پردازنده‌ها حرف U قرار گرفته است.


(مانند Core i7-3537U‌) با این حال کارایی چنین محصولاتی به حدی است که بتواند نیاز بازاریاب مثال ما را بخوبی راه بیندازد (البته قبل از هر چیز باید با قیمت بالاتر اولترابوک‌ها کنار آمد!) این ابزار برای مدیران عامل و مهندسان مشاور که دائم در حال سفر و سرکشی به پروژه‌ها یا شرکت در جلسات خارج از دفتر خود هستند نیز مناسب است.

 

پزشک: دعوت به سکوت
یکی از علائمی که تقریبا در هر مطب پزشک یافت می‌شود، علامت سکوت است. پس سیستم مورد استفاده توسط پزشک نیز باید در حد امکان بی صدا باشد و کمترین میزان نویز محیطی را تولید کند. بیشترین صدای یک سیستم توسط فن خنک‌کننده و هارددیسک آن ایجاد می‌شود.

 

به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای چنین سیستمی از هارددیسک‌هایی با سرعت چرخش پایین‌تر (مانند هارددیسک‌های سری Green کمپانی Western Digital) یا درایو‌های SSD که در کل هیچ‌گونه قسمت مکانیکی ندارند، اما در عین حال گرانتر است، استفاده شود.

 

(درایو‌های SSD از حافظه‌های فلش بسیار سریع برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کرده و کاملا بی‌صدا و بسیار سریع‌تر از یک هارددیسک است) در مورد سیستم‌های خنک‌کننده نیز باید در فهرست مشخصات خنک‌کننده به دنبال عبارت دسیبل (dB(A که همان واحد اندازه‌گیری صداست بگردید. هرچه این عدد کمتر باشد، یعنی فن کم‌صداتر است. عددی حدود 20 به معنی خنک کننده آرام و بی‌صداست و می‌تواند برای رایانه یک پزشک گزینه‌ای مناسب باشد. از آنجا که خانم یا آقای دکتر مورد نظر ما قرار نیست پردازش‌های سنگینی با رایانه خود انجام دهد، یک پردازنده دو‌هسته‌ای ساده (همانند سری Pentium یا حداکثر Core i3 و یا APU‌های AMD) برایش کافی خواهد بود.

 

حسابدار: دست نزن
یک حسابدار عموما با اطلاعات مالی شرکت‌ها سر و کار دارد که بسیار مهم بوده و حفاظت از آنها امری حیاتی است. پس به سیستمی نیاز داریم که بتواند سطح قابل قبولی از حفاظت را در اختیار کاربر قرار دهد. کمپانی اینتل ابزار Small Business Advantages را برای این دسته از افراد در نظر گرفته که با خرید برخی مادربوردهای مجهز به چیپست اینتل (مانند B75) می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

 

به کمک این ابزار می‌توانید بخش‌های مختلف سیستم را مدیریت کنید. برای مثال پورت‌های USB سیستم را قفل کنید تا کسی نتواند با نصب حافظه فلش سیستم را ویروسی کند یا اطلاعات را به سرقت ببرد. همچنین می‌توان آن را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا به طور خودکار از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

در ضمن این ابزار می‌تواند به‌روز‌رسانی‌های مهم سیستم‌عامل و نرم‌افزار‌های مختلف را به‌طور خودکار دریافت و نصب کند، بدون آن‌که در کار حسابدار خلل یا وقفه‌ای ایجاد شود. این سیستم برای پژوهشگرانی که با حجم انبوهی از اطلاعات حساس و گرانقیمت ناشی از آزمایش‌های وقتگیر و محاسبات گرانقیمت سر و کار دارند، نیز مناسب است.

 

رستوران و فروشگاه: فضا و زیبایی در اولویت
یک فروشگاه زیبا یا یک رستوران با طراحی عالی تاسیس کرده‌اید و حالا به رایانه‌هایی نیاز دارید که به امور فروشگاه، خرید و فروش و موارد دیگر رسیدگی کنید. مسلما نمی‌خواهید دکوراسیون زیبای محیط شما با کابل‌های به هم ریخته پر شود و یک کیس بزرگ نیز بخشی از فضای ارزشمند شما را اشغال کند.

 

اینجاست که ارزش یک سیستم All in One مشخص می‌شود. به کمک این سیستم که ابعاد آن کمی از یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است، می‌توانید به تمام امور خود رسیدگی کنید و مطمئن باشید قدرت پردازش چنین سیستم‌هایی از سطح نیازهای شما فراتر است. در سیستم‌های All in One تمام قطعات یک کیس درون بدنه صفحه‌نمایش قرار گرفته و در نتیجه دیگر به کیس نیازی نخواهد بود.

 

از آنجا که این قطعات باید در فضایی کوچک قرار گیرد، از قطعات یک نوت‌بوک در این سری از محصولات استفاده می‌شود تا گرمای حاصل از کارکرد آنها کمتر باشد و بتوان بسادگی آنها را به خارج از بدنه سیستم انتقال داد. سیستم‌های All in One جدید از صفحه‌نمایش لمسی نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود کار با آنها در یک فروشگاه ساده‌تر باشد و موس و کیبورد و سیم‌های مزاحم آنها یا فضایی که برای قرار گرفتن نیاز دارد نیز از فهرست نیازمندی‌های شما حذف شود. طرح‌ها و مدل‌های مختلف نیز انتخاب را آسان می‌کند و می‌توان با کمی حوصله و دقت مدلی مطابق با دکوراسیون محیطی خود پیدا کنید.

سلام دوستان عزیز امروز می خواهم نکته ای آماتوری و ساده را که ممکن است بسیاری از شما دوستان بدانید را مطرح کنم

 

حتما شما هم متوجه شده اید که با اینترنت دایل آپ هیچ وقت نمی توان از۷ کیلوبایت در ثانیه بیشتر دانلود نمود ولی اسم مودم های شما فکس مودم ۵۶ کیلو است و از همه مهمتر اینکه چرا بین سرعت اتصال و دریافت شما انقدر تفاوت وجود دارد حال می توانید علت این مساله را که یک دلیل منطقی و ساده است بدانید.

 

سرعت اتصال شما به اینترنت برحسب Kbps (کیلوبیت در ثانیه) نمایش داده می شود ولی سرعت دانلود بر حسب KBps (کیلوبایت بر ثانیه) سنجیده می شود و همچنین می دانیم که هر بایت معادل ۸ بیت می باشد.

 

پس اگر سرعت اینترنت دایل آپ شما ۵۶ Kbps (کیلو بیت در ثانیه) باشد با تقسیم عدد ۵۶ بر ۸ آن را به KBps (کیلو بایت در ثانیه) تبدیل کرده ایم و چون طبق قرار داد سرعت دانلود همواره برحسب KBps می باشد پس نتیجه می گیریم که سرعت دانلود شما با توجه به رابطه بالا که هر ۸ بیت یک بایت است باید برابر با ۷ KBps (کیلو بایت در ثانیه)باشد که چون هیچ وقت سرعت اتصال شما به اینترنت ۵۶ Kbps نیست و تلفات شبکه هم وجود دارد سرعت دانلود شما به این مقدار نمیرسد.


به این ترتیب برای سرویس های adsl نیز سرعت دانلود قابل محاسبه است

۱۲۸Kbps=16KBps

256Kbps=32KBps
512Kbps=64KBps
1024Kbps=128KBps
2048Kbps=256KBps

پس به کوچکی و بزرگی حرف b دقت کنید.

 

این هم یک اشتباه ساده بود که به همین سادگی بر طرف شد درضمن باید خاطر نشان نمود که سرعت واقعی دانلود وقتی دقیق است که ۲۰ درصد تلفات شبکه را نیز لحاظ کنیم ولی چون بیشتر شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت از سرویسی که شما خریداری نموده اید پهنای باند بیشتری را ارائه می کنند شما متوجه این ۲۰ درصد اتلاف نمی شوید.

 

برای مثال چون اینترنتی که خود مخابرات به صورت مستقیم ارائه می دهد دقیقا Kbps128 است سرعت دانلود حدودا ۱۲٫۸ KBps می باشد.

اگر گرمای داخلی لپ‌تاپ شما بالا برود، ممکن است سیستم شما را تا لب پرتگاه پیش ببرد. درست مانند رایانه‌های دسکتاپ (PC)، بخش‌های داخلی لپ‌تاپ‌ها نیز گرد و خاک می‌گیرند.

 

از سوی دیگر به علت این‌که قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ها فضای کمی در اختیار دارند و به عبارتی تنگاتنگ در کنار یکدیگر چیده شده‌اند، گرد و خاک گرفتن آنها و فن خنک‌کننده وضعیت را نسبت به یارانه‌های رومیزی خطرناک‌تر می‌سازد. هنگامی که فن‌های خنک‌کننده به علت گرمای زیاد مجبور شوند تا پیوسته کارکنند، لپ‌تاپ در معرض خطر داغ‌کردن قرار می‌گیرد.

 

در این صورت ممکن است لپ‌تاپ هنگ کرده (قفل شده) که می‌تواند موجب صدمه‌دیدن قطعات داخلی یا خرابی کلی آن شود. افزایش رنک سایت تنها کاری که شما باید بکنید این است که یک پیچ‌گوشتی بردارید، درپوش زیرین دستگاه را باز کرده و داخل دستگاه را با استفاده از یک سشوار یا کمپرسور هوا، باد گرفته و گرد و غبارهای جمع شده داخل کیس لپ‌تاپ را از روی قطعات داخلی و فن خنک‌کننده آن بزدایید.

در سئو سایت فروشگاهی بهتر است که یا از دسته بندی کاربرد بکنید، یا از برچسب ها


از عقیده طراحی و معماری و برای خویش گوگل نیز هیچ تفاوتی بین بخش بندی و برچسب های یک سایت وجود ندارد. بخاطر همین از کاربرد بیش از حد و یا وارد کردن واژه ها کلیدی نامرتبط باید خودداری کنید و در عقیده داشته باشید که اگر از برچسب ها برای افزودن واژه ها کلیدی غیر مربتط یا حتی انواع مختلف کلمات کلیدی استفاده بکنید، شمار صفحات سایت شما که اسپم هم می باشند افزایش پیدا می کند و این برای سئوی سایت شما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.


توصیه می نماییم که حتما از جمله بندی ها بهره‌گیری بکنید و از برچسب ها در سایت خود استفاده نکنید


2 انگیزه برای استفاده نکردن از برچسب ها در سئو سایت فروشگاهی:


محتوای ضعیف: به این معنی که در یک صفحه فقط 1 لینک هستی دارد وهیچ متن و توضیحات دیگری در آن هستی ندارد و با پروا به اینکه بر پایه اطلاع رسانی های خود گوگل بهتر است که صفحات کمتر از 300 واژه نداشته باشید به همین جهت بهتر است که از ساختن صفحاتی که محتوایی ندارند و اسپم هستند پرهیز شود.


محتوای تکراری: در برچسب ها معمولا بدلیل تکراری بودن توضیحات دشوار داپلیکیت کانتنت رخ میدهد که این باره نیز خویش به سئوی سایت شما آسیب وارد می کند.


5.حتما از دسته وبلاگ سایت بهره‌گیری کنید

بخش تارنگار می تواند ترافیک طبیعی زیاد زیادی را به سمت سایت شما جذب بکند و از طرفی بدلیل اینکه بروزرسانی مداوم و مرتب سایت یگانه از فاکتور های گوگل برای رتبه دادن به سایت ها می باشد و شدنی است که در سایت های فروشگاهی بعد از مدتی دیگر فرآورده جدیدی جهت اضافه کردن در سایت وجود نداشته باشد بخاطر همین در این شرایط تقسیم وبلاگ سایت علاوه بر اینکه ترافیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما هدایت می کند، میتواند یک عامل خوب جهت بروزرسانی سایت و انتشار مطالب جدید و فرآوری محتوا باشد


تولید محتوا چیست؟


6. دائم رقبای خویش را آنالیز کنید

همواره رقبای شما در حال توسعه و بهبود وضعیت سایت خود می باشند به همین جهت با توجه به اهدافی که دنبال می کنند می توانید  یک برنامه ریزی مناسب از وضعیت بازار و در ضمن اتفاقات در قبل رو داشته باشید. وانگهی با کمک افزار هایی همانند archive.org می توانید تاریخچه رقبای خود را مشاهده کنید و به کمک آلت های دیگری مثل moz از اقداماتی که رقبای شما در حال انجام هستند(برنامه ریزی آینده رقبای خود)  آگاه شوید.


7. از توان ویدئو کاربرد کنید

بیش از 80% از ترافیک مملکت از طریق ویدئو صرف می شود به همین جهت اگر در سایت خویش از ویدئو کاربرد کنید می توانید شدامد بسبار زیادی را جذب کنید. برای گوگل نیز محتوای ویدئو ارزش اکثریت دارد و در ضمن کاربران شما نیز نرخ تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) بیشتری را نسبت به متن و عکس در ویدئو خواهند داشت.

 

‌ـ ‌روش کار:

لپ‌تاپ را خاموش کرده، آداپتورش را از برق درآورده، به پشت برگردانده و باتری آن را جدا کرده و بردارید. در انتهای گوشه‌های درپوش زیرین به دنبال دریچه مخصوص دسترسی به قطعات داخلی که پنجره‌های تبادل هوا دارد، بگردید. پیچ‌های این پنل را باز کرده و آن را بردارید.

 

حال شما باید فن خنک‌کننده و برخی قطعات داخلی را ببینید. البته برخی لپ‌تاپ‌ها هم هستند که این پنل را ندارند و باید کل درپوش زیرین دستگاه را باز کنید. انواعی از نوت‌بوک‌ها هستند که باز‌کردن آنها برای افراد غیرحرفه‌ای ممکن نیست و تنها چاره این است که به نمایندگی یا تعمیرگاه معتبر لپ‌تاپ مراجعه کنید.

 

حال زمان آن رسیده است که توسط باد گرفتن گرد و خاک‌های تجمع یافته را از بین ببرید. البته باید این کار را در محیط خارج از اتاق انجام دهید. از زوایای مختلف فن خنک‌کننده را در معرض باد فشار قوی قرار داده، اطمینان حاصل کنید که جهت باد همیشه از سمت داخل رو به خارج دریچه تبادل هوای کیس لپ‌تاپ باشد تا گرد و خاک‌ها از لپ‌تاپ خارج شوند.

 

جریان باد را مرتب قطع و وصل کنید تا همه جای فن تمیز شود. اگر از کمپرسور باد استفاده می‌کنید، فشار باد را روی درجه ملایم تنظیم کنید و سر لوله خروج باد را به فن و قطعات داخلی خیلی نزدیک نکنید. اگر جریان باد زیادی قوی باشد و از فاصله خیلی نزدیک باد بگیرید، این احتمال هست که فن خنک‌کننده و قطعات داخلی لپ‌تاپ صدمه ببینند.

 

پس از آن که گرد و خاک‌ها را توسط باد به خارج از کیس لپ‌تاپ راندید، پنل دسترسی را سرجایش گذاشته و پیچ‌هایش را ببندید. باتری لپ‌تاپ را نیز به دستگاه متصل کرده و آن را روشن کنید. حال باید لپ‌تاپ شما خیلی بی‌سر و صداتر و خنک‌تر از قبل کار کند.


ممکن است افرادی که مهمان شما هستند پس از مدتی نیاز به وبگردی با کامپیوتر شما داشته باشند. این موضوع از دو جهت بسیار آزاردهنده است! احساس احساس بدی خواهد بود وقتی ببینید کامپیوتر شما در کنترل افراد دیگری است، و آنها می توانند به فعالیت های شما، تاریخچه مرورگرتان و غیره دسترسی داشته باشند.

 

همچنین مهمان شما می تواند بدون نیاز به لاگین کردن، سایت هایی که شما قبلا به آنها وارد شده اید را باز و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، روش هایی برای حل این مسئله وجود دارد که در زیر به بیان آنها خواهیم پرداخت.

