قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

جایگاه‌های سوخت بازار سیاه بنزین

 به جهت سروسامان دادن بازار بنزین، کارت سوخت به میدان آمد ولی مواردی مشاهده شده که عده‌ای از متصدیان در برخی جایگاه‌ها، سفره سوءاستفاده خود را پهن کرده‌اند.

به‌گزارش سلام نو، اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کات سوخت شخصی منتشر شد و تاکنون نیز برای فراهم شدن زیرساخت‌های آن اقدامات متعددی انجام شده است و آن‌طور که شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد قرار بر این بود که ابتدا این طرح در چهار کلان‌شهر و سپس در کل کشور اجرایی شود، این در شرایطی است که از 22 مردادماه که این طرح به طور رسمی آغاز به‌کار کرد تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت.

البته از آن زمان زمزمه‌هایی برای محدودیت در لیتراژ کارت جایگاه‌داران مطرح شد و سرانجام در اول شهریورماه میزان سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه‌ها در کل کشور در هر بار سوخت‌گیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت. تحلیلگران بر این عقیده‌اند که جدا از منافعی که احیا کارت سوخت به همراه دارد، باید به این موضوع نیز توجه کرد که این اقدام ممکن است موجب سوءاستفاده برخی افراد نیز بشود.

طی تماس‌های تلفنی و گزارش‌های مردمی که به ایسنا اعلام شده است، در برخی از جایگاه‌ها متصدیان جایگاه در ازای کارت سوخت مبلغی را از مشتریان دریافت می‌کنند که بر اساس گفته‌های فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - به ایسنا، این کار کاملا غیرقانونی بوده و هیچ جایگاهی حق دریافت هزینه جداگانه را از مشتریان ندارد.

وی با تاکید بر این مساله که جایگاه‌ها نباید بابت کارت سوخت مبلغی دریافت کنند، اظهار کرد: مشتریان در صورت برخورد با این مساله می‌توانند به منظور گزارش تخلف با شماره 09627 تماس حاصل کنند./ایسنا

شکست تمرکز کالای ایرانی در بنادر امارات/ بنادر عمان و قطر جایگزین ترانشیپ کالای ایرانی از امارات می‌شوند

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط تحریم کشورمان، این علاقه‌مندی برای شکست تمرکز کالا ایرانی در بنادر امارات وجود دارد و بنادر کشورهای عمان و قطر می‌توانند جایگزین بنادر امارات برای ترانشیپ، تخلیه و بارگیری کالای ایرانی باشند.

جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به برنامه دولت برای تمرکززدایی ترانشیب بار و کاهش وابستگی از بنادر امارات متحده عربی، اظهار داشت: این موضوع سیاست جدیدی نیست و از گذشته به دنبال اجرایی کردن این برنامه بوده‌ایم.   

وی افزود: چشم اندازی برای توسعه حمل و نقل کشور  وجود دارد و راهبردهایی هم برای تحقق این چشم انداز در نظر گرفته شده است. در این میان نکته اصلی این است که وظیفه داریم بنادر کشورمان و ارتباط بنادر ایران با سایر بنادر دنیا را توسعه دهیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تحقق این اهداف را در دو جهت دنبال می‌کنیم، گفت: از طریق پاسخ‌گویی مناسب به تجارت کشور و نقش آفرینی در سطح منطقه و بین‌الملل اهداف مورد نظر را دنبال می‌کنیم. وظیفه ما این است که امکانات سخت‌افزار و نرم‌افزاری را به نحوی مدیریت کنیم که اولا در خدمت تجارت کشور باشد و روند تجاری را تسهیل و همچنین کارکرد منطقه‌ای و بین‌المللی خود را هم حفظ کند.

اسلامی با اشاره به نقش بنادر امارات متحده عربی در منطقه اظهار داشت: بنادر امارات به غیر از کارکرد ملی خود،  به منطقه توزیع و ترانشیپ کالا تبدیل شده‌اند و جزو بنادر هاب منطقه هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه شرایط سیاسی و اقتصادی سال‌های گذشته باعث شده بنادر امارات به بنادر هاب منطقه تبدیل شوند، گفت: در شرایطی که ظرفیت تجاری و جمعیت ایران و میزان مصرف در کشورمان بسیار بیشتر از امارات است، از همه مهم‌تر فرصت انتقال کالا به کشورهای CIS را داریم، باید بتوانیم از این موقعیت برای تبدیل بنادر کشورمان به بنادر هاب منطقه استفاده کنیم.   

معاون سازمان بنادر افزود: اگر مجموعه شرایط اقتصاد و سیاسی اجازه دهد بنادر ما پتانسیل تبدیل به بنادر هاب منطقه را دارند چراکه هم در پس کرانه و اتصال به کشورهای  CIS و هم در پیش کرانه و اتصال به اقیانوس هند ظرفیت های قابل توجهی در بنادر ایران وجود دارد.  

اسلامی تاکید کرد: در شرایط تحریم کشورمان، این علاقه‌مندی برای شکست تمرکز کالای ایرانی در بنادر امارات وجود دارد و بنادر کشورهای عمان و قطر می‌توانند جایگزین بنادر امارات برای ترانشیپ، تخلیه و بارگیری کالای ایرانی باشند.