قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چه چاپگری بخریم؟

پرینتر یا چاپگر، یکی از تجهیزات جانبی رایانه‌ها به حساب می‌آید و انواع مختلفی مانند چاپگرهای جوهر افشان، لیزری تک‌رنگ و لیزری رنگی دارد. البته هر یک از آنها کاربرد و اهداف بخصوصی دارند، مثلا برخی پرینترها مخصوص چاپ روی اجسامی جز کاغذ ساخته شده‌‌اند.

 

پرینترها به نسبت پیشرفت لحظه به لحظه در دنیای فناوری آهسته و کند قدم برمی‌دارند و از پیشرفت‌ها باز مانده‌اند. در عصری که فناوری موبایل با سرعتی غیرقابل تصور در حال پیشرفت است و دائم تبلت‌ها، تلفن‌‌های همراه هوشمند و انواع لپ‌تاپ‌های کوچک و کم حجم به بازار عرضه می‌شود، دیگر لزومی به استفاده از پرینترهای بزرگ و سنگین احساس نمی‌شود. حالا دوران چاپگرهای سبک و قابل حمل است.اما چه نکاتی را هنگام خرید چاپگر برای منزل یا اداره باید لحاظ کنیم.

 

چاپگر, تجهیزات جانبی رایانه‌ها

 

کاربران چاپگرها معمولا به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:
گروه اول: کاربران خانگی که معمولا اعضای خانواده‌ها، دانشجوها و دانش آموزان را تشکیل می‌دهند. این گروه ممکن است به نسخه‌های چاپی نیاز مبرمی نداشته باشند و موارد استفاده آنها از چاپگرها فقط به چاپ تکالیف، عکس یا یک طرح مدرسه یا دانشگاه خلاصه شود. کاربران خانگی چاپگرها معمولا به دنبال چاپگرهایی با قیمت نازل می‌روند که عمدتا در دسته چاپگرهای جوهر افشان خلاصه می‌شود. البته رنگی بودن چاپگر برای این دسته از کاربران خیلی مهم است.

 

گروه دوم: دفاتر و شرکت‌های کوچک هستند. این گروه به چاپگرهایی نیازمندند که دارای کیفیت حرفه‌ای و مناسبی باشد و شاید به همین دلیل کاربران این نوع به دنبال چاپگرهای لیزری می‌گردند، البته چاپگرهای جوهرافشان رنگی هم قادر به انجام فعالیت‌های این گروه است و نیازی به چاپگرهای لیزری گران‌قیمت نیست.

 

گروه سوم: شرکت‌های بزرگ در سومین گروه کاربران پرینترها قرار می‌گیرند. این گروه جزو پرمصرف‌ترین کاربران هستند.

 

چاپگر, تجهیزات جانبی رایانه‌ها

 

کدام چاپگر؟
به خاطر داشته باشید مهم نیست چه سایز یا شکلی از چاپگرها را انتخاب می‌کنید، فقط باید هنگام خرید به نکات ذیر دقت کنید:

 

پرینتر جوهر افشان در برابر پرینترهای لیزری
در حالی که چاپگرهای لیزری میان کاربران اداری با استقبال بی نظیری مواجه شده‌اند، اما چاپگرهای جوهرافشان نیز هنوز می‌توانند مفید و کارآمد باشند. به کاربران خانگی یا کاربران اداره‌های کوچک توصیه می‌شود از چاپگرهای جوهرافشان جدید استفاده کنند؛ زیرا نه تنها قیمتشان مناسب است، بلکه همان کارایی و ویژگی‌هایی چاپگرهای لیزری را نیز دارند.

 

چاپگرهای چندمنظوره
گاهی اوقات یافتن چاپگرهای چند منظوره که قابلیت‌های مفیدی داشته باشند، کار دشواری است. اگر نیاز شما با چاپگرهای تک‌منظوره رفع نمی‌شود، لازم است به دنبال چاپگرهای چندمنظوره بروید. چاپگرهای چند منظوره اغلب به قطعات جانبی دیگری مانند اسکنرها مجهز هستند. اشخاصی به این چاپگرها نیاز دارند که همزمان باید صفحه‌هایی را اسکن و چاپ کنند.