 

۱ – ساخت یوزر اکانت جدید 
این روش بیشتر برای مهمانانی که بطور منظم از کامپیوتر شما استفاده خواهند کرد استفاده می شود. برای اضافه کردن اکانت جدید به گوگل کروم ابتدا مرورگرتان را باز کنید سپس بر روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و settings را انتخاب کنید. در صفحه تنظیمات به دنبال Users بگردید. در این قسمت بر روی Add new user کلیک کنید.

 

وبگردی با کامپیوتر, لاگین کردن

 

در اینجا باید نامی را برای یوزر خود وارد کنید و حتی می توانید میانبری برای وی در دسکتاپ درست کنید. اکانت جدید تمامی امکانات مخصوص به خود را بصورت مجزا خواهد داشت از آن جمله به تاریخچه وبگردی مجزا، کوکی های جدا، کش و تاریخچه دانلود مجزا می توان اشاره کرد.

 

۲ – وارد شدن به حالت کیوسک
شاید قصد نداشته باشید که کامپیوتر خودتان را در اختیار دیگران قرار دهید. در عوض تنها دسترسی به مرورگر را برای آنها باز نگاه دارید. کروم امکانی را در خود جای داده که دقیقا همین کار را انجام می دهد، نمایش تمام صفحه مرورگر! برای وارد شدن در حالت کیوسک، بر روی آیکن مرورگر گوگل کروم رایت کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. درون کادر Target و در انتهای آن عبارت –kiosk را مانند شکل تایپ نمایید و بر روی  OK کلیک کنید.

 

وبگردی با کامپیوتر, لاگین کردن

 

برای اینکه پس از باز شدن مرورگر گوگل کروم در حالت کیوسک سایت خاصی برای شما باز شود می توانید در انتهای عبارت اضافه شده کیوسک آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید. این مورد برای شرکت های کوچک امکان تبلیغاتی و یا حتی مدیریتی خوبی محسوب می شود. متاسفانه در حالت کیوسک مجموعه جداگانه ای از اطلاعات و تاریخچه ذخیره نمی گردد.

 

۳ – حالت ناشناس یا Incognito 
احتمالا اطلاعاتی از این حالت داشته باشید اما می خواهم کمی درباره آن توضیح دهم. مرورگر گوگل کروم حالتی دارد که هیچ اطلاعاتی اعم از تاریخچه، کوکی و کش و غیره ذخیره نمی کند. این امکان به کاربرانی که قصد ندارند اطلاعاتشان اعم از تاریخچه مرورگر، کوکی ها و کش ذخیره گردد اجازه فعالیت سریع و بی دردسری می دهد. برای مثال اگر از دوستانتان دعوت کنید تا از کامپیوتر شما استفاده کنند برای ورود اطلاعات اکانتشان ترس زیادی دارند اما در حالت ناشناس مرورگر کروم این ترس وجود نخواهد داشت.

 

برای وارد شدن به حالت Incognito تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در حالی که گوگل کروم باز است کلید های Ctrl + Shift + N را فشار دهید. این عمل باعث می شود که پنجره جدیدی در حالت ناشناس برای شما باز شود. برای اینکه از طریق میانبر کروم در تسکبار ویندوز مستقیما به حالت Incognito وارد شوید نیز تنها کافی است بر روی آیکن گوگل کروم کلیک راست کرده و New incognito window را انتخاب نمایید.

 

زمانی که در حالت ناشناس باشید در بالای سمت چپ مرورگرتان تصویری مانند زیر مشاهده خواهید نمود.

 

وبگردی با کامپیوتر, لاگین کردن

منبع:gooyait.com


 ساخت دوربین مدار بسته ارزان قیمت

‌وسایل مورد نیاز:

1‌ـ میکرو رایانه رازبری پای (Raspberry Pi) مدل A یا B ‌

2ـ‌ یک واحد اتصال (پایانه) دوربین رازبری پای

3‌ـ‌ یک کیس رازبری پای دارای محل اتصال دوربین

4‌ـ ‌یک کارت حافظه SD حاوی نرم‌افزار روزآمد رازبین

Raspbian) 5‌)ـ‌ یک صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید و اتصال شبکه برای انجام تنظیمات نرم‌افزار

 

ارزان‌بودن قیمت میکرورایانه رازبری پای، این روزها موضوع بحث بیشتر سایت‌ها و نشریات حوزه‌ آی‌تی است. اوایل امسال بود که سازمان حیات‌وحش کنیا با استفاده از دوربین مدار بسته امنیتی رازبری پای به ایجاد شبکه‌ای از دوربین‌های قابل کنترل از راه دور برای حفاظت حیوانات و دستگیری شکارچیان غیرقانونی اقدام کرد. شما هم می‌توانید حیاط و باغچه خانه‌تان را با استفاده از همان فناوری زیر نظر داشته باشید و ببینید پرنده‌ها و گربه‌ها چه بلایی سر گیاهان و گل‌های ارزشمند باغچه می‌آورند.


اگر تا به حال از رازبری پای استفاده نکرده‌اید، ابتدا باید نسخه سیستم‌عامل رازبین را روی یک SD کارت نصب کنید. اولین قدم برای اجرای کار، نصب پایانه دوربین رازبری پای به پورت رابط کاربری سریال دوربین روی بورد رازبری پای است.

 

این شکاف پورت کوچک را می‌توانید در قسمت انتهایی سمت راست رازبری پای روی مدار و بین پورت HDMI و درگاه اتصال شبکه اینترنت آن بیابید. ضامن پلاستیکی کوچک سیاه رنگ آن را به آرامی بالا کشیده، سپس سر کابل تخت نواری پایانه رازبری پای را، در حالی که قسمت‌های نقره‌ای رنگ اتصال کابل رو به طرف سمت چپ مدار است، تا آخرین حد ممکن در شکاف اتصال بورد وارد کنید.

 

هنگامی که مطمئن شدید سر کابل در انتهای شکاف اتصال قرار دارد، با یک دست کابل را گرفته و با دست دیگر ضامن کنار شکاف اتصال را با فشار به پایین، در جای اصلی خود انداخته و محکم کنید.

 

حال رازبری پای را به یک صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید و شبکه فعال دارای دسترسی به اینترنت متصل کنید. اگر از مدار نوع A رازبری پای استفاده می‌کنید باید برای دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز، آن را با یک دانگل USB به اینترنت یا وای‌ ـ‌ فای به شبکه خود متصل کنید. البته هنگام استفاده از دوربین می‌توانید این اتصال را قطع کنید. وقتی رازبری پای بوت شد، با حساب کاربری pi خود که پیشتر ساخته‌اید، لاگین کرده و ابزار پیکربندی نرم‌افزاری رازبری پای را با تایپ‌کردن متن زیر بالا بیاورید: sudo raspi-config‌

 

دراین مرحله به سمت پایین فهرست گزینه فعالسازی دوربین (Enable Camera option) رفته و با زدن کلید Enter آن را انتخاب کنید. در منویی که ظاهر می‌شود، Enable را انتخاب کرده، پس از آن با انتخاب Finish هنگامی که درخواست ریبوت می‌شود، Yes را بزنید. در این حال لاگین کرده و نرم‌افزاری را که عامل اجرای حساسیت دوربین به ثبت حرکات (motion-sensing‌‌) است، نصب کنید. با تایپ‌کردن متن زیر یک واحد اندازه‌گیری پایتون برای اجرای تجزیه و تحلیل تصویر و دستکاری آن به اضافه ابزاری که موجب تداوم اجرای متن است، فعال می‌شود:

Sudo apt‌ـ‌get install python‌ـ‌imaging‌ـ‌tk screen

 

سپس متن PiCam python script را که از سوی اعضای جامعه رازبری پای توسعه یافته است، با تایپ متن زیر دانلود کنید:

wget https:‌/‌‌/‌raw.github.com‌/‌ghalfacree‌/‌bash‌ـ‌scripts‌/‌master‌/‌picam.py

 

دست آخر یک فهرست راهنما برای اسکریپت، به منظور ذخیره تصاویر آن ایجاد کنید:

 

mkdir picam

حال که نرم‌افزار نصب شده، می‌توانید اتصال دوربین پای از شبکه را قطع کرده و آن را در جهتی که می‌خواهید تصاویرش ثبت شود، قرار دهید. نرم‌افزار ثبت تصاویر را با تایپ‌کردن متن زیر فعال کنید:
chmod +x picam.py سپس برای به اجرا در آوردن آن تایپ کنید: ‌picam.py/.

 

اسکریپت پایتون با گرفتن تصاویر پشت سر هم با ‌رزولوشن پایین در میدان دید دوربین کار می‌کند و برای درک حرکت اشیا، تصویر حاضر را با تصویر قبلی مقایسه می‌کند. هنگامی که یک تغییر در تصاویر تشخیص داده می‌شود، دوربین بسرعت یک عکس با رزولوشن بالا گرفته و به دنبال تغییر می‌گردد.

 

گاهی اوقات ممکن است نرم‌افزار به تنظیم بهینه نیاز پیدا کند، بخصوص هنگامی که دوربین را نزدیک گیاهان بگذارید. چون ممکن است باد گیاهان را حرکت داده و تنظیم دوربین را به هم بزند. در این هنگام اسکریپت را در ویرایشگر متن باز کرده و از گزینه‌های مختلف برای تنظیم حساسیت و تجزیه و تحلیل ناحیه‌های مورد نظر استفاده کنید.

 

تصاویر ثبت شده در پوشه picam‌ جا گرفته (البته فقط تصاویر رزولوشن بالا دراین پوشه ثبت و تصاویر رزولوشن پایین حذف می‌شود). برای متوقف‌کردن اسکریپت، دکمه‌های Ctrl+C را روی صفحه‌کلید بفشارید. اگر دوربین شما در نقطه‌ای غیر قابل دسترس قرار دارد، می‌توانید دانگل شبکه وایرلس را به آن وصل کنید تا بتوانید آن را روی شبکه بی‌سیم کنترل کنید. آدرس IP پای را با تایپ‌کردن متن زیر پیدا کنید: Ifconfig

 

با استفاده از یک کلاینت SSh مانند PuTTy اسکریپت را با استفاده از screen utility که از بسته شدنش هنگام قطع اتصال جلوگیری می‌کند، به اجرا درآورید:


Screen ‌/‌home‌/‌pi‌/‌picam.py

 

از آنجا که رازبری پای از لحاظ مصرف برق بسیار کم مصرف است، شما می‌توانید حتی از باتری خورشیدی استفاده کنید. البته می‌توانید یک کیس ضد آب هم برای آن خریداری کرده یا این که خودتان یک چنین کیسی را برای آن طراحی کرده و بسازید. دوربین رازبری پای موارد استفاده زیادی در زندگی روزمره شخصی و موارد امنیتی از کنترل اتاق کودک تا دوربین مدار بسته امنیتی ضدسرقت دارد.

نوارهای کاست قدیمی را به ‌یاد می‌آورید؟ پایین این کاست‌ها یک تکه پلاستیکی قابل شکستن وجود داشت که با شکاندن آن، قابلیت ضبط مجدد روی نوار از بین می‌رفت و به‌این ترتیب شما می‌توانستید از ضبط احتمالی روی آن جلوگیری کنید.

 

امروزه حافظه‌های فلش و کارت‌های حافظه جای نوارهای کاست را گرفته است و کاربران بسیاری اطلاعات خود را روی این حافظه‌ها ذخیره می‌کنند. برخی از این حافظه‌ها همچون نوارهای کاست مجهز به یک کلید کوچک برای قفل کردن قابلیت نوشتن یا پاک‌کردن اطلاعات از روی حافظه بوده و برخی دیگر نیز از این قابلیت بی‌بهره هستند.

 

یکی از مشکلاتی که برای کاربران این حافظه‌ها پیش می‌آید، قفل شدن حافظه فلش یا کارت حافظه است! در این شرایط اگر حافظه فلش یا کارت حافظه مجهز به کلید قفل باشد، تنها کاری که ‌باید انجام شود، تغییر وضعیت کلید قفل به حالت باز است، اما گاهی اوقات حافظه فلش یا کارت حافظه‌ای قفل می‌شود که هیچ کلیدی برای قفل شدن روی آن وجود ندارد!

 

اگر شما نیز هنگام کپی‌کردن اطلاعات جدید در حافظه فلش یا کارت حافظه، پیغام قفل بودن حافظه را مشاهده می‌کنید و قادر به فرمت کردن حافظه مورد استفاده نیستید، می‌توانید با استفاده ازاین روش‌ها نسبت به رفع مشکل و باز کردن قفل حافظه اقدام کنید:

 

توجه: روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما هیچ تضمینی برای رفع مشکل توسط این روش‌ها وجود ندارد و ممکن است حافظه فلش یا کارت حافظه شما صدمه دیده یا شکسته باشد که در این‌صورت هیچ روش و نرم‌افزاری قادر به رفع خرابی آن نخواهد بود و تنها راه حل خریدن یک حافظه جدید است.

 

بازکردن قفل فلش از رجیستری
همان‌طور که گفتیم در صورتی‌که حافظه فلش شما صدمه دیده باشد، قادر به رفع مشکل نخواهید بود اما در بیشتر موارد مشکل از حافظه فلش نیست و سیستم‌عامل به دلایل گوناگونی درایو مربوط به حافظه را قفل می‌کند! برای رفع این مشکل می‌توانید از رجیستری ویندوز کمک بگیرید و طبق مراحل زیر عمل کنید:

 

1ـ روی گوی استارت کلیک کرده و پس از وارد کردن عبارت Regedit.exe در کادر جستجو کلید اینتر را فشار دهید.

 

2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SYSTEM|CurrentControlSet|Control|StorageDevicePolicies

 

نکته: چنانچه گزینه‌StorageDevicePolicies را پیدا نمی‌کنید ‌باید با کلیک راست روی پوشه‌ Control و مراجعه به منوی new، گزینه‌ Key را انتخاب کرده و با دقت نام StorageDevicePolicies را به کلید جدید اختصاص دهید.


3ـ از ستون سمت راست روی گزینه‌ WriteProtect دوبار کلیک کرده و مقدار آن را از یک به صفر تغییر دهید.

 

فرمت‌کردن فلش‌های قفل شده, حافظه‌های فلش

 

نکته: چنانچه این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، پس از انتخاب پوشه‌ StorageDevicePolicies در بخش خالی از سمت راست صفحه رجیستری، کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از انتخاب گزینه‌ New، روی DWORD کلیک کنید. در انتها نام WriteProtect را به گزینه‌ ایجاد شده اختصاص داده و با دوبار کلیک روی آن مقدار آن را به صفر تغییر دهید.

 

4ـ رجیستری را ببندید، رایانه را دوباره راه‌اندازی کنید و پس از اتصال مجدد حافظه فلش یا کارت حافظه سعی کنید آن را فرمت کنید. چنانچه مشکل از سیستم‌عامل بوده باشد، براحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و پیغام قفل بودن درایو برای شما به‌نمایش درنخواهد آمد.

 

بازکردن قفل فلش با Diskpart
1ـ حافظه فلش خود را به رایانه وصل کرده و پس از کلیک روی گوی استارت در کادر جستجو عبارت cmd.exe را تایپ کنید.

 

توجه: در ویندوز اکس‌پی ‌باید عبارت فوق را در کادر Run وارد کنید و در ویندوزهای 7 و 8 نیز ممکن است نیازمند اجرای ابزار Command Prompt با سطح دسترسی Administrator باشید)

 

2ـ در ادامه هریک از فرمان‌های زیر را در خط فرمان وارد کرده و در انتهای هر فرمان کلید اینتر را فشار دهید:

Diskpart
list disk
select disk x

 

نکته مهم: در دستور فوق، عبارت x نشان‌دهنده شماره درایو اختصاص یافته به حافظه فلش است که باتوجه به فهرست به‌نمایش درآمده از دیسک‌های موجود، ‌باید آن را به شماره درایو حافظه فلش تغییر دهید.

 

attributes disk clear readonly
clean
create partition primary
format fs=fat32
exit

 

3ـ چنانچه همه مراحل با موفقیت پیش رفته باشد، اکنون فلش شما فرمت شده و می‌توانید همچون گذشته از آن استفاده کنید.

