قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

 ساخت دوربین مدار بسته ارزان قیمت

‌وسایل مورد نیاز:

1‌ـ میکرو رایانه رازبری پای (Raspberry Pi) مدل A یا B ‌

2ـ‌ یک واحد اتصال (پایانه) دوربین رازبری پای

3‌ـ‌ یک کیس رازبری پای دارای محل اتصال دوربین

4‌ـ ‌یک کارت حافظه SD حاوی نرم‌افزار روزآمد رازبین

Raspbian) 5‌)ـ‌ یک صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید و اتصال شبکه برای انجام تنظیمات نرم‌افزار

 

ارزان‌بودن قیمت میکرورایانه رازبری پای، این روزها موضوع بحث بیشتر سایت‌ها و نشریات حوزه‌ آی‌تی است. اوایل امسال بود که سازمان حیات‌وحش کنیا با استفاده از دوربین مدار بسته امنیتی رازبری پای به ایجاد شبکه‌ای از دوربین‌های قابل کنترل از راه دور برای حفاظت حیوانات و دستگیری شکارچیان غیرقانونی اقدام کرد. شما هم می‌توانید حیاط و باغچه خانه‌تان را با استفاده از همان فناوری زیر نظر داشته باشید و ببینید پرنده‌ها و گربه‌ها چه بلایی سر گیاهان و گل‌های ارزشمند باغچه می‌آورند.


اگر تا به حال از رازبری پای استفاده نکرده‌اید، ابتدا باید نسخه سیستم‌عامل رازبین را روی یک SD کارت نصب کنید. اولین قدم برای اجرای کار، نصب پایانه دوربین رازبری پای به پورت رابط کاربری سریال دوربین روی بورد رازبری پای است.

 

این شکاف پورت کوچک را می‌توانید در قسمت انتهایی سمت راست رازبری پای روی مدار و بین پورت HDMI و درگاه اتصال شبکه اینترنت آن بیابید. ضامن پلاستیکی کوچک سیاه رنگ آن را به آرامی بالا کشیده، سپس سر کابل تخت نواری پایانه رازبری پای را، در حالی که قسمت‌های نقره‌ای رنگ اتصال کابل رو به طرف سمت چپ مدار است، تا آخرین حد ممکن در شکاف اتصال بورد وارد کنید.

 

هنگامی که مطمئن شدید سر کابل در انتهای شکاف اتصال قرار دارد، با یک دست کابل را گرفته و با دست دیگر ضامن کنار شکاف اتصال را با فشار به پایین، در جای اصلی خود انداخته و محکم کنید.

 

حال رازبری پای را به یک صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید و شبکه فعال دارای دسترسی به اینترنت متصل کنید. اگر از مدار نوع A رازبری پای استفاده می‌کنید باید برای دانلود نرم‌افزارهای مورد نیاز، آن را با یک دانگل USB به اینترنت یا وای‌ ـ‌ فای به شبکه خود متصل کنید. البته هنگام استفاده از دوربین می‌توانید این اتصال را قطع کنید. وقتی رازبری پای بوت شد، با حساب کاربری pi خود که پیشتر ساخته‌اید، لاگین کرده و ابزار پیکربندی نرم‌افزاری رازبری پای را با تایپ‌کردن متن زیر بالا بیاورید: sudo raspi-config‌

 

دراین مرحله به سمت پایین فهرست گزینه فعالسازی دوربین (Enable Camera option) رفته و با زدن کلید Enter آن را انتخاب کنید. در منویی که ظاهر می‌شود، Enable را انتخاب کرده، پس از آن با انتخاب Finish هنگامی که درخواست ریبوت می‌شود، Yes را بزنید. در این حال لاگین کرده و نرم‌افزاری را که عامل اجرای حساسیت دوربین به ثبت حرکات (motion-sensing‌‌) است، نصب کنید. با تایپ‌کردن متن زیر یک واحد اندازه‌گیری پایتون برای اجرای تجزیه و تحلیل تصویر و دستکاری آن به اضافه ابزاری که موجب تداوم اجرای متن است، فعال می‌شود:

Sudo apt‌ـ‌get install python‌ـ‌imaging‌ـ‌tk screen

 

سپس متن PiCam python script را که از سوی اعضای جامعه رازبری پای توسعه یافته است، با تایپ متن زیر دانلود کنید:

wget https:‌/‌‌/‌raw.github.com‌/‌ghalfacree‌/‌bash‌ـ‌scripts‌/‌master‌/‌picam.py

 

دست آخر یک فهرست راهنما برای اسکریپت، به منظور ذخیره تصاویر آن ایجاد کنید:

 

mkdir picam

حال که نرم‌افزار نصب شده، می‌توانید اتصال دوربین پای از شبکه را قطع کرده و آن را در جهتی که می‌خواهید تصاویرش ثبت شود، قرار دهید. نرم‌افزار ثبت تصاویر را با تایپ‌کردن متن زیر فعال کنید:
chmod +x picam.py سپس برای به اجرا در آوردن آن تایپ کنید: ‌picam.py/.

 

اسکریپت پایتون با گرفتن تصاویر پشت سر هم با ‌رزولوشن پایین در میدان دید دوربین کار می‌کند و برای درک حرکت اشیا، تصویر حاضر را با تصویر قبلی مقایسه می‌کند. هنگامی که یک تغییر در تصاویر تشخیص داده می‌شود، دوربین بسرعت یک عکس با رزولوشن بالا گرفته و به دنبال تغییر می‌گردد.

 

گاهی اوقات ممکن است نرم‌افزار به تنظیم بهینه نیاز پیدا کند، بخصوص هنگامی که دوربین را نزدیک گیاهان بگذارید. چون ممکن است باد گیاهان را حرکت داده و تنظیم دوربین را به هم بزند. در این هنگام اسکریپت را در ویرایشگر متن باز کرده و از گزینه‌های مختلف برای تنظیم حساسیت و تجزیه و تحلیل ناحیه‌های مورد نظر استفاده کنید.

 

تصاویر ثبت شده در پوشه picam‌ جا گرفته (البته فقط تصاویر رزولوشن بالا دراین پوشه ثبت و تصاویر رزولوشن پایین حذف می‌شود). برای متوقف‌کردن اسکریپت، دکمه‌های Ctrl+C را روی صفحه‌کلید بفشارید. اگر دوربین شما در نقطه‌ای غیر قابل دسترس قرار دارد، می‌توانید دانگل شبکه وایرلس را به آن وصل کنید تا بتوانید آن را روی شبکه بی‌سیم کنترل کنید. آدرس IP پای را با تایپ‌کردن متن زیر پیدا کنید: Ifconfig

 

با استفاده از یک کلاینت SSh مانند PuTTy اسکریپت را با استفاده از screen utility که از بسته شدنش هنگام قطع اتصال جلوگیری می‌کند، به اجرا درآورید:


Screen ‌/‌home‌/‌pi‌/‌picam.py

 

از آنجا که رازبری پای از لحاظ مصرف برق بسیار کم مصرف است، شما می‌توانید حتی از باتری خورشیدی استفاده کنید. البته می‌توانید یک کیس ضد آب هم برای آن خریداری کرده یا این که خودتان یک چنین کیسی را برای آن طراحی کرده و بسازید. دوربین رازبری پای موارد استفاده زیادی در زندگی روزمره شخصی و موارد امنیتی از کنترل اتاق کودک تا دوربین مدار بسته امنیتی ضدسرقت دارد.

نوارهای کاست قدیمی را به ‌یاد می‌آورید؟ پایین این کاست‌ها یک تکه پلاستیکی قابل شکستن وجود داشت که با شکاندن آن، قابلیت ضبط مجدد روی نوار از بین می‌رفت و به‌این ترتیب شما می‌توانستید از ضبط احتمالی روی آن جلوگیری کنید.

 

امروزه حافظه‌های فلش و کارت‌های حافظه جای نوارهای کاست را گرفته است و کاربران بسیاری اطلاعات خود را روی این حافظه‌ها ذخیره می‌کنند. برخی از این حافظه‌ها همچون نوارهای کاست مجهز به یک کلید کوچک برای قفل کردن قابلیت نوشتن یا پاک‌کردن اطلاعات از روی حافظه بوده و برخی دیگر نیز از این قابلیت بی‌بهره هستند.