 

اتصال چاپگر به رایانه
اتصال چاپگرها به رایانه یک امر لازم و قطعی تلقی می‌شود،‌ اما در سال‌های اخیر، پرینترهایی به بازار عرضه شده‌اند که با تلفن همراه کار می‌کنند و از آنها با عنوان همراهی همیشگی و کوچک یاد می‌شود. با استفاده از نرم افزارهایی مانند PrintHand Mobile Print Premium

کاربران گوشی‌های تلفن همراه ‌اندروید به وسیله وای‌فای یا بلوتوث و بدون اتصال کابلی به رایانه می‌توانند فایل‌های خود را بسادگی چاپ کنند .

 

چاپگر تلفن‌همراه
فایل‌های آفیس، عکس، ایمیل، پیامک، گزارش تماس‌ها و غیره را بسادگی و با استفاده از گوشی یا تبلت‌های اندروید می‌توان پرینت گرفت. اما چگونه؟

پرینتر ابری گوگل Google Cloud Print همان وسیله‌ای است که گوگل برای پرینت گرفتن از دستگاه‌های مختلفی مانند تلفن‌همراه و تبلت با سیستم‌عامل اندروید یا کروم بوک در اختیار کاربران قرار داده است. ابتدا با فعالسازی Google Cloud Printer یا با اتصال پرینتر به رایانه و فعال‌کردن این سیستم در Google Chrome می‌توان تنظیمات چاپگر را در اختیار گوگل کلود پرینتر قرار داد.

 

سپس پرینتر به حساب کاربری شما در گوگل وصل می‌شود و با انتخاب فایلی از حافظه داخلی و زدن دکمهShare فایل مورد نظرتان را در Cloud Printer به اشتراک می‌گذارید و به همین سادگی می‌توانید صفحات مورد نظرتان را پرینت بگیرید.

 

حجم پرینت ماهانه
این عدد می‌تواند نشانگر مقاومت چاپگر باشد. پس برای انتخاب و خرید چاپگرهای اداری یا کاربرانی که کارهای چاپی متعددی دارند، باید به این عدد و حجم پرینت ماهانه دقت ویژه‌ای داشت. برخی چاپگرهای خانگی می‌توانند این عدد را در بروشور خود نداشته باشند یا حداقل عدد صد تا 150 در آن درج شده باشد. اگر پرینتری دارای حجم ماهانه 20 هزار باشد فقط برای مصارف شرکت‌های بزرگ و مراکز چاپ و تکثیر کاربرد دارد؛ پس برای استفاده خانگی یا شرکت‌های کوچک به این عدد دقت کنید.

 

چاپ دوروی اتوماتیک
پرینترهای دارای چاپ دوروی اتوماتیک Automatic Duplexing برای صرفه‌جویی در کاغذ می‌توانند بسیار مفید و کارآمد باشد. برخی از این پرینترها دستی عمل می‌کنند یعنی باید چاپ بر دو روی کاغذ را دستی انجام دهید.

 

چاپگر, تجهیزات جانبی رایانه‌ها

 

نکات کاربردی دیگر
رزولوشن در چاپگرها
بعضی شرکت‌های تولیدی یا شرکت‌های کوچک و بزرگ برای خرید چاپگرها به عدد رزولوشن بسیار اهمیت می‌دهند؛ در صورتی که شرکت‌های یاد شده به کیفیتی بیشتر از 600 نقطه در اینچ نیاز نخواهند داشت. اگر به دنبال چاپگری هستید که تصاویر و متن‌های زیبایی را برای شما چاپ کند، بهتر است چاپگری با کیفیت 1200 دی.پی.آی بخرید.

 

چاپگرهایی که کارت حافظه داخلی دارند
با استفاده از این چاپگرها که سازگار با Pict Bridge هستند، بسادگی می‌توانید عکس یا فایل‌های ذخیره شده روی کارت حافظه دوربین یا حتی دی‌وی‌دی را چاپ کنید .