اغلب وقتی گجتی با معماری فناوری پیشرفته در میلیون‌ها نسخه تولید و برای اولین بار ارائه می‌شود، احتمال این وجود دارد که در روزهای ابتدایی عرضه با باگ‌ها یا مشکلاتی همراه باشد. پلی استیشن 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست و پس از عرضه‌ی عمومی آن توسط شرکت Sony موارد مختلفی از مشکلات سخت‌افزاری این دستگاه گزارش شده است. به ویژه مواردی که باعث عدم راه‌اندازی کنسول به صورت معمول می‌گردند. در این ترفند به معرفی دو راه حل عمومی برای حل مشکلات راه‌اندازی Play Station 4 خواهیم پرداخت.

 

بسیاری از کاربرانی که کنسول پلی استیشن 4 را خریداری کرده‌اند متوجه شده‌اند که یا اصلاً چیزی را نمایش نمی‌دهد و یا فقط فلش‌های آبی، روی صفحه نمایش مشاهده می‌شود. دلیل این مشکل مشخص شده و مربوط به پورت HDMI است که گاهی مشکل اتصال دارد.


در واقع دلیل این مشکل این است که یا کابل HDMI کاملا در پورت فرو نرفته و یا مشکل اتصال وجود دارد که فشار ملایمی روی کنسول باعث برطرف گشتن مشکل می‌گردد. اما برای برطرف ساختن دائمی این مشکل مسلماً باید به خدمات پس از فروش رجوع کرد تا یک بار برای همیشه آن را تعمیر نمایند.

 

مشکلات دیگر از نوع Bricking است. اصطلاح Bricking در انفورماتیک برای مشکلاتی چون خرابی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری که تعمیر آن‌ها مشکل یا غیرممکن است استفاده می‌شود.
کنسول روشن شده و چراغ نشانگر آن این موضوع را نشان می‌دهد اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

برای حل این مشکل می‌توان به ترتیب زیر عمل کرد:
1- خاموش کردن کنسول
2- جدا ساختن هارد
3- روشن کردن کنسول بدون هارد
4- خاموش کردن کنسول
5- متصل کردن مجدد هارد
6- روشن کردن کنسول
این کار باعث اجرای پلی استیشن 4 در حالت Safe Boot می‌گردد و پس از آن سیستم از نو راه‌اندازی شده و با کمی شانس مشکل برطرف می‌گردد.

به جای آن که بگذارید گجت‌های قدیمی‌تان گوشه منزل یا دفتر کارتان خاک بخورد، با استفاده از مطلب کارگاه این شماره، طی چند مرحله ساده وسیله سخت‌افزاری کهنه خود را به یک ابزار رایانشی به درد بخور برای استفاده در هوشمندسازی منزل تبدیل کنید.

 

ساختن دوربین مدار بسته با تلفن همراه هوشمند
1ـ تنظیمات شبکه مربوط به برنامک دوربین: شما با دانلود یک برنامک آی‌پی‌وبکم (IP Webcam app) از فروشگاه گوگل پلی می‌توانید یک اسمارت فون (تلفن همراه هوشمند) را به دوربین مدار بسته امنیتی قابل دسترس از طریق یک شبکه رایانه‌ای، تبدیل کنید. برای این کار باید گوشی هوشمندتان را به صورت بی‌سیم به لن وایرلس (WLAN) خود متصل کنید. برنامه کاربردی را باز کرده، روی گزینه Start server ضربه بزنید. حال به آدرس IP گوشی هوشمند کنار port توجه کنید. باید آدرس شبکه را روی تصویر ویدئویی برنامک ببینید.

 

2ـ تماشای تصاویر ویدئویی به اشتراک گذاشته (استریم) شده روی براوزر: آدرس IP خودتان را تایپ کنید (برای اتصال محلی) یا نام هاست خود را (برای دسترسی به اینترنت) پس از port nomber وارد کنید. با همین روش در آدرس بار براوزر، از طریق رابط کاربری وب می‌توانید به دوربین دسترسی پیدا کرده، تصاویر ثابت را ثبت و فلاش LED را روشن کنید.

 

3ـ تماشای ویدئوهایی که روی گجت‌های دیگر استریم می‌شود: با برنامک tinyCam می‌توانید وقایع را در منزل خود حتی روی گجت‌های موبایل زیر نظر داشته باشید. برای انجام این کار Manage cameras را انتخاب، نام سازنده دوربین (camera vendor) را افزوده، IP Webcam for android را در برنامک تینی کم انتخاب و با عنوان Hostname، آدرس IP (یا نام DynDNS) خود را شامل Port number که 8080 است، اضافه کنید.

 

راه‌اندازی مدیا کلاینت با گجت اندرویدی
برای راه‌اندازی یک دریافت‌کننده وایرلس محتوای رسانه‌ای، به خرید وسایل جدید و گرانقیمت نیاز ندارید و می‌توانید از تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید.

 

1ـ نصب یک مشترک محتوای رسانه‌ای (Media Client) روی یک گوشی هوشمند: برای تبادل داده، باید وسیله مورد نظرتان را به یک مسیریاب (router) متصل کنید. سپس برنامک BubbleUPnP را که از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود است، روی گوشی قدیمی‌تان نصب کنید. حالا مدیا سرور شما دسترسی ریموت به گجت شما دارد. اگر گزینه Allow remote control از مسیر دکمه منو: Setting » Local Render (standard) فعال شود، هنگام استفاده نکردن، باید ارتباط را قطع کند (Timeout) از مسیر دکمه منو: Setting » Control » Kill on inactivity حالت never انتخاب کنید. در این مرحله باید تلفن همراه هوشمند را با یک کابل USB به سیستم موزیک خود متصل کرده و دستگاه پخش موزیک را به برق بزنید و روشن کنید. حال گیرنده مدیای وایرلس شما آماده است.

 سئو سایت فروشگاهی - 10 سر سئو در سایت های فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی چگونه سپریدن می شود. در این نوشتار آموزشی 10 راز برای سئو یا بهینه سازی سایت های فروشگاهی معرفی شده است.

21 دی 1397 - 11:0 - ارسال شده بدست سینا عسکری


سئو سایت فروشگاهی چیست؟ بعد از مطالعه این نوشتار شما می توانید براحتی سئو سایت فروشگاهی خویش را به یک شرکت بسپارید و چگونه گزارش کار ها و توضیحات آن سایت را مهار و مدیریت بکنید همچنین  برای بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی راهبرد ها و تدبیر های بسیار زیادی وجود دارد در این نوشتار علاوه بر اینکه شما را راهنمایی کرده ایم که چه معیار هایی را در نظر داشته باشید، بهترین روش ها جهت شفا رتبه و جایگاه سایت را نیز روشنگری داده ایم.


بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی شما باید بر روی اخذ مشتریان و فروش محصولات خود تمرکز داشته باشید، و باید در عقیده داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق نتایج جستجو پیدا می کنند بخاطر همین اگر نتوانید در نتایج گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را داشته باشید، توانا به دریافت بازدیدکننده و فروش نخواهید بود.


بصورت کلی مارکتینگ و بازاریابی سئوی سایت شما به شکل پایین خواهد بود:


سئو سایت فروشگاهی


اگر نا سئو سایت خود را ندارید از طریق های ذیل میتوانید استفاده کنید:


اگر نمی خواهید بر روی سئو سایت فروشگاهی خویش تمرکز داشته باشید یا می خواهید در یک سررسید کوتاه رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل توسط آورید می توانید از راه تبلیغات Adwords یا همان تبلیغات کلیکی گوگل محصولات خود را به فروش برسانید


در پهنه سایت فروشگاهی شما با بی نهایت سایت دیگر و رقبای بزرگ باید چشم وهمچشمی بکنید


در راستی برای اینکه شما در نتایج جستجو ها بالاتر از رقبای خویش باشید، باید اغلب وبهتر متعلق به ها تکاپو کنید. به بیانی سایر شما باید نقاط ناتوانی و نقاط قوت سایت های رقبای سایر را پیدا بکنید و نقاط ضعف آن ها را در سایت خود رفع بکنید و نقاط قوط سایت های رقبای خویش را نیز در سایت خودتان ارتقا دهید و بهینه کنید


برای سئو سایت فروشگاهی چه کار هایی باید سپریدن داد؟


بصورت کلی بهینه سازی سایت 2 قسمت اصلی دارد، سئوی داخلی On-Pageو سئوی خارجی Off-page


·  سئوی داخلی On-Page شامل کل اقدامات و کار هایی می باشد که باید در تو سایت خود ما سپریدن شوند


·  سئوی خارجی Off-Page به کل اقدامات و فاکتور های خارج از سایت ها آگاهی می شود که بصورت 100 درصد هم نمی تاب آن را انجام داد.


حتما پیش از شروع تکاپو بر روی سئوی خارجی، شرکت های خدمات سئوی فروشگاهی اول سئوی داخلی سایت خودتان را تنظیم کنید سپس سراغ سئوی بیگانه سایت بروید.


در پایین لیست راهبرد های مورد دربایستن جهت سئوی سایت فروشگاهی را پیمان داده ایم:


1.  معماری اطلاعات

باید همه اطلاعات موجود در سایت شما براحتی قابل دسترس باشد، به نحوی که چنان مدیریت و ساماندهی احسان داشته باشید زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود فقط با چند کلیک بتواند محصول باره عقیده خویش را پیدا کند و مراحل خرید را اتمام دهد.


بصورت خلاصه، بازدیدکننده ای که وارد صفحه اصلی سایت شما می شود باید به سمت ، بخش بندی هایی که به دنبال آن است هدایت شود و از راه دسته بندی ها و پالایه های موجود در هر تقسیم بندی بتواند فرآورده باره دربایستن خویش را بر پای بست، بها و شرایطی که بیچارگی دارد در سایت شما پیدا کند.


نباید شرایطی باشد که بازدیدکننده چندین تقسیم بندی گوناگون را طی کند تا به فرآورده برسد.


دسته بندی و معماری اطلاعات سایت شما دقیقا باید امثال شکل پایین باشد:


معماری سئو


برای درک بیشتر این موضوع، یک نمونه از یک فروشگاه پوشاک را مطرح می کنیم:


بازدیدکننده در "صفحه اصلی" سایت شما یک عکس از جمله بندی "لباس" تماشا می کند، سپس بر روی آن کلیک می کند وارد یک صفحه جدید که در آن پوشاک ها بر بنیاد "لباس مردانه" یا "لباس زنانه" و "لباس کار" یا پوشاک مجلسی" مرتب شده اند و کاربر می تواند برای یافتن فرآورده خود براحتی تقسیم بندی خویش را گزینش کند.


اکنون 2 مورد را باید در عقیده گرفت: آدرس URLصفحات شما نباید طولانی باشد – تقسیم بندی ها و پایین احزاب بصورت روشن در دسترس باشند.


2.  هر URL فقط برای یک واژه کلیدی باشد

در سایت فروشگاهی خویش نباید بخواهید که با 1 آدرس url چندین کلمه کلیدی شما رتبه و جایگاه داشته باشند. در حالت عادی شما توانا هستید الی برای هر صفحه الی 3 واژه کلیدی ورودی داشته باشید، الی 7 کلمه هم ظرفیت هستی دارد اما بهتر است که برای هر کدام از کلمات کلیدی خود (مثلا اسم احد از دسته بندی های سایت) یک واژه کلیدی خاص داشته باشید که بیشترین ترافیک و جستجو را دارد و مشتریان شما متعلق به زیاد بهره‌گیری می کنند.


همچنین در نظر داشته باشید زمانی که شما با یک کلمه کلیدی رتبه و جایگاه بگیرد، اگر یک سیلاب به اول و آخر آن اضافه شود اما کلمه کلیدی شما کماکان رتبه و جایگاه داشته باشد، شما با واژه ها جدیدتر هم باز رتبه و جایگاه پسندیده تری را خواهید داشت و مطمئن باشید با سیلاب های جدید هم رتبه شما شفا خواهد داشت.


3.مدیریت واژه ها کلیدی هر صفحه

متاسفانه در سایت های فروشگاهی بدلیل اینکه ممکن است از یک دسته بندی چندین محصول وجود داشته باشد و واژه کلیدی هر کدام از این تقسیم بندی ها برابر با همان نام فرآورده باشد بخاطر همین ممکن است که کلمات کلیدی سخت تداخل داشته باشند و بصورت تکراری باره کاربرد قرار گیرند.


بهتر است که تمرکز خود را بر روی دسته بندی محصولات قرار دهید، زیرا بازدیدکنندگان نیرو بیشتری بر روی گزینش تنوع محصولات دارند و از طرفی، شما نیز می توانید متن و محتوای خویش را بصورت کامل به نمایش بگزارید و قدرت مانور بیشتری دارد.


اگر در سئو سایت فروشگاهی لندینگ پیج های خود را بر روی صفحه محصولات قرار ندهید، بهتر است که تقسیم بندی محصولات لندینگ پیج های شما باشند.

2ـ استریم کردن از یک تلفن همراه هوشمند به گوشی هوشمند دیگر: برنامک BubbleUPnP را روی هر دو گوشی یا تبلت نصب کنید. این برنامک همزمان به صورت کلاینت و هم به عنوان سرور کار می‌کند و حتی قابلیت انتقال فایل‌های محتوای رسانه‌ای از یک فضای ذخیره داده تحت شبکه (network storage) را دارد. در منوی Devices ، Renderers را در Bubble UPnP client انتخاب کنید و با استفاده از Libraries محل فایل‌های موزیک را مشخص نمایید.

 

در اینجا Local Media Server مشخص‌کننده وسایل فعلی در حال استفاده و BubbleUPnP media server مشخص‌کننده وسایل قدیمی است. در اینجا شما همچنین می‌توانید Media libraries مربوط به رایانه‌های شخصی متناظر و حافظه شبکه را نیز پیدا کنید. حال برنامه فایل‌های موزیک شما را از گزینهLibrary گوشی هوشمند قدیمی به صورت وایرلس از راه استریم کردن به اشتراک می‌گذارد.

 

3ـ استریم کردن از رایانه به تلفن همراه هوشمند:استریم کردن از PC از روش‌های فوق نیز آسان‌تر است. برای این کار روی گزینه Other media libreries در ویندوز مدیا پلیر کلیک کرده، منتظر BubbleUPnP media Server بمانید. در فهرستی که پدیدار می‌شود، گجت مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این طریق، ویندوز تلفن همراه را در منوی متن به عنوان وسیله پخش‌کننده موزیک می‌شناسد.

 

حال با کلیک کردن روی فایل و انتخاب Open With » BubbleUPnP به آسانی آلبوم‌ها و فایل‌های موزیک خود را استریم کنید. برای forward کردن media library رایانه با گوشی هوشمند به گوشی هوشمند جدید، از گزینه Streaming، گزینهAllow automatic playback پخش مدیا از طریق گجت‌ها را در مدیا پلیر فعال کنید. برای انجام این کار، رایانه باید در شبکه به حالت home network group باشد.

 

4ـ اشتراک‌گذاری فایل‌های رمزگذاری شده: محتوای رسانه‌ای رمز‌گذاری شده برخی سرویس‌ها را که استریم موزیک اسپاتیفای (Spotify streaming) نامیده می‌شود، نمی‌توان براحتی با استفاده از UPnP استریم کرد. به منظور انتقال موزیک این منابع از رایانه به اسمارت فون، شما به برنامه Jamcast Server برای ویندوز نیاز دارید. استریم اسپاتیفای در صورتی بین گجت‌ها کار می‌کند که شما یکی از برنامک‌های روت اندروید AirAudio یا AirPlay روی اندروید سرویس AOA را روی وسیله ارسال‌کننده و AirBubble را روی وسیله دریافت‌کننده، نصب کرده باشید.

 

چگونه برد وای‌فای را افزایش دهیم
1ـ قرار دادن لپ تاپ در یک نقطه مناسب: اگر لپ تاپ ویندوز 7 دارید که به تراشه وایرلس مجهز است، به آسانی می‌توانید محدوده برد موثر WLAN خود را طولانی‌تر کنید. برای این کار در فاصله‌ای دورتر از معمول، گجت خود را به مسیریاب متصل کرده و تنظیمات شبکه را بین مسیریاب و نقطه مورد نظر که شما دوست دارید وی لن جدید در آنجا واقع شود، برقرار کنید.