 

یکی از مشکلاتی که برای کاربران این حافظه‌ها پیش می‌آید، قفل شدن حافظه فلش یا کارت حافظه است! در این شرایط اگر حافظه فلش یا کارت حافظه مجهز به کلید قفل باشد، تنها کاری که ‌باید انجام شود، تغییر وضعیت کلید قفل به حالت باز است، اما گاهی اوقات حافظه فلش یا کارت حافظه‌ای قفل می‌شود که هیچ کلیدی برای قفل شدن روی آن وجود ندارد!

 

اگر شما نیز هنگام کپی‌کردن اطلاعات جدید در حافظه فلش یا کارت حافظه، پیغام قفل بودن حافظه را مشاهده می‌کنید و قادر به فرمت کردن حافظه مورد استفاده نیستید، می‌توانید با استفاده ازاین روش‌ها نسبت به رفع مشکل و باز کردن قفل حافظه اقدام کنید:

 

توجه: روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما هیچ تضمینی برای رفع مشکل توسط این روش‌ها وجود ندارد و ممکن است حافظه فلش یا کارت حافظه شما صدمه دیده یا شکسته باشد که در این‌صورت هیچ روش و نرم‌افزاری قادر به رفع خرابی آن نخواهد بود و تنها راه حل خریدن یک حافظه جدید است.

 

بازکردن قفل فلش از رجیستری
همان‌طور که گفتیم در صورتی‌که حافظه فلش شما صدمه دیده باشد، قادر به رفع مشکل نخواهید بود اما در بیشتر موارد مشکل از حافظه فلش نیست و سیستم‌عامل به دلایل گوناگونی درایو مربوط به حافظه را قفل می‌کند! برای رفع این مشکل می‌توانید از رجیستری ویندوز کمک بگیرید و طبق مراحل زیر عمل کنید:

 

1ـ روی گوی استارت کلیک کرده و پس از وارد کردن عبارت Regedit.exe در کادر جستجو کلید اینتر را فشار دهید.

 

2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SYSTEM|CurrentControlSet|Control|StorageDevicePolicies

 

نکته: چنانچه گزینه‌StorageDevicePolicies را پیدا نمی‌کنید ‌باید با کلیک راست روی پوشه‌ Control و مراجعه به منوی new، گزینه‌ Key را انتخاب کرده و با دقت نام StorageDevicePolicies را به کلید جدید اختصاص دهید.


3ـ از ستون سمت راست روی گزینه‌ WriteProtect دوبار کلیک کرده و مقدار آن را از یک به صفر تغییر دهید.

 

فرمت‌کردن فلش‌های قفل شده, حافظه‌های فلش

 

نکته: چنانچه این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، پس از انتخاب پوشه‌ StorageDevicePolicies در بخش خالی از سمت راست صفحه رجیستری، کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از انتخاب گزینه‌ New، روی DWORD کلیک کنید. در انتها نام WriteProtect را به گزینه‌ ایجاد شده اختصاص داده و با دوبار کلیک روی آن مقدار آن را به صفر تغییر دهید.

 

4ـ رجیستری را ببندید، رایانه را دوباره راه‌اندازی کنید و پس از اتصال مجدد حافظه فلش یا کارت حافظه سعی کنید آن را فرمت کنید. چنانچه مشکل از سیستم‌عامل بوده باشد، براحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و پیغام قفل بودن درایو برای شما به‌نمایش درنخواهد آمد.

 

بازکردن قفل فلش با Diskpart
1ـ حافظه فلش خود را به رایانه وصل کرده و پس از کلیک روی گوی استارت در کادر جستجو عبارت cmd.exe را تایپ کنید.