 

چاپگر سیاه و سفید یا رنگی؟
هنگام خرید چاپگر به خاطر داشته باشید به دنبال چه چاپگری هستید؟ آیا براستی برای انجام کارهایتان به چاپگرهای رنگی نیازمندید؟ آیا فعالیت شما با چاپ عکس یا کاغذهای رنگی در ارتباط است؟ اگر پاسخ مثبت است، پس چاپگرهای رنگی بخرید.


 

آموزش کار با برنامه viber

برنامه را باز کنید. ابتدا شماره موبایلتان پرسیده می شود. کشور ایران را انتخاب کنبد و شماره موبایل خود را بدون وارد کردن عدد صفر وارد کنید. یک کد 4 رقمی برای شما ارسال می شود. این کد را در قسمت درخواست شده وارد کنید.

این برنامه با اتصال به اینترنت کار می کند. همان طور که WiFi شما ON است برنامه Viber را باز کنید.

 

Viber چیست, اینترنت, آموزش کار با Viber

 آموزش کار با برنامه viber

 

به قسمت Contact برنامه بروید. در قسمت بالای Contact گزینه Viber را انتخاب کنید. همه دوستانی که Viber دارند برای شما نمایش داده می شوند. بنابراین وقت آن رسیده که به دوستان خود بگویید این برنامه را نصب کنند.

 

Viber چیست, اینترنت, آموزش کار با Viber

  آموزش کار با برنامه viber

 

 

روی نام یکی از دوستانی که Viber دارند کلیک کنید. به راحتی می توانید با دوستان خود صحبت کنید. شما می توانید همچنین از طریق این برنامه SMS نیز ارسال کنید.

 

این برنامه بیشتر برای کاربرانی است که به اینترنت دسترسی داشته و دائما با گوشی خود Online هستند. علاوه بر این شما می توانید با عزیزانتان در خارج از کشور با کیفیت بسیار خوب صحبت کنید.

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

 

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

 

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح ۷۲۰p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید.

 

راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

 

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

 به اشتراک بگذارید

سئو چیست و چرا مهم است؟

28 دی 1396 سعید حسینی

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو به معنای اتمام اقدامات و فعالیت‌هایی برای بهینه شدن وب‌سایت و کسب رتبه‌ی بالاتر در نتایج گوگل و یا سایر موتورهای جستجو است. سئو متمرکز بر فعالیت‌هایی است که رتبه سایت را به طور ارگانیک (طبیعی) بالا ببرد. در این مقاله ما به این سوال که «سئو چیست» استجابت می‌دهیم و به بعضی از عوامل تاثیرگذار بر سئو اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.


 


الگوریتم گوگل

سئو لوگوی گوگل


در سئو تلاش می‌شود که وب‌سایت با الگوریتم‌های گوگل سازگار شود لغایت بتواند رتبه بالاتری را در نتایج جستجو به دست آورد. با اینکه الگوریتم‌های گوگل محرمانه است، و گوگل هیچوقت الگوریتم‌های خویش را در دسترس پیمان نمی‌دهد، ولی سال‌ها فعالیت و تجربه سئوکارها در سراسر جهان مایه شده که برخی از عوامل مهم و کارساز در سئو مشخص شوند.


این عوامل مهم و کارساز در سئو، که در ساحل یکدیگر جایگاه و رتبه‌ی سایت شما در موتورهای جستجو را تعیین می‌کنند، به این 2 بخش تقسیم می‌شوند: بهینه‌سازی درونی و بهینه‌سازی خارجی.


1- بهینه‌سازی داخلی

منظور از بهینه‌سازی داخلی، بهینه‌سازی کلیه عوامل داخلی و صفحات مختلف سایت است. باید بدانید که تمام جوانب فنی سایت شما اهمیت دارند و می‌توانند روی رتبه سئوی آن کارایی بگذارند. البته اگر از CMS‌های معتبر جهانی، مشابه وردپرس، برای طراحی و راه‌اندازی سایت‌تان بهره‌گیری کرده‌اید، می‌توانید از نظر فنی آسوده خاطر باشید. زیرا وردپرس کلیه جوانب فنی که بر سئو تاثیرگذارند را در نظر گرفته و در مجموع یک پلتفرم سئو-پسند است.