 

2ـ نصب متصل‌ساز: آسان‌ترین راه برپاسازی وایرلس مجازی (virtual Wi-Fi) استفاده از یک ابزار متصل‌ساز (connectify) است. از آنجا که مایکروسافت چنین راه یا رابط کاربری که چنین کاری را به انجام رساند ارائه نمی‌کند، باید خودتان این برنامه را همراه Net 4.5 و ++Visual C نصب و رایانه‌تان را ری‌استارت کنید. هنگامی که از شما پرسیده شد، دسترسی نت از طریق فایروال را مجاز اعلام و گزینه Connectify Hotspot را آغاز کنید.

 

3ـ پیکربندی و اتصال به نقطه دسترسی: یک پسورد برای وی لن تعریف کرده، شبکه‌تان را تحت لوای گزینه Internet to Share چه برای وی لن مسیریابتان یا از طریق کابل نصب شده LAN انتخاب کنید. پس از کلیک کردن روی Start Hotspot شما می‌توانید با گجت‌های دیگر در گزینه Connectify-me به (access point) لاگین و به نت دسترسی پیدا کنید.

 

افزایش طول عمر و ظرفیت شارژ باتری
آیا احساس کرده‌اید، تازگی‌ها باتری گوشی یا دوربین شما باید پس از مدت کوتاهی شارژ شود؟ این مساله به این دلیل است که کارآیی باتری در طول زمان کاهش می‌یابد. چاره کار این است که کارایی آن را بتدریج بهینه کنید. برای این کار در فواصل زمانی کوتاه و مکرر باتری را شارژ و دشارژ کنید. این کار نوعی تمرین دادن تدریجی نگهداری شارژ برای باتری است.

 

توجه داشته باشید، شارژ باتری را کاملا خالی کنید اما هرگز آن را در این حالت برای یک روز به حال خود رها نکنید، چرا که باتری در این حالت تخلیه کامل می‌شود و ممکن است باتری را کاملا خراب و غیرقابل استفاده کند. این روش برای گجت‌هایی که باتری آنها مقادیر زیادی از زمان کارکرد موثر خود را به علت شارژ شدن‌های کوتاه مکرر از دست داده‌اند، کارساز است. با این کار تلفن همراه و گجت‌های دیگر شما می‌توانند خیلی بیشتر روشن بمانند.

تعریف شبکه به زبان ساده عبارت است از مجموعه‌ای از رایانه‌ که به هم وصل شده‌اند. یک شبکه رایانه‌ای می‌تواند در یک اتاق، ساختمان، شهر یا حتی در چند کشور قرار داشته باشد. بنابراین لزوما مفهوم شبکه بر اساس میزان بزرگی یا کوچکی آن نخواهد بود و از متصل شدن دو رایانه به یکدیگر نیز یک شبکه ابتدایی ایجاد می‌شود.

 

برای راه‌اندازی یک شبکه به سه وسیله اصلی که کارت شبکه، کابل شبکه و سوئیچ است نیاز داریم.

 

راه‌اندازی شبکه, شبکه رایانه‌ای, ترفندهای کامپیوتری

 

1ـ کارت شبکه
همان طور که در تصویر می‌بینیم مانند مودم و کارت صدا یا کارت گرافیک، یک کارت داخلی رایانه است که روی مادربورد وصل شده و به جای مثلا کارت‌صدا که به اسپیکر یا کارت گرافیک که به مانیتور وصل می‌شود، به کابل شبکه وصل خواهد شد. کارت شبکه، هم به صورت اینترنال (داخلی) در بازار قابل خرید است و هم این‌که بیشتر مادربورد‌های امروزی به صورت پیش‌فرض، روی خودشان (onboard) دارای یک یا دو کارت شبکه هستند. البته کارت شبکه‌های دیگری همراه با تبدیل usb و... نیز در بازار پیدا می‌شود که در اینجا مورد بحث ما نیست.

 

راه‌اندازی شبکه, شبکه رایانه‌ای, ترفندهای کامپیوتری

 

2ـ کابل شبکه
کابل شبکه در ابعاد مختلف از حدود نیم متر تا متراژ‌های بالاتر و به صورت آماده در بازار موجود است و نیازی به سوکت کردن توسط خود کاربر ندارد. اما برای متراژ‌های بالا باید پس از تهیه کابل شبکه و سوکت‌ها، با دستگاه مخصوص نصب سوکت این کار را انجام داد. البته این کار به تخصص نیاز دارد و ما به آن نخواهیم پرداخت.

 

فرض را بر این می‌گیریم که کابل مورد نظر را به صورت آماده و با متراژ دلخواه در اختیار دارید.

 

راه‌اندازی شبکه, شبکه رایانه‌ای, ترفندهای کامپیوتری

 

3ـ سوئیچ
ساده‌ترین راه برای تعریف سوئیچ آن است که ما یک سه راهی برق را در نظر بگیریم که اگر به برق وصل شود به تعداد پریز‌های موجود به دستگاه‌های مختلف برق‌رسانی می‌کند. سوئیچ نیز همان طور که در تصویر می‌بینید دارای پورت‌های متعدد شبکه است که مانند یک سه‌راهی برق که وظیفه تقسیم برق را برعهده دارد، وظیفه تقسیم داده‌های شبکه بین رایانه‌‌ها را انجام می‌دهد. تعداد رایانه‌‌هایی که با سوئیچ تغذیه می‌شوند به تعداد پورت‌های موجود در آن بستگی دارد. در بازار سوئیچ‌های 4، 5، 8، 16، 24، 32 و 48 پورت موجود است. در صورت نیاز به پورت‌های بیشتر می‌توان از دو یا چند سوئیچ استفاده کرد.

 

پس از تعیین مکان قرار گرفتن رایانه‌‌ها، جایی را نیز برای سوئیچ تعیین می‌کنیم. برای جلوگیری از آسیب دیدن سوئیچ آن را درون جعبه‌ای قفسه‌مانند قرارمی‌دهند که به آن رک(rack) می‌گویند البته برای سوئیچ‌های کوچک‌تر مانند هشت پورت و شبکه‌هایی که یک سوئیچ دارند الزامی به استفاده از رک نیست و این مساله به سلیقه طراح شبکه بستگی دارد حالا به کارت شبکه هر رایانه یک کابل شبکه نصب کرده و تمامی کابل‌های شبکه را به سوئیچ وصل می‌کنیم.

 

بعد از اطمینان از صحت نصب فیزیکی شبکه، به سراغ تنظیمات نرم‌افزاری شبکه می‌رویم که مهم‌ترین بخش آن تنظیمات آدرس آی.پی (ip address) است.

 

در توضیح آدرس آی.پی می‌توان گفت کوچه‌ای را ترسیم کنید که ده خانه در آن وجود دارد و پلاک هر خانه معرف نشانی آن خانه است. در شبکه نیز آدرس آی.پی کار پلاک را به عهده دارد و هر رایانه با یک شماره شناخته می‌شود.

 

به دلیل این‌ که شبکه مورد نظر ما یک شبکه ساده است، از آی.پی آدرس کلاس C استفاده می‌کنیم، محدوده آی.پی در این شبکه بنا بر طراحی خودمان برای مثلا ده رایانه از 192.168.1.1تا 192.168.1.10 است. ذکر این نکته ضروری است که این طراحی با در نظر گرفتن شبکه ساده‌ای است که ما برای ده رایانه بدون سرور در نظر گرفته‌ایم. در صورت وجود سرور در شبکه می‌توان بدون دادن ip به هر دستگاه، فقط با راه‌اندازی سرویس DHCP روی سرور و تعیین رنج ip طوری شبکه را تنظیم کرد که رایانه‌ها به صورت اتوماتیک ip بگیرند.

 

حال به نحوه دادن آی.پی آدرس در شبکه می‌پردازیم:
1ـ ابتدا به قسمت کنترل پنل رفته سپس Network Connection را انتخاب کنید.

 

2ـ روی local area connection کلیک راست کرده و گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.

 

3ـ Internet Protocol (TCP‌/‌IP) را انتخاب کرده و دکمه Properties را بزنید.

 

در اینجا به طور مشخص می‌توانید از دو گزینه اختصاص آی.پی آدرس به صورت دستی یا خودکار استفاده کنید.

 

برای رایانه اول آدرس (192.168.1.1) را مشخص کرده و برای Subnet Mask پیش‌فرض برای کلاس c از 255.255.255.0 استفاده می‌کنیم.
در رایانه‌‌های بعدی نیز به عدد آخر آدرس آی.پی یک عدد اضافه کرده و با استفاده از همان Subnet Mask، به ترتیب همین کار را ادامه می‌دهیم .

 

حالا تنظیمات مربوط به شبکه انجام شده و برای امتحان کردن درستی کار، می‌توانیم با زدن دستور Ping IpAdress به صورت زیر ارتباط بین دو رایانه را بسنجید:

C:‌/‌»ping 192.168.1.2

 

با وارد کردن دستور بالا ارتباط بین دستگاه مبدا و دستگاه با ip192.168.1.2 مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت وجود ارتباط نتیجه زیر حاصل خواهد شد.
در ویندوز یکی از رایانه‌‌های متصل به شبکه به قسمت Run رفته و IP Address یکی از رایانه‌‌های دیگر را همراه با دو backslash می‌زنیم.

 

حالا خواهیم دید فایل‌ها یا پرینتری که در دستگاه مقصد به اشتراک گذاشته شده روی دستگاه مبدا قابل دیدن است. گفتنی است برای به اشتراک گذاشتن فولدرها و پرینتر موجود در شبکه باید روی آیکون آنها کلیک راست کرده و با رفتن به properties از گزینه sharing استفاده کنیم.

 

ترفند 1: اگر در خانه قصد چنین کاری را دارید و سوئیچ ندارید می‌توانید از مودم ADSL خود که چند پورت شبکه دارد استفاده کنید.

 

ترفند 2: برای جابه‌جایی اطلاعات بین دو رایانه نیاز به سوئیچ نیست، فقط کافی است با کابل کراس (Cross) دو دستگاه را مستقیم به هم وصل کرده و با اختصاص آدرس آی.پی کلاس c فایل‌های بین دو رایانه را جابه‌جا کنید. کابل کراس را نیز می‌توانید از بازار رایانه تهیه کنید.


چه چاپگری بخریم؟

پرینتر یا چاپگر، یکی از تجهیزات جانبی رایانه‌ها به حساب می‌آید و انواع مختلفی مانند چاپگرهای جوهر افشان، لیزری تک‌رنگ و لیزری رنگی دارد. البته هر یک از آنها کاربرد و اهداف بخصوصی دارند، مثلا برخی پرینترها مخصوص چاپ روی اجسامی جز کاغذ ساخته شده‌‌اند.

 

پرینترها به نسبت پیشرفت لحظه به لحظه در دنیای فناوری آهسته و کند قدم برمی‌دارند و از پیشرفت‌ها باز مانده‌اند. در عصری که فناوری موبایل با سرعتی غیرقابل تصور در حال پیشرفت است و دائم تبلت‌ها، تلفن‌‌های همراه هوشمند و انواع لپ‌تاپ‌های کوچک و کم حجم به بازار عرضه می‌شود، دیگر لزومی به استفاده از پرینترهای بزرگ و سنگین احساس نمی‌شود. حالا دوران چاپگرهای سبک و قابل حمل است.اما چه نکاتی را هنگام خرید چاپگر برای منزل یا اداره باید لحاظ کنیم.

 

چاپگر, تجهیزات جانبی رایانه‌ها

 

کاربران چاپگرها معمولا به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:
گروه اول: کاربران خانگی که معمولا اعضای خانواده‌ها، دانشجوها و دانش آموزان را تشکیل می‌دهند. این گروه ممکن است به نسخه‌های چاپی نیاز مبرمی نداشته باشند و موارد استفاده آنها از چاپگرها فقط به چاپ تکالیف، عکس یا یک طرح مدرسه یا دانشگاه خلاصه شود. کاربران خانگی چاپگرها معمولا به دنبال چاپگرهایی با قیمت نازل می‌روند که عمدتا در دسته چاپگرهای جوهر افشان خلاصه می‌شود. البته رنگی بودن چاپگر برای این دسته از کاربران خیلی مهم است.

 

گروه دوم: دفاتر و شرکت‌های کوچک هستند. این گروه به چاپگرهایی نیازمندند که دارای کیفیت حرفه‌ای و مناسبی باشد و شاید به همین دلیل کاربران این نوع به دنبال چاپگرهای لیزری می‌گردند، البته چاپگرهای جوهرافشان رنگی هم قادر به انجام فعالیت‌های این گروه است و نیازی به چاپگرهای لیزری گران‌قیمت نیست.

 

گروه سوم: شرکت‌های بزرگ در سومین گروه کاربران پرینترها قرار می‌گیرند. این گروه جزو پرمصرف‌ترین کاربران هستند.

 

چاپگر, تجهیزات جانبی رایانه‌ها

 

کدام چاپگر؟
به خاطر داشته باشید مهم نیست چه سایز یا شکلی از چاپگرها را انتخاب می‌کنید، فقط باید هنگام خرید به نکات ذیر دقت کنید:

 

پرینتر جوهر افشان در برابر پرینترهای لیزری
در حالی که چاپگرهای لیزری میان کاربران اداری با استقبال بی نظیری مواجه شده‌اند، اما چاپگرهای جوهرافشان نیز هنوز می‌توانند مفید و کارآمد باشند. به کاربران خانگی یا کاربران اداره‌های کوچک توصیه می‌شود از چاپگرهای جوهرافشان جدید استفاده کنند؛ زیرا نه تنها قیمتشان مناسب است، بلکه همان کارایی و ویژگی‌هایی چاپگرهای لیزری را نیز دارند.

 

چاپگرهای چندمنظوره
گاهی اوقات یافتن چاپگرهای چند منظوره که قابلیت‌های مفیدی داشته باشند، کار دشواری است. اگر نیاز شما با چاپگرهای تک‌منظوره رفع نمی‌شود، لازم است به دنبال چاپگرهای چندمنظوره بروید. چاپگرهای چند منظوره اغلب به قطعات جانبی دیگری مانند اسکنرها مجهز هستند. اشخاصی به این چاپگرها نیاز دارند که همزمان باید صفحه‌هایی را اسکن و چاپ کنند.

 

اتصال چاپگر به رایانه
اتصال چاپگرها به رایانه یک امر لازم و قطعی تلقی می‌شود،‌ اما در سال‌های اخیر، پرینترهایی به بازار عرضه شده‌اند که با تلفن همراه کار می‌کنند و از آنها با عنوان همراهی همیشگی و کوچک یاد می‌شود. با استفاده از نرم افزارهایی مانند PrintHand Mobile Print Premium

کاربران گوشی‌های تلفن همراه ‌اندروید به وسیله وای‌فای یا بلوتوث و بدون اتصال کابلی به رایانه می‌توانند فایل‌های خود را بسادگی چاپ کنند .

 

چاپگر تلفن‌همراه
فایل‌های آفیس، عکس، ایمیل، پیامک، گزارش تماس‌ها و غیره را بسادگی و با استفاده از گوشی یا تبلت‌های اندروید می‌توان پرینت گرفت. اما چگونه؟

پرینتر ابری گوگل Google Cloud Print همان وسیله‌ای است که گوگل برای پرینت گرفتن از دستگاه‌های مختلفی مانند تلفن‌همراه و تبلت با سیستم‌عامل اندروید یا کروم بوک در اختیار کاربران قرار داده است. ابتدا با فعالسازی Google Cloud Printer یا با اتصال پرینتر به رایانه و فعال‌کردن این سیستم در Google Chrome می‌توان تنظیمات چاپگر را در اختیار گوگل کلود پرینتر قرار داد.

 

سپس پرینتر به حساب کاربری شما در گوگل وصل می‌شود و با انتخاب فایلی از حافظه داخلی و زدن دکمهShare فایل مورد نظرتان را در Cloud Printer به اشتراک می‌گذارید و به همین سادگی می‌توانید صفحات مورد نظرتان را پرینت بگیرید.

 

حجم پرینت ماهانه
این عدد می‌تواند نشانگر مقاومت چاپگر باشد. پس برای انتخاب و خرید چاپگرهای اداری یا کاربرانی که کارهای چاپی متعددی دارند، باید به این عدد و حجم پرینت ماهانه دقت ویژه‌ای داشت. برخی چاپگرهای خانگی می‌توانند این عدد را در بروشور خود نداشته باشند یا حداقل عدد صد تا 150 در آن درج شده باشد. اگر پرینتری دارای حجم ماهانه 20 هزار باشد فقط برای مصارف شرکت‌های بزرگ و مراکز چاپ و تکثیر کاربرد دارد؛ پس برای استفاده خانگی یا شرکت‌های کوچک به این عدد دقت کنید.

 

چاپ دوروی اتوماتیک
پرینترهای دارای چاپ دوروی اتوماتیک Automatic Duplexing برای صرفه‌جویی در کاغذ می‌توانند بسیار مفید و کارآمد باشد. برخی از این پرینترها دستی عمل می‌کنند یعنی باید چاپ بر دو روی کاغذ را دستی انجام دهید.

 

چاپگر, تجهیزات جانبی رایانه‌ها

 

نکات کاربردی دیگر
رزولوشن در چاپگرها
بعضی شرکت‌های تولیدی یا شرکت‌های کوچک و بزرگ برای خرید چاپگرها به عدد رزولوشن بسیار اهمیت می‌دهند؛ در صورتی که شرکت‌های یاد شده به کیفیتی بیشتر از 600 نقطه در اینچ نیاز نخواهند داشت. اگر به دنبال چاپگری هستید که تصاویر و متن‌های زیبایی را برای شما چاپ کند، بهتر است چاپگری با کیفیت 1200 دی.پی.آی بخرید.

 

چاپگرهایی که کارت حافظه داخلی دارند
با استفاده از این چاپگرها که سازگار با Pict Bridge هستند، بسادگی می‌توانید عکس یا فایل‌های ذخیره شده روی کارت حافظه دوربین یا حتی دی‌وی‌دی را چاپ کنید .

 

چاپگر سیاه و سفید یا رنگی؟
هنگام خرید چاپگر به خاطر داشته باشید به دنبال چه چاپگری هستید؟ آیا براستی برای انجام کارهایتان به چاپگرهای رنگی نیازمندید؟ آیا فعالیت شما با چاپ عکس یا کاغذهای رنگی در ارتباط است؟ اگر پاسخ مثبت است، پس چاپگرهای رنگی بخرید.


 

آموزش کار با برنامه viber

برنامه را باز کنید. ابتدا شماره موبایلتان پرسیده می شود. کشور ایران را انتخاب کنبد و شماره موبایل خود را بدون وارد کردن عدد صفر وارد کنید. یک کد 4 رقمی برای شما ارسال می شود. این کد را در قسمت درخواست شده وارد کنید.

این برنامه با اتصال به اینترنت کار می کند. همان طور که WiFi شما ON است برنامه Viber را باز کنید.

 

Viber چیست, اینترنت, آموزش کار با Viber

 آموزش کار با برنامه viber

 

به قسمت Contact برنامه بروید. در قسمت بالای Contact گزینه Viber را انتخاب کنید. همه دوستانی که Viber دارند برای شما نمایش داده می شوند. بنابراین وقت آن رسیده که به دوستان خود بگویید این برنامه را نصب کنند.

 

Viber چیست, اینترنت, آموزش کار با Viber

  آموزش کار با برنامه viber

 

 

روی نام یکی از دوستانی که Viber دارند کلیک کنید. به راحتی می توانید با دوستان خود صحبت کنید. شما می توانید همچنین از طریق این برنامه SMS نیز ارسال کنید.

 

این برنامه بیشتر برای کاربرانی است که به اینترنت دسترسی داشته و دائما با گوشی خود Online هستند. علاوه بر این شما می توانید با عزیزانتان در خارج از کشور با کیفیت بسیار خوب صحبت کنید.

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

 

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

 

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح ۷۲۰p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید.

 

راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

 

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

 به اشتراک بگذارید

سئو چیست و چرا مهم است؟

28 دی 1396 سعید حسینی

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو به معنای اتمام اقدامات و فعالیت‌هایی برای بهینه شدن وب‌سایت و کسب رتبه‌ی بالاتر در نتایج گوگل و یا سایر موتورهای جستجو است. سئو متمرکز بر فعالیت‌هایی است که رتبه سایت را به طور ارگانیک (طبیعی) بالا ببرد. در این مقاله ما به این سوال که «سئو چیست» استجابت می‌دهیم و به بعضی از عوامل تاثیرگذار بر سئو اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.


 


الگوریتم گوگل

سئو لوگوی گوگل


در سئو تلاش می‌شود که وب‌سایت با الگوریتم‌های گوگل سازگار شود لغایت بتواند رتبه بالاتری را در نتایج جستجو به دست آورد. با اینکه الگوریتم‌های گوگل محرمانه است، و گوگل هیچوقت الگوریتم‌های خویش را در دسترس پیمان نمی‌دهد، ولی سال‌ها فعالیت و تجربه سئوکارها در سراسر جهان مایه شده که برخی از عوامل مهم و کارساز در سئو مشخص شوند.


این عوامل مهم و کارساز در سئو، که در ساحل یکدیگر جایگاه و رتبه‌ی سایت شما در موتورهای جستجو را تعیین می‌کنند، به این 2 بخش تقسیم می‌شوند: بهینه‌سازی درونی و بهینه‌سازی خارجی.


1- بهینه‌سازی داخلی

منظور از بهینه‌سازی داخلی، بهینه‌سازی کلیه عوامل داخلی و صفحات مختلف سایت است. باید بدانید که تمام جوانب فنی سایت شما اهمیت دارند و می‌توانند روی رتبه سئوی آن کارایی بگذارند. البته اگر از CMS‌های معتبر جهانی، مشابه وردپرس، برای طراحی و راه‌اندازی سایت‌تان بهره‌گیری کرده‌اید، می‌توانید از نظر فنی آسوده خاطر باشید. زیرا وردپرس کلیه جوانب فنی که بر سئو تاثیرگذارند را در نظر گرفته و در مجموع یک پلتفرم سئو-پسند است.


ساختار، سرعت و محتوای وب‌سایت شما جزو عوامل مهم در سئوی داخلی هستند. بنابراین، سایت شما باید دارای نقشه و sitemap باشد، فایل‌های آن بهینه‌سازی و فشرده‌سازی شده باشند، از cache استفاده شده باشد، و مدام مطالب جدید، مفید و هدفمندی را منتشر کند که مایه جذب کاربران و پایدار گذاشتن آنها در سایت شود.


یک عامل درونی مهم سایر این است که وب‌سایت شما برای موبایل هم بهینه‌سازی شده باشد. با توجه به اینکه تعداد بالایی از کاربران بوسیله موبایل از سایت‌ها بازدید می‌کنند، برای گوگل مهم است که کاربر بتواند تجربه کاربری خوبی از سایت شما روی موبایل اخذ کند. بدین ترتیب، طراحی سایت شما باید واکنش‌گرا باشد، و محتوای آن با استاندارهای موبایل مطابقت داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


طراحی اپلیکیشن موبایل یا وب سایت بازتاب گرا: کدام یک برای شما بهتر است؟


راهنمای برپایی راهبرد در بازاریابی موبایلی


 


 


2- بهینه‌سازی خارجی

علاوه بر عوامل داخلی، عوامل دیگری هم وجود دارند که بر سئوی سایت‌تان تاثیرگذارند. این عوامل در بیرون از سایت هستی دارند و شما، در مقایسه با عوامل داخلی، کنترل کمتری روی آنها می‌توانید داشته باشید. بنابراین تاثیرگذاری بر عوامل خارجی و در کل، بهینه‌سازی بیگانه دشوارتر از بهینه‌سازی درونی است.


مهم‌ترین عامل بهینه‌سازی خارجی، لینک‌سازی است. اگرچه لینک‌سازی داخلی هم در سئو مهم است، ولی اخذ لینک از سایت‌های سایر به سایت‌تان کارایی زیاد بالایی در سئوی سایت شما دارد. در لینک‌سازی، آنچه مهم است کیفیت لینک نه کمیت آن. یعنی اگر یک سایت معتبر که هم ترافیک فوقانی دارد و هم موضوع آن به سوژه سایت شما مرتبط است به سایت‌تان لینک دهد، ارزش آن لینک در سئو بسیار اغلب از ازدحام از لینک‌هایی است که از سایت‌های غیرمعروف و غیرمرتبط آمده باشند.


یک عامل بهینه‌سازی بیگانه سایر که اهمیت زیادی در سئو دارد، حجم رقابت در بازار است. در بعضی از بازارها، به علت چشم وهمچشمی فوقانی که بین شرکت‌ها و کسب‌وکارها در اینترنت هستی دارد، کسب رتبه‌ی بالا در گوگل دشوارتر است. ولی در بعضی از صنایع و بازارهای دیگر، به انگیزه اینکه بازیگران عمده‌ای هستی ندارند و چشم وهمچشمی در آن حوزه ناچیز است، کسب رتبه در گوگل راحت‌تر است.


 


استفاده از افزار سئو

ابزار سئو


اگر به طور جدی می‌خواهید در سئو فعالیت کنید، به افزارها و نرم‌افزارهای مختلفی بیچارگی دارید که در تشخیص، تحلیل، و شناسایی فرصت‌ها به شما کمک کنند. شرکت‌های مختلفی طی سال‌های متمادی در مقوله سئو کار و جنبش داشته و تجربه کسب کرده‌اند؛ و سرویس‌های مختلفی را در زمینه بهینه‌سازی محتوا، تحقیق واژه کلیدی، گزارش هشدارها و خطاهای سایت، وضعیت رقابت، لینک‌سازی، و تحلیل شدامد ارائه می‌دهند.


در سئو، گذرگاه میان‌بر هستی ندارد و برای کسب رتبه به زمان، فعالیت، و پیوستگی بیچارگی است. افزایش سئوی وردپرس البته برخی روش‌های زود بازده در سئو وجود دارند که کوشش می‌کنند وانمود کنند که سایت شما بهینه‌سازی شده است تا ربات‌های گوگل را فریب دهند. ولی این روش‌ها، که در اصطلاح به آن سئوی کلاه سیاه گفته می‌شود، در دراز مدت به جایگاه سایت آفت می‌زنند.


تلاش گوگل همواره این است که محتوای مفید و پیوسته را به جستجوکنندگان ارائه دهد، و اگر سایتی با فریب و دغلی به جایگاهی که استحقاق آن را ندارد برسد، به اعتبار گوگل لطمه وارد می‌کند. به همین خاطر، گوگل همواره کوشش می‌کند این گونه سایت‌ها را پیدا کند. و بالاخره، دیر یا زود، دست سایتی که سئوی کلاه سیاه سپریدن دیتا برای گوگل رو می‌شود و آن‌گاه جریمه‌های سنگینی در انتظار آن سایت متقلب خواهد بود.


بنابراین، اگر می‌خواهید برای واژه ها کلیدی باره نظرتان رتبه و جایگاه بالایی در صفحات جستجو کسب کنید، باید نخست مقاوم کنید که بهترین هستید و سزاواری آن جایگاه را دارید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

 

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

 

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

 

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

 

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

 

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به تنظیمات بروید و با انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید.

 

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

پس از جستجوی طولانی در سایت‌های مختلف، عکس موردنظرتان را برای استفاده در پاورپوینت انتخاب کرده‌اید، اما رنگ آن با دیگر رنگ‌های موجود در اسلاید پاورپوینت شما مطابقت ندارد؟ آیا می‌دانید با استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت و بدون نیاز به ابزارهای جانبی همچون فتوشاپ می‌توانید رنگ موضوعات را تغییر دهید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید براحتی رنگ موضوعات را به رنگ‌های دلخواه خود تغییر دهید.

 

توجه: قابلیت فوق کل محدوده تصویر را با یک رنگ پوشش می‌دهد، در نتیجه بهتر است این عملیات را روی موضوعات تک رنگ اجرا کنید. گفتنی است قسمت‌های فاقد رنگ در موضوعات شما پس از تغییر رنگ نیز به همان صورت باقی می‌ماند.

 

1‌ـ‌ نرم‌افزار پاورپوینت (PowerPoint) را اجرا کنید.

 

2‌ـ‌ تصویر موردنظرتان را در برنامه فراخوانی کرده یا در صورتی‌که تصویر موجود است آن را به حالت انتخاب درآورید.

 

تغییر رنگ‌ها در پاورپوینت,ترفندهای پاورپوینت

 

3‌ـ‌ به تب Format بروید و در بخش Adjust، روی گزینه‌ Color کلیک کنید.

 

4‌ـ‌ در این مرحله با حرکت روی هریک از رنگ‌های به‌نمایش درآمده می‌توانید پیش‌نمایشی از تغییر رنگ را مشاهده کنید. با کلیک روی هریک از رنگ‌ها نیز عملیات تغییر رنگ اعمال شده و رنگ موضوع انتخابی شما به رنگ جدید تغییر می‌یابد.

 

تغییر رنگ‌ها در پاورپوینت,ترفندهای پاورپوینت

 

توجه: با کلیک روی گزینه‌ More Variations و در ادامه کلیک روی More Colors می‌توانید از طیف رنگ‌ها به انتخاب دقیق رنگ موردنظر خود بپردازید. در صورتی‌که قصد دارید رنگ تصویر موردنظرتان به رنگ یکی از موضوعات موجود در اسلاید تغییر یابد، می‌توانید با استفاده از Eyedropper نمونه رنگ تصویر موردنظر را برداشته و آن را روی تصویر اولیه اعمال کنید.

امروزه رایانه یکی از ابزارهای ضروری در زندگی است و در بسیاری از شهرهای بزرگ، قابلیت اتصال به اینترنت نیز برای همگان فراهم شده و کاربران فراوانی به این شبکه پهناور دسترسی دارند. دسترسی به رایانه و شبکه اینترنت بسیار مفید است، اما همین موضوع یکی از دغدغه‌های والدین هنگام استفاده فرزندانشان از رایانه و اینترنت به‌شمار می‌رود.

 

به‌همین دلیل و باتوجه به حساسیت این موضوع، شرکت مایکروسافت در نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی ویندوز 8 امکاناتی را در اختیار والدین قرار داده تا بتوانند براحتی به کنترل فرزندانشان بپردازند و علاوه بر نظارت روی فعالیت فرزندانشان، محدودیت‌هایی را در استفاده از اینترنت و نرم‌افزارها اعمال کنند.

 

اگر شما هم قصد دارید روی فعالیت فرزندانتان کنترل بیشتری داشته باشید و با خیال راحت آنها را در دنیای مجازی تنها بگذارید، می‌توانید با استفاده از این قابلیت این کار را انجام دهید:

 

1ـ برای فعال‌سازی قابلیت Family Safety باید یک کاربری جدید را برای فرزند خود ایجاد کنید، سپس روی این کاربری قابلیت فوق را فعال کرده و در نهایت به اعمال تنظیمات مورد نظر روی آن بپردازید. ابتدا برای ایجاد کاربری جدید در ویندوز باید به کنترل پانل مراجعه و در بخش User Accounts، روی گزینه Add a user کلیک کنید. پس از وارد کردن اطلاعات کاربر جدید باید با فعال‌سازی علامت چک‌مارک کنار عبارت ?Is this a child's account مشخص کنید که قصد دارید این کاربر را محدود و فعالیت‌های آن را کنترل کنید.

 

2ـ پس از ایجاد کاربری جدید باید به کنترل پانل بروید، سپس به بخش User Accounts and Family Safety رفته و در نهایت Family Safety را کلیک کنید.

 

3ـ در این بخش فهرستی از کاربران موجود در سیستم‌عامل برای شما نمایش داده می‌شود. برای اعمال تغییرات مربوط به هر کاربر روی نام آن کلیک کرده و در صفحه جدید به اعمال تغییرات دلخواه بپردازید.