ساختار، سرعت و محتوای وب‌سایت شما جزو عوامل مهم در سئوی داخلی هستند. بنابراین، سایت شما باید دارای نقشه و sitemap باشد، فایل‌های آن بهینه‌سازی و فشرده‌سازی شده باشند، از cache استفاده شده باشد، و مدام مطالب جدید، مفید و هدفمندی را منتشر کند که مایه جذب کاربران و پایدار گذاشتن آنها در سایت شود.


یک عامل درونی مهم سایر این است که وب‌سایت شما برای موبایل هم بهینه‌سازی شده باشد. با توجه به اینکه تعداد بالایی از کاربران بوسیله موبایل از سایت‌ها بازدید می‌کنند، برای گوگل مهم است که کاربر بتواند تجربه کاربری خوبی از سایت شما روی موبایل اخذ کند. بدین ترتیب، طراحی سایت شما باید واکنش‌گرا باشد، و محتوای آن با استاندارهای موبایل مطابقت داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


طراحی اپلیکیشن موبایل یا وب سایت بازتاب گرا: کدام یک برای شما بهتر است؟


راهنمای برپایی راهبرد در بازاریابی موبایلی


 


 


2- بهینه‌سازی خارجی

علاوه بر عوامل داخلی، عوامل دیگری هم وجود دارند که بر سئوی سایت‌تان تاثیرگذارند. این عوامل در بیرون از سایت هستی دارند و شما، در مقایسه با عوامل داخلی، کنترل کمتری روی آنها می‌توانید داشته باشید. بنابراین تاثیرگذاری بر عوامل خارجی و در کل، بهینه‌سازی بیگانه دشوارتر از بهینه‌سازی درونی است.


مهم‌ترین عامل بهینه‌سازی خارجی، لینک‌سازی است. اگرچه لینک‌سازی داخلی هم در سئو مهم است، ولی اخذ لینک از سایت‌های سایر به سایت‌تان کارایی زیاد بالایی در سئوی سایت شما دارد. در لینک‌سازی، آنچه مهم است کیفیت لینک نه کمیت آن. یعنی اگر یک سایت معتبر که هم ترافیک فوقانی دارد و هم موضوع آن به سوژه سایت شما مرتبط است به سایت‌تان لینک دهد، ارزش آن لینک در سئو بسیار اغلب از ازدحام از لینک‌هایی است که از سایت‌های غیرمعروف و غیرمرتبط آمده باشند.


یک عامل بهینه‌سازی بیگانه سایر که اهمیت زیادی در سئو دارد، حجم رقابت در بازار است. در بعضی از بازارها، به علت چشم وهمچشمی فوقانی که بین شرکت‌ها و کسب‌وکارها در اینترنت هستی دارد، کسب رتبه‌ی بالا در گوگل دشوارتر است. ولی در بعضی از صنایع و بازارهای دیگر، به انگیزه اینکه بازیگران عمده‌ای هستی ندارند و چشم وهمچشمی در آن حوزه ناچیز است، کسب رتبه در گوگل راحت‌تر است.


 


استفاده از افزار سئو

ابزار سئو


اگر به طور جدی می‌خواهید در سئو فعالیت کنید، به افزارها و نرم‌افزارهای مختلفی بیچارگی دارید که در تشخیص، تحلیل، و شناسایی فرصت‌ها به شما کمک کنند. شرکت‌های مختلفی طی سال‌های متمادی در مقوله سئو کار و جنبش داشته و تجربه کسب کرده‌اند؛ و سرویس‌های مختلفی را در زمینه بهینه‌سازی محتوا، تحقیق واژه کلیدی، گزارش هشدارها و خطاهای سایت، وضعیت رقابت، لینک‌سازی، و تحلیل شدامد ارائه می‌دهند.