 

برخی تنظیمات قابل انتخاب در این بخش عبارت است از:
فعال و غیرفعال کردن قابلیت کنترل
فعال و غیرفعال کردن ایجاد گزارش از فعالیت‌های کاربر

 

فیلتر وب: اعمال محدودیت دسترسی به سایت‌ها و دانلود فایل از اینترنت. اجازه دسترسی به برخی سایت‌ها یا مسدود کردن دسترسی به برخی سایت‌ها از جمله امکانات قابل استفاده در این بخش است.

 

محدودیت زمانی: تعیین مدت زمان مجاز برای استفاده از رایانه، اینترنت یا نرم‌افزارها از جمله امکانات این بخش به‌شمار می‌رود. این محدودیت‌ها می‌تواند به‌صورت روزانه، هفتگی و... مشخص شود.

 

محدودیت بازی: ارائه مجوز اجرا یا عدم اجرای بازی‌ها روی رایانه از امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

محدودیت برنامه: اگر دوست ندارید برخی نرم‌افزارها توسط فرزندانتان قابل اجرا باشد، می‌توانید از این بخش کمک بگیرید.

 

مشاهده گزارش فعالیت‌ها: از دیگر بخش‌های قابل دسترسی در این صفحه، View activity reports است. با استفاده از این گزینه می‌توانید جزئیات فعالیت‌های صورت گرفته توسط کاربر را در قالب گزارش‌هایی مشاهده کرده و به این ترتیب فرزندان خود را کنترل کنید تا از خطرات احتمالی استفاده از رایانه و اینترنت در امان باشند.


آموزش گام به گام پاورپوینت


 

امروز با گام دوم از این سری آموزش ها با عنوان ایجاد یک ارایه جدید در پاورپوینت در خدمت شما عزیزان خواهم بود. با ما همراه باشید.

۱- انواع نمایش های اسلاید (Slide Views)
شاید شما نیز دیده باشید که نمایش اسلاید ها در همایش های علمی، یادداشتها ، ارایه های دانشجویی و … متفاوت هستند.

برای انتخاب نوع نمایش اسلاید از سربرگ View به کادر گروه Presentation View مراجعه نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

گزینه های نمایش اسلاید در این کادر گروه به این صورت میباشند:
Normal (نمای معمولی اسلاید) :
نمای معمولی نمایی است که برای کار کردن بر روی تک تک اسلایدها بسیار مناسب میباشد. در این نما پنجره انتخاب اسلاید وجود دارد (Slide/Outline) که کار کردن با اسلاید ها و ویرایش آنها راساده کرده است و همچنین این نما دارای پنجره یادداشت نیز هست.

 

Slide Sorter (نمای دسته بندی اسلاید) :
این نما برای اعمالی مانند حذف کردن اسلاید، کپی کردن اسلاید ها، و جابجا کردن آنها بسیار مناسب میباشد. در این نوع نمایش اسلاید ها بصورت کوچک شده در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و هرکدام دارای شماره مربوط به خود میباشند تا کار با آنها آسان گردد.

 

Notes Page ( نمای یادداشت اسلاید ها) :
از این نما برای ارایه توضیحات بیشتر (تهیه کننده ارایه، توضیحات تکمیلی و …) استفاده میگردد. این نما در هنگام نمایش ارایه  نشان داده نخواهد شد، اما در صورت لزوم در هنگام چاپ میتوان این نما را نیز به چاپ رساند.

 

Slide Show (نمایش اسلاید) :
از این ما برای نمایش پشت سرهم اسلاید های موجود در یک ارایه استفاده میشود. هنگامی که شما یک ارایه را تهیه کرده و آن را ساخته اید نوبت به نمایش آن میرسد. با انتخاب این حالت نمایشی اسلایدها پشت سر هم، به ترتیب و بصورت تمام صفحه نمایش داده میشوند و شما با کلیک بر روی اسلاید موجود میتوانید به اسلاید بعدی بروید.

 

نکته: برای انتخاب نمای نمایش اسلایدها راه دیگری نیز وجود دارد. برای این کار به نوار وضعیت که در پایین برنامه قرار دارد مراجعه نموده و با استفاده از ابزار های نشان داده شده در تصویر زیر نوع نمایش را انتخاب کنید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

این نماها به ترتیب و از سمت چپ عبارتند از:
    Normal  .۱ (نمای معمولی اسلاید)
    ۲. Slide Sorter (نمای دسته بندی اسلاید)
    ۳. Slide Show (نمایش اسلاید)

 

۲- ایجاد یک ارایه جدید (New Presentation)
توجه داشته باشید، زمانی که شما برنامه پاورپوینت را باز میکنید یک اسلاید خالی برای ایجاد ارایه جدید باز خواهد شد. اما شاید شما بخواهید از انواع دیگر قالب ها برای ارایه جدید استفاده نمایید. برای این کار بر روی دکمه مایکرو سافت آفیس کلیک کنید و با باز شدن پنجره آن از گزینه های موجود بر روی گزینه New کلیک کنید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

با کلیک بر روی گزینه New پنجره ای جدید باز میشود که در آن روش های مختلف نمایشی (قالب ها) برای ایجاد یک ارایه جدید وجود دارد.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

این پنجره شامل سه قسمت میشود. در سمت چپ این پنجره نوع قالب ارایه جدید قابل انتخاب است و با انتخاب نوع قالب در قسمت میانی پنجره الگوهای زیر مجموعه قالب انتخابی و در سمت راست پنجره، نمای بزرگتری از الگوی انتخابی شما ارایه خواهد شد.

 

برخی از قالب های ایجاد ارایه جدید عبارتند از :
Blank and Recent : با انتخاب این گزینه، یک اسلاید خالی در حالت نمایشی نرمال برای ایجاد ارایه جدید ایجاد میشود.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

Installed Template : با انتخاب این گزینه، الگوهای زیر مجموعه آن نمایش داده خواهند شد که این الگوها ی نصب شده توسط برنامه پاورپوینت میباشند و شما بنا به نیاز خود میتوانید از الگوی متناسب استفاده نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

Installed Theme : ارایه جدید بر اساس پوسته های موجود در برنامه ساخته میشوند و دارای تنوع زیر مجموعه ای بوده و میتوانید بنا به نیاز خود از سبک دلخواه استفاده نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

My Templates : اگر شما قبلا برای ارایه ای الگویی اختصاصی ساخته اید و حال میخواهید از همان الگو در ارایه جدید نیز استفاده کنید، ازاین گزینه استفاده نمایید.

 

New From Exiting : اگر میخواهید ارایه شما بر اساس ارایه ای که قبلا ساخته شده و شما آن را ذخیره کرده اید ساخته شود، از این گزینه استفاده نمایید.
با انتخاب این گزینه پنجره جستجو در درایوهای کامپیوتر شما باز خواهد شد و شما میتوانید به انتخاب ارایه مود نظر بپردازید.

 

Microsoft Office Online : انتخاب این گزینه نیاز به اتصال اینترنتی خواهد داشت و شما میتوانید بوسیله این گزینه الگوی ارایه جدید خود را از سایت مایکروسافت دریافت کنید.

 

۳- ذخیره کردن ارایه (Save a Presentation)
برای ذخیره سازی یک ارایه ساخته شده میتوانید از به روی دکمه مایکروسافت آفیس کلیک کنید و از پنجره باز شده آن گزینه Save (ذخیره کردن) را انتخاب نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

همچنین میتوانید عملیات ذخیره سازی ارایه ساخته شده را بوسیله کلیک بر روی آیکون ذخیره سازی (Save) موجود در نوار ابزار دسترسی سریع انجام دهید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

حال در پنجره باز شده نامی را که برای ارایه در نظر گرفته اید را وارد کرده و محل ذخیره سازی را مشخص کرده و اطلاعات را تایید کنید تا عملیات ذخیره سازی با موفقیت انجام شود.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

نکته: اگر قبلا ارایه جاری را ذخیره کرده باشید، با کلیک بر روی دکمه Save تغییرات و ویرایش های جدیدی که از سوی شما صورت گرفته است بر روی ارایه ای که قبلا ذخیره کرده اید ذخیره خواهد شد.

 

و یا ممکن است شما پس از تغییرات یا ویرایش یک ارایه، نیاز داشته باشید آن را در قالب ارایه ای جدید و جدا از ارایه فعلی (که آن را باز کرده اید) ذخیره نمایید. برای این کار به روی دکمه مایکروسافت آفیس کلیک کنید و از پنجره باز شده آن گزینه …Save As را انتخاب نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

نکته بسیار مهم:
ممکن است شما نیاز داشته باشید که ارایه ساخته شده را در برنامه پاورپوینت ورژن پایینتری مانند پاورپوینت ۲۰۰۳ نمایش دهید. توجه داشته باشید که پاورپوینت ۲۰۰۳ توانایی باز کردن و اجرای ارایه های ذخیره شده در پاورپوینت ۲۰۰۷ را ندارد مگر اینکه فرمت ذخیره سازی ارایه خود را برای پاورپوینت ۲۰۰۳ انتخاب و اقدام به ذخیره سازی نمایید.

 

برای این کار بر روی دکمه مایکروسافت آفیس کلیک کنید و از پنجره باز شده آن بر روی فلش کوچک کنار گزینه …Save As کلیک کنید. حال از گزینه های نمایش داده شده در سمت راست این پنجره، گزینه Powerpoint 97-2003 Presentation را انتخاب کنید و اقدام به تعیین نام و ذخیره سازی ارایه کنید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

اکنون فایل ارایه با فرمت پاورپوینت ۹۷-۲۰۰۳ ذخیره سازی شده و براحتی میتوانید این ارایه را در پاورپوینت ۲۰۰۳ باز کنید.

 

۴- اضافه کردن اسلاید ها (Add Slides)
برای اضافه کردن اسلاید در یک ارایه گزینه های مختلفی از جمله اضافه کردن اسلاید با تم های پاورپوینت، تکثیر اسلاید موجود و استفاده مجدد از یک اسلاید در اختیار شما قرار گرفته است.

 

برای اضافه کردن یک اسلاید جدید به ترتیب زیر عمل کنید:

ابتدا اسلاید قبل از جایی را که میخواهید یک اسلاید جدید وارد کنید را انتخاب نمایید. مثلا اگر بین اسلاید پنجم و ششم میخواهید یک اسلاید جدید وارد کنید، به اسلاید پنجم بروید و این اسلاید را انتخاب کنید. سپس از سربرگ Home به کادر گروه Slides مراجعه کرده و از این کادر گروه بر روی فلش کوچک پایینی گزینه New Slide کلیک کنید تا کادر زیر مجموعه های آن باز شود.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

حال از این کادر اسلادی که متناسب با نیاز شماست را انتخاب کرده و با کلیک بر روی آن، اسلاید جدید در ارایه ایجاد خواهد شد.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

حال اگر میخواهید اسلاید جدیدی که به ارایه اضافه میشود، اسلایدی تکراری از یک و یا چند اسلاید موجود در  ارایه جاری باشد:

 

ابتدا اسلاید و یا اسلایدهایی را که باید تکرار شود انتخاب نمایید. سپس بر روی فلش کوچک پایینی گزینه New Slide در سربرگ Home کلیک کنید و از کادر باز شده گزینه Duplicate Selected Slides را انتخاب کنید تا اسلاید (های) انتخاب شده تکرار شوند.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

نکته: عملیات کپی کردن یک اسلاید موجود در ارایه را میتوانید از طریق فشردن کلید Ctrl و دراگ کردن همزمان اسلاید مورد نظر براحتی انجام دهید.

 

برای اضافه کردن یک اسلاید از ارایه ای دیگر:
برای این کار ابتدا اسلاید قبل از جایی که میخواهید اسلاید جدید وارد شود را انتخاب کنید (مثال اسلاید پنجم و ششم گفته شده در بالا)، سپس بر روی فلش کوچک گزینه New Slide کلیک کنید و از کادر آن گزینه Reuse Slides را انتخاب کنید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

حال از پنجره باز شده در سمت راست برنامه بر روی گزینه Brows کلیک کنید و از کارد باز شده زیر آن گزینه  Brows File را انتخاب کنید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

حال از پنجره باز شده اقدام به انتخاب فایل مورد نظر (ارایه دیگر) که در سیستم شما موجود است نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

مشاهده میکنید که در پنجره سمت راست برنامه تمامی اسلاید های موجود در ارایه انتخاب شده نمایش داده خواهند شد. از این کادر، اسلاید مورد نظری که باید مورد استفاده قرار گیرد را انتخاب کرده و وارد ارایه موجود نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

نکته:برای حذف اسلاید های موجود در ارایه کافیست که از پنجره انتخاب اسلاید (Slide/Outline) بر روی اسلاید مورد نظر (که میخواهید آن را از ارایه حذف نمایید) کلیک راست کرده و از کادر باز شده گزینه Delete Slide را انتخاب نمایید.

 

۵- پوسته ها (Themes)
پوسته ها (تم ها) قالب های طراحی شده ای هستند که به شما این اجازه را میدهند که در سراسر ارایه ای که روی آن کار میکنید (تمامی اسلایدهای ارایه) یک هماهنگی در زمینه آن بوجود آورید.

 

استفاده از یک پوسته در ارایه در حال ساخت:
برای اضافه کردن یک پوسته (تم) به ارایه ابتدا از سربرگ Design به کادر گروه Themes مراجعه نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

از این کادر گروه بر روی فلش کوچک کناری کادر پوسته ها کلیک کرده تا کادر زیر مجموعه ها که شامل تعدادی پوسته بصورت پیش فرض میباشد باز شود.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

از این کادر بر روی پوسته مناسب خود کلیک کنید تا پوسته انتخاب شده در تمام اسلاید ها اعمال شود.

 

گزینه های موجود دیگر در پایین کادر پوسته ها به این صورت میباشد:

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

More Theme om Microsoft Office online : از این گزینه برای بارگذاری آنلاین تم ها از سایت رسمی مایکروسافت استفاده میشود.

 

Browse For Theme : با انتخاب این گزینه، پنجره مرور در سیستم شما باز خواهد شد تا شما بتوانید از تم های ذخیره شده در کامپیوتر خود استفاده نمایید.

 

Save Current Theme : از این گزینه برای ذخیره سازی پوسته ای که طراحی شده استفاده میگردد.

 

تغییر رنگ پوسته ای که انتخاب کرده اید:
نرم افزار پاورپوینت این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که رنگ پوسته ای انتخاب شده را تغییر دهید و یا رنگ جدیدی برای آن طراحی کنید. برای تغییر رنگ پوسته ای که انتخاب کرده اید از کادر گروه Themes گزینه Colors را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه کادر رنگ های آن بصورت کشویی باز خواهد شد که میتوانید با حرکت دادن فلش ماوس بر روی گروه رنگ های پیشنهاد شده توسط برنامه، پیش نمایشی از آن گروه رنگی را مشاهده کرده و پس از انتخاب گروه رنگی متناسب با نیاز خود، با کلیک بر روی آن گروه، رنگ های موجود در آن (گروه رنگی) در پوسته اعمال خواهند شد.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

برای شخصی سازی رنگ پوسته به رنگ های دلخواه خود، پس از باز شدن کادر Color گزینه Create New Theme Colors را انتخاب کرده

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

و از پنجره باز شده آن اقدام به شخصی سازی و انتخاب رنگ مورد علاقه خود نمایید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

تغییر سبک (استایل) پس زمینه پوسته انتخاب شده:
برای تغییر سبک (استایل) پس زمینه پوسته انتخاب شده از سربرگ Design به کادر گروه Background مراجعه نموده و بر روی گزینه Background Styles کلیک کنید و از کادر زیر مجموعه های آن که باز خواهد شد، سبک پس زمینه مناسب را انتخاب کنید.

 

آموزش گام به گام پاورپوینت, پاورپوینت

 

توجه داشته باشید که در کارد زیر مجموعه ها دو گزینه دیگر نیز وجود دارد:

Format background که برای شخصی سازی سبک زمینه پوسته انتخابی استفاده میشود
و Reset Slide Background که برای باز گشت به تنظیمات اولیه زمینه در صورتی که تغییراتی را ایجاد کرده باشید استفاده میگردد.

میانبرها همیشه راه را برای رسیدن به مقصد کوتاه می‌کنند و در رایانه‌ها نیز استفاده از میانبرها موجب می‌شود با انجام کمترین کار در سریع‌ترین زمان نیاز شما برآورده شود.