در سئو، گذرگاه میان‌بر هستی ندارد و برای کسب رتبه به زمان، فعالیت، و پیوستگی بیچارگی است. افزایش سئوی وردپرس البته برخی روش‌های زود بازده در سئو وجود دارند که کوشش می‌کنند وانمود کنند که سایت شما بهینه‌سازی شده است تا ربات‌های گوگل را فریب دهند. ولی این روش‌ها، که در اصطلاح به آن سئوی کلاه سیاه گفته می‌شود، در دراز مدت به جایگاه سایت آفت می‌زنند.


تلاش گوگل همواره این است که محتوای مفید و پیوسته را به جستجوکنندگان ارائه دهد، و اگر سایتی با فریب و دغلی به جایگاهی که استحقاق آن را ندارد برسد، به اعتبار گوگل لطمه وارد می‌کند. به همین خاطر، گوگل همواره کوشش می‌کند این گونه سایت‌ها را پیدا کند. و بالاخره، دیر یا زود، دست سایتی که سئوی کلاه سیاه سپریدن دیتا برای گوگل رو می‌شود و آن‌گاه جریمه‌های سنگینی در انتظار آن سایت متقلب خواهد بود.


بنابراین، اگر می‌خواهید برای واژه ها کلیدی باره نظرتان رتبه و جایگاه بالایی در صفحات جستجو کسب کنید، باید نخست مقاوم کنید که بهترین هستید و سزاواری آن جایگاه را دارید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

 

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

 

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

 

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

 

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

 

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به تنظیمات بروید و با انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید.

 

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

پس از جستجوی طولانی در سایت‌های مختلف، عکس موردنظرتان را برای استفاده در پاورپوینت انتخاب کرده‌اید، اما رنگ آن با دیگر رنگ‌های موجود در اسلاید پاورپوینت شما مطابقت ندارد؟ آیا می‌دانید با استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت و بدون نیاز به ابزارهای جانبی همچون فتوشاپ می‌توانید رنگ موضوعات را تغییر دهید؟ با استفاده از این قابلیت می‌توانید براحتی رنگ موضوعات را به رنگ‌های دلخواه خود تغییر دهید.

 

توجه: قابلیت فوق کل محدوده تصویر را با یک رنگ پوشش می‌دهد، در نتیجه بهتر است این عملیات را روی موضوعات تک رنگ اجرا کنید. گفتنی است قسمت‌های فاقد رنگ در موضوعات شما پس از تغییر رنگ نیز به همان صورت باقی می‌ماند.

 

1‌ـ‌ نرم‌افزار پاورپوینت (PowerPoint) را اجرا کنید.

 

2‌ـ‌ تصویر موردنظرتان را در برنامه فراخوانی کرده یا در صورتی‌که تصویر موجود است آن را به حالت انتخاب درآورید.

 

تغییر رنگ‌ها در پاورپوینت,ترفندهای پاورپوینت

 

3‌ـ‌ به تب Format بروید و در بخش Adjust، روی گزینه‌ Color کلیک کنید.

 

4‌ـ‌ در این مرحله با حرکت روی هریک از رنگ‌های به‌نمایش درآمده می‌توانید پیش‌نمایشی از تغییر رنگ را مشاهده کنید. با کلیک روی هریک از رنگ‌ها نیز عملیات تغییر رنگ اعمال شده و رنگ موضوع انتخابی شما به رنگ جدید تغییر می‌یابد.

 

تغییر رنگ‌ها در پاورپوینت,ترفندهای پاورپوینت

 

توجه: با کلیک روی گزینه‌ More Variations و در ادامه کلیک روی More Colors می‌توانید از طیف رنگ‌ها به انتخاب دقیق رنگ موردنظر خود بپردازید. در صورتی‌که قصد دارید رنگ تصویر موردنظرتان به رنگ یکی از موضوعات موجود در اسلاید تغییر یابد، می‌توانید با استفاده از Eyedropper نمونه رنگ تصویر موردنظر را برداشته و آن را روی تصویر اولیه اعمال کنید.