در روز چند مرتبه یک نرم‌افزار تکراری را اجرا می‌کنید و در ادامه ضمن اجرای آن از نرم‌افزارهای دیگر استفاده می‌کنید؟ هر روز عادت دارید چند سایت را به‌طور همزمان باز کرده و آنها را مطالعه کنید؟ چند بار در روز این کار را تکرار می‌کنید؟ چند مرتبه در روز ایمیل می‌فرستید و در تمام آنها یک متن تکراری را در ابتدا و انتهای متن تایپ می‌کنید؟

 

کاربران بسیاری وجود دارند که برای انجام کارهای تخصصی خود در طول روز بیش از ده‌ها بار نرم‌افزارهای مختلفی را به‌طور همزمان اجرا می‌کنند. به‌عنوان مثال، یک طراح ممکن است هنگام شروع به کار طراحی، نرم‌افزارهایی همچون مرورگر وب (برای جستجوی تصاویر)، فتوشاپ (به منظور طراحی)، کورل (جهت طراحی) و پوشه‌ تصاویر ذخیره شده روی هارد‌دیسک را اجرا کند.

 

همچنین ممکن است یک کاربر عادی در روز چند بار سایت‌های مختلف خبری، ورزشی، سرویس ایمیل و... را به ‌طور همزمان باز کرده و به مشاهده محتوای آنها بپردازد یا یک تایپیست یا منشی روزانه متن یا متن‌هایی تکراری را بیش از ده یا حتی صدها بار تایپ کند.

 

ما نیز در این مطلب تمام این موارد را ذکر کردیم تا شما را با عملکرد نرم‌افزار پیشنهادی این هفته آشنا کنیم.

 

نرم‌افزار Perfect Hotkey ابزاری برای ساخت میانبر برای انجام بسیاری از کارها با رایانه است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید برای همه کارهای اشاره شده، میانبرهایی را ایجاد کنید تا اموری که 20 ثانیه تا یک دقیقه زمان می‌برند، فقط در یک ثانیه انجام شوند. این ثانیه‌ها با هر بار تکرار می‌توانند ساعت‌ها در وقت شما صرفه‌جویی کنند و این افزایش سرعت در انجام کارها موجب صرفه‌جویی در انرژی شما نیز می‌شود.

 

ترفندهای کامپیوتری, نرم‌افزار جدید, ساخت میانبر

 

برخی مهم‌ترین امکاناتی که میانبرهای ایجاد شده با این نرم‌افزار در اختیارتان قرار می‌دهد، عبارت است:

 

ـ ایجاد و مدیریت متون از پیش تایپ شده: با استفاده از این میانبرها می‌توانید متن‌های موردنظرتان را که اغلب از آنها استفاده می‌کنید، یک ‌بار تایپ کرده و در موارد نیاز با فشار کلیدهای میانبر از روی صفحه ‌کلید، به‌طور خودکار آنها را در فرم‌ها و دیگر بخش‌های موردنظر به صورت تایپ شده تحویل بگیرید.

ـ مراجعه به سایت‌های مورد علاقه بدون نیاز به اجرای مرورگر: دوست دارید به‌طور همزمان با فشار یک کلید میانبر، ده‌ها سایت از سرویس ایمیل، سایت بیتوته و... در مرورگر باز شوند؟ شما می‌توانید بدون نیاز به اجرای مرورگر و تایپ خسته‌کننده، آدرس هریک از سایت‌های موردنظر با اختصاص کلید میانبر به فهرست سایت‌های دلخواهتان فقط با یک میانبر و در یک ثانیه ضمن اجرای خودکار مرورگر، سایت‌های مورد نظر را نیز در آن فراخوانی کنید.

 

ـ اجرای سریع برنامه‌ها: مثالی را که پیشتر به آن اشاره کردیم در نظر بگیرید. یک طراح برای شروع کار طراحی خود عادت دارد چند نرم‌افزار را اجرا کند، مرورگر وب را نیز باز کرده و به جستجوی تصاویر گوگل مراجعه کند و در ادامه پوشه‌ تصاویر ذخیره شده روی هارد‌دیسک را نیز باز کند. انجام این کار نیازمند صرف وقت و انرژی جهت پیدا کردن آیکون هریک از نرم‌افزارهای موردنظر، اجرای مرورگر و تایپ آدرس سایت گوگل و مراجعه به هارد‌دیسک و طی مسیرهای طولانی برای انتخاب آرشیو تصاویر ذخیره شده است. این کارها نیز با میانبرهای ایجاد شده در نرم‌افزار Perfect Hotkey در یک ثانیه امکان‌پذیر است؛ زیرا میانبر شما می‌تواند شامل دستوراتی به منظور اجرای نرم‌افزارها، باز کردن سایت‌ها و همچنین بازکردن پوشه‌ها و فایل‌ها از روی هارد‌دیسک باشد.

 

ـ مدیریت پنجره‌های ویندوزی: برای برخی کاربران کمینه کردن پنجره‌ها، بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی آنها و حتی بستن آنها توسط ماوس کاری دشوار است. میانبرهای مدیریت پنجره‌ها در نرم‌افزار فوق انجام این کار دشوار را نیز آسان می‌کند؛ زیرا براحتی با اختصاص میانبر به هریک از این موارد می‌توانید به اجرای درخواست‌های خود بپردازید.

 

ـ پنهان‌سازی برنامه‌ها و پنجره‌های فعال: به دلایل متعددی قصد دارید همه نرم‌افزارها، پنجره‌ها، ویدئوها و دیگر موضوعات موجود و قابل مشاهده در صفحه ‌نمایش را پنهان کنید. کلید میانبر انجام این کار نیز توسط Perfect Hotkey ایجاد می‌شود و می‌توانید در هر زمان که مایل بودید، از آن استفاده کنید.

 

ـ پنجره‌ خاموشی: از دیگر میانبرهایی که می‌توانید به کمک این نرم‌افزار ایجاد کنید، میانبر خاموشی است. میانبر خاموشی که به‌ صورت Shutdown dialog در نرم‌افزار نامگذاری شده است، به شما این امکان را می‌دهد تا با فشار یک کلید میانبر، پنجره‌ای شامل گزینه‌های Shutdown, Restart, Standby Log Off, Hibernate برای شما به‌نمایش درآید.

 

چنانچه دوست دارید میانبر زدن توسط رایانه را امتحان کنید، می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار قدرتمند را با مراجعه به لینک زیر دانلود کنید:

http://www.ylcomputing.com/download/phinstall.exe

 

توجه: این نرم‌افزار در نسخه‌های 32 و 64 بیت سیستم‌عامل ویندوز 2000، اکس‌پی، ویستا، 7، 8 و 1/8 قابل اجراست.

در این آموزش سعی شده تا حداکثر اطلاعات لازم برای خوانندگان عزیز فراهم گردد. اما همانطور که میدانید با وجود حجم اطلاعات بسیار زیاد و گزینه هایی بسیار، یارای آن نیست تا تمامی این مطالب و گزینه های زیر مجموعه در گام های این آموزش گنجانده شود. این کار علاوه بر زمان بری بسیار زیاد برای آموزش، برای بسیاری از کارآموزان نیز خسته کننده و کسالت بار خواهد بود، از این رو سعی شده است تا به ارایه مطالب مفید به زبان ساده پرداخته شود.


اما شما در این بین با تکرار و تمرین موارد گفته شده سهم عظیمی در ار تقای سطح دانش خویش خواهید داشت و با انتقادات و پیشنهادات سازنده خود، ما را در جهت ارتقای هرچه بیشتر آموزش ها یاری کنید، ما نیز سهم سازنده شما را در این جهت ارج نهاده و تکریم مینماییم.
تا پایان این دوره آموزشی همراه ما باشید تا ما نیز با نیرویی دوچندان به کار خود ادامه داده و خستگی را از تن بدر کنیم.

 

در اولین گام از آموزش گام به گام پاورپوینت به نحوه شروع کار با این برنامه و آشنایی های لازم از قسمت های مختلف آن خواهیم پرداخت. اکنون کار با نرم افزار Microsoft Office Powerpoint آغاز شده است و شما چیزی را که در این نرم افزار باید مد نظر داشته باشید این است که بسیاری از ویژگی های نسخه های قبلی این نرم افزار در این برنامه نیز گنجانده شده است و همچنین ویژگی های جدیدی نیز به این نرم افزار افزوده شده است که در ادامه از آنها بیشتر خواهید آموخت. سه ویژگی اصلی که در این نرم افزار وجود دارد عبارتند از :

دکمه مایکروسافت آفیس و نوار ابزار اصلی یا ریبون و نوار ابزار کوتاه. در ادامه آموزش درباره هرکدام از این ویژگی ها بیشتر صحبت خواهم کرد.

 

شروع به کار با برنامه پاورپوینت

 تعریف ارایه پاورپوینت در همایش های علمی:
ارایه پاورپوینت مجموعه ای از اطلاعات و داده هاست که یک مخاطب آن را به فرد، افراد و یا گروه خاصی تحویل میدهد. ارایه پاورپوینت مجموعه ای از اسلاید های الکترونیکی است که میتواند در برگیرنده متن، تصاویر، گرافیک، جداول، صدا و ویدیو های خاصی مرتبط با موضوع آن باشد. این مجموعه اسلایدی میتواند توسط یک اپراتور (ارایه دنده خاص) و یا بصورت خودکار اجرا گردد.

 

۱- دکمه مایکروسافت آفیس (Microsoft Office Button)
دکمه ایست که در گوشه چپ وبالای این برنامه قرار گرفته است و شامل گزینه های متعددی می باشد که به شما امکان ایجاد یک ارایه جدید (New) ، باز کردن سند های  موجود (Open) ، ذخیره (Save) و ذخیره به عنوان (Save as) ، چاپ (Print) ، ارسال (Send) ، انتشار (Publish) و بستن (Close) را میدهد.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

۲- نوار ابزار اصلی یا ریبون (Ribbon)

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

نواری است که در بالای برنامه قرار گرفته و شامل هفت سربرگ اصلی  خانه (Home) ، وارد کردن (Insert) ، طراحی (Design) ، انیمیشن (Animated) ، نمایش اسلاید (Slide Show) ، بررسی (Reviw)، و نمایش (View) می باشد. هر کدام از این سربرگ ها شامل گزینه های دیگری هستند که به ایجاد یک سند جدید، ویرایش و گسترش آن و… به ما کمک میکنند. در ادامه با قابلیت های نوار ابزار اصلی یا ریبون بیشتر آشنا خواهید شد.

 

با کلیک بر روی هر کدام از این سربرگ ها، ویژگی های معمول برنامه نمایش داده میشوند که هرسربرگ مجموعه ای از ویژگیها و ابزارهای طراحی شده برای انجام توابع مختلفی هستند که شما در حال نوشتار و یا ویرایش سند ورد خود استفاده می کنید.

 

تعریف کادر گروه : گزینه های مرتبط در هر سربرگ در کادری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که از این پس این کادر را کادر گروه مینامیم.

 

تصویر زیر: کادر گروه Slide در سربرگ Home را نشان میدهد.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

برای دیدن و استفاده از گزینه ها و امکانات بیشتری و تنظیمات بیشتر از هر بخش (کادر گروه) باید بر روی فلش کوچکی که در گوشه سمت راست هر خانه قرار گرفته است کلیک نمایید.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

هفت سربرگ اصلی موجود در ریبون شامل کادر گروه های زیر میباشند :

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

Home:  Clipboard, Slides, Font, Paragraph, Drawing, Editing
صفحه اصلی : کلیپبرد،اسلایدها، فونت، پاراگراف، رسم کردن، ویرایش

 

Insert: Tables, Illustrations, Links, Text, Media Clips
وارد کردن : جداول، تصاویر، لینک ها، متن، کلیپ های رسانه ای

 

Design: Page Setup, Themes, Background
طراحی : راه اندازی صفحه، پوسته ها، پس زمینه ها


Animations: Preview, Animations, Transition to this Slide
انیمیشن ها : پیش نمایش، انیمیشن، انتقال به این اسلاید

 

Slide Show:  Start Slide Show, Set Up, Monitors
نمایش اسلاید : شروع، راه اندازی، ارایه ها

 

Review:  Proofing, Comments, Protect
مرور-نقد کردن: تصحیح، نظرات، محفاظت

 

View: Presentation Views, Show/Hide, Zoom, Window, Macros
نمایش : نوع نماش ارایه ، نمایش / عدم نمایش، زوم، پنجره ، ماکروها

 

۳- نوار ابزار دسترسی سریع (Quick Access Toolbar)

نوار ابزار دسترسی سریع، نواری است که به صورت پیش فرض در کنار دکمه مایکرو سافت آفیس نمایش داده میشود.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

این نوار امکاناتی را که کاربر در زمان کار با این نرم افزار بدان احتیاج بیشتری خواهد داشت را به صورت نواری در بالای تصویر نمایش میدهد بگونه ای که نیاز شما به رجوع به گزینه های تنظیمات  و باز کردن گزینه های دیگر را از بین برده و تنها با یک کلیک میتوانید به گزینه های دلخواهتان دسترسی داشته باشید (بطور پیش فرض گزینه save یا ذخیره ، undo یا بازگشت به یک حرکت قبل ، redo را در خود جا داده است که این گزینه در زمانی استفاده می گردد که حرکت و یا حرکاتی را به اشتباه به عقب برگردانده باشیم و حال می خواهیم این حرکات را یک به یک به جای خود بازگردانیم).

 

برای اضافه و یا حذف کردن گزینه ها و یا ابزار های نوار ابزار دسترسی سریع،  باید بر روی فلش کوچکی که در کنار این نوار قرار دارد کلیک کرده و از پنجره باز شده، گزینه هایی را که می خواهید در این نوار ابزار گنجانده شوند را تیک دار نمایید .(1)

برخی از این گزینه ها در تصویر پایین ذکر شده اند. با انتخاب show below the ribbon نوار ابزار دسترسی سریع را به زیر نوار ابزار منتقل کنید و بلعکس(۲). همچنین میتوانید از پنجره باز شده با انتخاب گزینه Minimize the ribbon  نوار ابزار را از صفحه پیش رو کوچک کنید که تنها گزینه های اصلی را نمایش میدهد و با برداشتن تیک آن  نوار را به حالت اولیه برگردانید(۳).

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

۴- اسلاید (Slide)
در این ناحیه اطلاعات، داده ها، جداول، تصویرها و… قرار میگیرد.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

۵- نوار ابزار کوتاه (Mini Toolbar)
یکی از ویژگی های جدید در آفیس ۲۰۰۷ نوارابزار کوتاه است.هنگامی که شما بر روی داده ها و یا نوشته های موجود در متن راست کلیک کنید، این نوار ابزار ظاهر میگردد که می توانید از گزینه های موجود در آن که برای کارهای نوشتاری از جمله نوع فونت، اندازه فونت، ایتالیک کردن و بولد (برجسته کردن) نوشته های منتخب و رنگ و… مناسبند استفاده نمایید.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

۶- پنجره انتخاب اسلاید (Slide/Outline)
این پنجره که بصورت کادری در کنار صفحه اسلاید جاری نمایش داده میشود امکان دسترسی و انتخاب سریع یک اسلاید را برای کاربر فراهم خواهد کرد. این پنجره دارای دو گزینه Slides و Outline میباشد.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

با انتخاب گزینه Slides ، برنامه تمامی اسلاید های موجود در فایل جاری (ارایه پاورپوینت ساخته شده) را به صورت کوچک نمایش میدهد.
با انتخاب گزینه Outline ، برنامه پاورپوینت متن ها و داده های موجود در اسلاید جاری را به نمایش میگذارد و این امکان را برای کاربر فراهم میکند که براحتی به ویرایش قسمتی دلخواه از متن بپردازد.

 

۷- نوار وضعیت (Status Bar)
نوار وضعیت در پایین صفحه پاورپوینت قرار گرفته است و از سه قسمت اصلی تشکیل میشود که این سه قسمت به ترتیب واز سمت راست عبارتند از:

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

اولین گزینه از سمت راست نوار بزرگنمایی صفحه قرار گرفته است

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

دومین قسمت نوار وضعیت متشکل از سه حالت مختلف نمایش صفحه مانند تمام صفحه، نمایش اسلایدها و حالت نرمال میباشد.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

سومین قسمت شامل اطلاعات ارایه جاری مانند، شماره اسلاید جاری، تعداد اسلاید های موجود در ارایه جاری و زبان و… میباشد.

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

۸- پنجره یادداشت (Note Page)
این پنجره دقیقا بالای نوار وضعیت و زیر پنجره اسلاید قرار دارد و شخص کاربر ارایه (مجری نمایش دهنده طرح) در این پنجره برای یادآوری، توضیح و تذکرو.. خود یادداشتی را بنویسد

 

پاورپوینت , آموزش پاورپوینت, مایکروسافت آفیس

 

امیدوارم از گام اول آموزش پاورپوینت لذت برده و از مطالب آن استفاده لازم را برده باشید. 

بازی های کامپیوتری جزو رایج ترین نرم افزارهایی هستند که یک کاربر کامپیوتر می خواهد روی کامپیوترش اجرا کند. بازی های مدرن توانایی استفاده از رشته های پردازنده چندگانه (Multiple processor threads) و فشار آوردن بر عملکرد کارت های ویدئوی  (Video card) پیشرفته را دارند. زیباترین بازی ها قادرند با وضوح تصاویر بالا(High resolution) و تنظیمات دقیق، کامپیوترهای قدرتمند را به زانو در آورند .

 

اگر به دنبال یافتن بهترین کامپیوتر برای بازی هستید باید نیازهای سیستم بالای برخی از بازی های مدرن را مد نظر قرار دهید. شرکت هایی که کامپیوترهای مخصوص بازی تولید می کنند دایره بازاریابی دارند، و آنها می خواهند شما بیشترین مبلغ ممکن را برای این کامپیوترها پرداخت کنید. شما ممکن است به راحتی گول تبلیغات فریبنده را بخورید و این واقعیت را فراموش کنید که کامپیوترها مجموعه ساده ای از اجزاء مختلف هستند- مهم چیزی است که در درون کامپیوتر قرار دارد.

 

بگذارید نگاهی به مشخصاتی بیاندازیم که به هنگام خرید بهترین کامپیوتر برای بازی باید بدان ها توجه نمائید.

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

پردازنده CPU
CPU اولین جزئی است که به چشم اکثر خریداران می آید. اکثر کامپیوترهای مخصوص بازی- اغلب چندین بار- با مارک پردازنده داخل شان برچسب می خورند. این مساله ممکن است شما را به این فکر اندازد که پردازنده مهم ترین جزء در یک کامپیوتر مخصوص بازی است. اما اینچنین نیست- مهم ترین جزء کارت گرافیک است اما پردازنده از لحاظ اهمیت در رتبه دوم قرار دارد

 

پردازنده ها دو خصوصیت مهم دارند. اولی سرعت ساعت (Clock speed) است که برحسب گیگاهرتز (یعنی ۲٫۶۶ GHz ) بیان می شود. دومی تعداد هسته هاست، که بین ۲ تا ۶ هسته متغیر است. که البته در بازی ها  مقدار Clock speed پردازنده بسیار موثر است در واقع هرچه بیشتر باشد بهتر خواهد و البته تعداد هسته لازم برای بازی حداقل 2 هسته است 

 

چه تعداد هسته پردازنده برای بازی کردن نیاز است ؟
مواظب باشید در دام قیمت بالای ارتقاء (upgrade )بیش از حد کامپیوترتان نیافتید. اغلب قیمت ارتقاء پردازنده بسیار بالاست پردازندهای دو هسته ای موجود اغلب بهترین گزینه برای انتخاب است.

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

مادربرد
برای انتخاب مادربرد مهمترین فاکتور چیپست شمالی ( north bridge )  آن می باشد که پل ارتباطی قطعات دیگر با یکدیگر می باشند به طور حتم هرچه توانایی  چیپ شمالی در برقرار کردن ارتباط قوی باشد کارائی کلی بالاتر خواهد رفت توجه نمائید که هر کمپانی تولید کننده مادربرد ، مادربردهای مختلف با یک چیپ شمالی ارائه میدهند که عمده تفاوت آنها در توانائی اوورکلاک میباشد پس برای انتخاب یک ماردبرد جهت بازی لازم نیست شما قیمت بالاتری برای پرداخت کنید (در حالتی که چند مادربرد از یک چیپ شمالی استفاده میکنند) اما تفاوت چندانی در فریم و راون اجرا شدن بازی نداشته باشید .

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

کارت گرافیک
انتخاب یک کارت ویدئوی بسیار خوب برای کامپیوتر مخصوص بازی تان بسیار مهم است. کارت های گرافیک تنها جزء کامپیوتر هستند که مختص نمایش تصاویر گرافیکی با جزئیات و وضوح بالا طراحی شده اند. حتی قدرتمندترین کامپیوترها نیز اگر کارت ویدئوی خوبی نداشته باشند به هیچ وجه برای بازی مناسب نخواهند بود.

 

برای سنجش قدرت یک کارت گرافیک مهمترین خوصیت داشتن پردازنده گرافیکی (GPU) قوی است که تولید کنندگان این پردازنده ها ( ATI& NVIDIA ) نامگذاری های خاص خود را دارند  البته برای سنجش قدرت کارت های گرافیک در درجه بعد میزان رم گرافیکی  اهمیت بسزایی دارد که چنانچه  دو کارت گرافیک با یک پردازنده گرافیکی مشابه هر کدام که دارای رم گرافیکی بیشتری باشند داری قدرت بیشتری خواهند بود البته بحث سنجش قدرت کارتهای گرافیک به همین خوصیت ها محدود نمی شود و اغلب کاربران حرفه ای برای درک درست سنجش قدرت کارتهای گرافیک به سایتهایی که کارتهای گرافیک را نقدها و بررسی میکنند سر میزنند.

 

ممکن است بسیاری از کامپیوترهای مخصوص بازی امکان استفاده از دو کارت گرافیک را در اختیار شما قرار دهند. این مساله در ظاهر خوب است، اما این گزینه چندان ارزشمند نیست. معمولا صرف هزینه مشابه برای خرید یک کارت گرافیک سریع تر ارزش بیشتری دارد.

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

RAM
برای اجرای روان بازی ها ابتدا مقدار رم و سپس سرعت رم و سپس خوصیات دیگر رم همچون تایمینگ رم مهم هستن در کل برای خرید رم بهتر است همیشه مقدار رم در اولویت قرار قرار گیرد پیشنهاد بنده به شما این است که در خرید رم خسیس باشید چه برای کارهای نرم افزاری و چه برای بازی البته شما رم هایی با قیمت بالا و خنک کننده خواهید یافت که توان اوورکلاک بالاتری دارند .

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

منبع تغذیه
قلب یک سیستم کامپیوتری منبع تغذیه آن است که هرچه بقیه قطعات شما قوی باشند اما به خوبی تغذیه نشوند به طور حتم کارائی خود را نخواهند داشت البته قسمت تاسف بار این است که چنانچه قطعه به خوبی تغذیه نشود در دراز مدت قطعه با مشکل مواجه خواهد شد برای مثال بعد مدتی سیستم کامپیوتری هر از چند گاهی ریست خواهد همچنین اگر خازنهای مادربرد شما از نوع دی الکتریک مایع  باشند به طور حتم با مشکل مواجه خواهند شد که نشان بارز آن باد کردن این خازنها خواهد بود .

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

هارد دیسک
میتوان در یک تقسیم بندی خاص هاردها را به دو دسته تقسیم کرد:

1- هارهایی برای دسترسی به اطلعات با سرعت بالا

2-هاردهایی برای ذخیره سازی اطلاعات

 

گروه دوم که برای ذخیره سازی اطلاعات همچون فیلم و موسیقی و.... میباشد که معمولا کمپانی های تولید هارد این هاردها را در گروه سبز خود قرار میدهند اما گروه اول که برای دست رسی سریع به اطلعات میباشند کارائی همچون کارهای محاسباتی و بازی دارند.

 

به هنگام بازی مهمترین عامل دسترسی سریع به اطلعات میباشد که بهتر است از دسته اول استفاده شوند سوای مقدار ذخیره سازی آن اما باید توجه کرد که هارد تاثیر بسزایی در بازی ها ندارد در عوض، تنها تفاوت محسوس در زمان بارگذاری خواهد بود.

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

کیس
متاسفانه برای انتخاب کیس اغلب کاربران زیبایی آن را در نظر میگیرند در صورتی که هیچ توجهی به  توانایی خنک کنندگی آن ندارند ، در یک سیستم کامپیوتری به ویژ سیستم گیم قطعات کارت گرافیک و پردازنده دمای بالایی را تولید میکنند که اگر به درستی این گرما به بیرون هدایت نشود در دراز مدت تاثیر منفی بر عملکرد قطعات خواهد گذاشت.

 

بازی‌های کامپیوتری, خرید یک کامپیوتر برای بازی

 

کیبورد و موس
انتخاب کیبورد و موس مناسب برای بازی کردن لذت خوشی را به شما خواهد داد هرچند که در عملکرد بازی تاثیری ندارد اما در عملکرد شما به هنگام بازی تاثیر خواد داشت .

 

سایر اجزا
عمده خصوصیات دیگری که یک بازی مدرن نیازمند آنهاست، از قبیل یک کارت صدا و اتصال به اینترنت، تقریبا در تمامی کامپیوترهای مدرن وجود دارند. اغلب تولید کنندگان نسخه های ارتقاء یافته زیادی برای صدا و ارتباط اینترنتی و … ارائه می دهند. در استفاده از این ها باید احتیاط زیادی به خرج داد البته این ها هرچند گاهی سودمند خواهند بود .

 

نتیجه گیری
برای خرید یک سیستم گیم مهمترین قطعه کارت گرافیک است که توانایی آن سیستم در درجه اول به توانائی این قطعه بستگی دارد و سپس به قطعاتی همچون پردازنده و رم ، همچنین به هنگام خرید تا حد امکان نباید به برند توجه کرد برای مثال در یک کارت گرافیک که مهمترین عضو آن GPU یا همان پردازنده گرافیکی است چنانچه این عضو در هم کارتهای انتخابی شما یکی باشه خواهید دید که برندهای مختلف قیمتهای مختلفی برای کارت خود در نظر گرفته اند حتی بعضی از برند ها برد مرجع کارت را هم دست نمی زنند اما به خاطر داشتن نام خوش قیمت بالاتری دارند.

سئو برون صفحه چیست؟

این نوع سئو دربرگیرنده تکنیک‌هایی است که در خارج از سایت برای بهینه‌سازی باره استفاده می‌گیرد. ارائه سرویس بهینه سازی فروشگاه اینترنتی تبلیغات اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، کمپین و غیره از نمونه‌های seo offpage هستند. هر کدام از این‌ها، یک کار و جنبش کاملا تخصصی است و دربایستن به یک برنامه‌ریزی و استراتژی خاصی برای به دست آوردن نتیجه دلخواه دارد.


در سئو دقیقا چه فعالیت‌هایی سپریدن می‌شود؟


بهینه‌سازی تگ‌های داخلی سایت

استفاده از ابزارهای سئو

تبلیغات اینترنتی و تکاپو در شبکه‌های اجتماعی

سئو سایت خویش را به چه کسی بسپاریم؟

شرکت سئوکار انجام‌دهنده خدمات سئو و بهینه‌سازی است که بر همگی فعالیت‌هایی که یک سایت لازم است برای افزایش رتبه خویش در گوگل سپریدن دهد، به‌خوبی چیره است. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره سئو و بهینه‌سازی سایت خویش با شرکت تماس بگیرید.

تولید فایل‌های آموزشی، گزارش یک مشکل به کاربران دیگر، تهیه عکس از یک رکورد در بازی، چاپ بخشی از صفحه‌نمایش که قابلیت چاپ را پشتیبانی نمی‌کند و بسیاری موارد دیگر از جمله دلایلی به شمار می‌رود که شما را به استفاده از ابزاری برای عکسبرداری از صفحه‌نمایش نیازمند خواهد کرد.

 

نرم‌افزارهای مختلفی برای انجام این کارها طراحی شده‌ که نمونه‌ای از آن در ویندوز 7 با نام Snipping وجود دارد، اما تفاوت‌های این ابزارها با یکدیگر و امکاناتی که کاربران می‌خواهند، موجب شده نرم‌افزارهای تجاری از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند. در این میان نرم‌افزاری کاملا رایگان نیز وجود دارد که در اینجا معرفی می‌شود.

 

عکاسی و اشتراک‌گذاری
نرم‌افزار رایگان و متن‌باز ShareX به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی و با یک کلیک ماوس، از هر بخشی از صفحه‌نمایش که تمایل داشته باشید عکس تهیه کنید. سپس عکس‌های تهیه شده را در هارد‌دیسک ذخیره کرده یا آنها را در حافظه موقت ویندوز (clipboard) کپی کنید یا حتی مستقیما آنها را در 25 سرویس‌دهنده مختلف خدمات میزبانی وب آپلود کنید.

 

نرم‌افزار ShareX می‌تواند در اشکال مختلفی همچون مربع، مستطیل، بیضی، مثلث، شش ضلعی، چند ضلعی و حتی در محدوده آزاد به سلیقه شما از صفحه‌نمایش عکس بگیرد. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار نیز پشتیبانی از تصاویر زمینه شفاف (transparent) و سایه اطراف تصویر است.

 

روش‌های عکاسی
این نرم‌افزار روش‌های مختلفی را برای عکسبرداری از صفحه‌نمایش در اختیار شما قرار می‌دهد. تمام صفحه، پنجره‌ فعال، فهرست پنجره‌ها، صفحه‌نمایش فعال، آخرین محدوده عکسبرداری شده، عکسبرداری خودکار و عکسبرداری در اشکال مختلف هندسی و غیرهندسی برخی شیوه‌هایی است که برای عکسبرداری در اختیار شما قرار می‌گیرند.

 

پس از عملیات عکسبرداری نیز امکاناتی همچون افزودن افکت، افزودن نشان‌های آبکی (Watermark)، حاشیه‌نویسی، کپی در حافظه موقت، چاپ، ذخیره در هارد‌دیسک، کپی مسیر و نام فایل در حافظه موقت، اجرای فرمان‌های گرافیکی (اکشن) و آپلود خودکار در سرویس‌های میزبانی وب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

آپلود آسان
از دیگر امکانات قابل ذکر در این برنامه، پشتیبانی از سرویس‌های مختلف آپلود فایل است. شما می‌توانید براحتی و در حالت‌های مختلفی همچون آپلود فایل، آپلود از حافظه موقت، کشیدن و رها کردن، ارسال از ویندوز اکسپلورر و تعیین یک پوشه به‌عنوان پوشه فعال برای آپلود (محتوای این پوشه به‌طور خودکار در سرویس‌دهنده موردنظر شما آپلود می‌شود) به آپلود توسط این نرم‌افزار بپردازید. پس از آپلود نیز سرویس‌های مختلفی همچون کوتاه‌کننده لینک، ارسال لینک به شبکه‌های اجتماعی، ارسال لینک توسط ایمیل و کپی‌کردن لینک در حافظه موقت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

سرویس‌هایی برای همه
برخی سرویس‌های وب پشتیبانی شده توسط این نرم‌افزار، عبارت است از:


میزبان‌های تصاویر
imageshack.us, tinypic.com, imgur.com, flickr.com, photobucket.com, picasaweb.google.com, uploadscreenshot.com, twitpic.com twitsnaps.com, yfrog.com, imm.io

 

میزبان‌های متون
pastebin.com, pastebin.ca, paste2.org, slexy.org, pastee.org, paste.ee

 

میزبان فایل‌ها
dropbox.com, mega.co.nz, Google Drive, rapidshare.com, sendspace.com, minus.com, box.com ge.tt, localhostr.com,
ایمیل، سرورهای مختلف اف.‌تی.‌پی و هر پوشه اشتراک‌گذاری شده در شبکه

 

کوتاه‌کننده لینک‌ها
goo.gl, bit.ly, j.mp, is.gd, tinyurl.com, turl.ca

 

شبکه‌های اجتماعی:

توئیتر