امروزه رایانه یکی از ابزارهای ضروری در زندگی است و در بسیاری از شهرهای بزرگ، قابلیت اتصال به اینترنت نیز برای همگان فراهم شده و کاربران فراوانی به این شبکه پهناور دسترسی دارند. دسترسی به رایانه و شبکه اینترنت بسیار مفید است، اما همین موضوع یکی از دغدغه‌های والدین هنگام استفاده فرزندانشان از رایانه و اینترنت به‌شمار می‌رود.

 

به‌همین دلیل و باتوجه به حساسیت این موضوع، شرکت مایکروسافت در نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی ویندوز 8 امکاناتی را در اختیار والدین قرار داده تا بتوانند براحتی به کنترل فرزندانشان بپردازند و علاوه بر نظارت روی فعالیت فرزندانشان، محدودیت‌هایی را در استفاده از اینترنت و نرم‌افزارها اعمال کنند.

 

اگر شما هم قصد دارید روی فعالیت فرزندانتان کنترل بیشتری داشته باشید و با خیال راحت آنها را در دنیای مجازی تنها بگذارید، می‌توانید با استفاده از این قابلیت این کار را انجام دهید:

 

1ـ برای فعال‌سازی قابلیت Family Safety باید یک کاربری جدید را برای فرزند خود ایجاد کنید، سپس روی این کاربری قابلیت فوق را فعال کرده و در نهایت به اعمال تنظیمات مورد نظر روی آن بپردازید. ابتدا برای ایجاد کاربری جدید در ویندوز باید به کنترل پانل مراجعه و در بخش User Accounts، روی گزینه Add a user کلیک کنید. پس از وارد کردن اطلاعات کاربر جدید باید با فعال‌سازی علامت چک‌مارک کنار عبارت ?Is this a child's account مشخص کنید که قصد دارید این کاربر را محدود و فعالیت‌های آن را کنترل کنید.

 

2ـ پس از ایجاد کاربری جدید باید به کنترل پانل بروید، سپس به بخش User Accounts and Family Safety رفته و در نهایت Family Safety را کلیک کنید.

 

3ـ در این بخش فهرستی از کاربران موجود در سیستم‌عامل برای شما نمایش داده می‌شود. برای اعمال تغییرات مربوط به هر کاربر روی نام آن کلیک کرده و در صفحه جدید به اعمال تغییرات دلخواه بپردازید.

 

برخی تنظیمات قابل انتخاب در این بخش عبارت است از:
فعال و غیرفعال کردن قابلیت کنترل
فعال و غیرفعال کردن ایجاد گزارش از فعالیت‌های کاربر

 

فیلتر وب: اعمال محدودیت دسترسی به سایت‌ها و دانلود فایل از اینترنت. اجازه دسترسی به برخی سایت‌ها یا مسدود کردن دسترسی به برخی سایت‌ها از جمله امکانات قابل استفاده در این بخش است.

 

محدودیت زمانی: تعیین مدت زمان مجاز برای استفاده از رایانه، اینترنت یا نرم‌افزارها از جمله امکانات این بخش به‌شمار می‌رود. این محدودیت‌ها می‌تواند به‌صورت روزانه، هفتگی و... مشخص شود.

 

محدودیت بازی: ارائه مجوز اجرا یا عدم اجرای بازی‌ها روی رایانه از امکاناتی است که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

محدودیت برنامه: اگر دوست ندارید برخی نرم‌افزارها توسط فرزندانتان قابل اجرا باشد، می‌توانید از این بخش کمک بگیرید.

 

مشاهده گزارش فعالیت‌ها: از دیگر بخش‌های قابل دسترسی در این صفحه، View activity reports است. با استفاده از این گزینه می‌توانید جزئیات فعالیت‌های صورت گرفته توسط کاربر را در قالب گزارش‌هایی مشاهده کرده و به این ترتیب فرزندان خود را کنترل کنید تا از خطرات احتمالی استفاده از رایانه و اینترنت در امان باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.