 

توجه: در ویندوز اکس‌پی ‌باید عبارت فوق را در کادر Run وارد کنید و در ویندوزهای 7 و 8 نیز ممکن است نیازمند اجرای ابزار Command Prompt با سطح دسترسی Administrator باشید)

 

2ـ در ادامه هریک از فرمان‌های زیر را در خط فرمان وارد کرده و در انتهای هر فرمان کلید اینتر را فشار دهید:

Diskpart
list disk
select disk x

 

نکته مهم: در دستور فوق، عبارت x نشان‌دهنده شماره درایو اختصاص یافته به حافظه فلش است که باتوجه به فهرست به‌نمایش درآمده از دیسک‌های موجود، ‌باید آن را به شماره درایو حافظه فلش تغییر دهید.

 

attributes disk clear readonly
clean
create partition primary
format fs=fat32
exit

 

3ـ چنانچه همه مراحل با موفقیت پیش رفته باشد، اکنون فلش شما فرمت شده و می‌توانید همچون گذشته از آن استفاده کنید.

اغلب وقتی گجتی با معماری فناوری پیشرفته در میلیون‌ها نسخه تولید و برای اولین بار ارائه می‌شود، احتمال این وجود دارد که در روزهای ابتدایی عرضه با باگ‌ها یا مشکلاتی همراه باشد. پلی استیشن 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست و پس از عرضه‌ی عمومی آن توسط شرکت Sony موارد مختلفی از مشکلات سخت‌افزاری این دستگاه گزارش شده است. به ویژه مواردی که باعث عدم راه‌اندازی کنسول به صورت معمول می‌گردند. در این ترفند به معرفی دو راه حل عمومی برای حل مشکلات راه‌اندازی Play Station 4 خواهیم پرداخت.

 

بسیاری از کاربرانی که کنسول پلی استیشن 4 را خریداری کرده‌اند متوجه شده‌اند که یا اصلاً چیزی را نمایش نمی‌دهد و یا فقط فلش‌های آبی، روی صفحه نمایش مشاهده می‌شود. دلیل این مشکل مشخص شده و مربوط به پورت HDMI است که گاهی مشکل اتصال دارد.


در واقع دلیل این مشکل این است که یا کابل HDMI کاملا در پورت فرو نرفته و یا مشکل اتصال وجود دارد که فشار ملایمی روی کنسول باعث برطرف گشتن مشکل می‌گردد. اما برای برطرف ساختن دائمی این مشکل مسلماً باید به خدمات پس از فروش رجوع کرد تا یک بار برای همیشه آن را تعمیر نمایند.

 

مشکلات دیگر از نوع Bricking است. اصطلاح Bricking در انفورماتیک برای مشکلاتی چون خرابی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری که تعمیر آن‌ها مشکل یا غیرممکن است استفاده می‌شود.
کنسول روشن شده و چراغ نشانگر آن این موضوع را نشان می‌دهد اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

برای حل این مشکل می‌توان به ترتیب زیر عمل کرد:
1- خاموش کردن کنسول
2- جدا ساختن هارد
3- روشن کردن کنسول بدون هارد
4- خاموش کردن کنسول
5- متصل کردن مجدد هارد
6- روشن کردن کنسول
این کار باعث اجرای پلی استیشن 4 در حالت Safe Boot می‌گردد و پس از آن سیستم از نو راه‌اندازی شده و با کمی شانس مشکل برطرف می‌گردد.

به جای آن که بگذارید گجت‌های قدیمی‌تان گوشه منزل یا دفتر کارتان خاک بخورد، با استفاده از مطلب کارگاه این شماره، طی چند مرحله ساده وسیله سخت‌افزاری کهنه خود را به یک ابزار رایانشی به درد بخور برای استفاده در هوشمندسازی منزل تبدیل کنید.

 

ساختن دوربین مدار بسته با تلفن همراه هوشمند
1ـ تنظیمات شبکه مربوط به برنامک دوربین: شما با دانلود یک برنامک آی‌پی‌وبکم (IP Webcam app) از فروشگاه گوگل پلی می‌توانید یک اسمارت فون (تلفن همراه هوشمند) را به دوربین مدار بسته امنیتی قابل دسترس از طریق یک شبکه رایانه‌ای، تبدیل کنید. برای این کار باید گوشی هوشمندتان را به صورت بی‌سیم به لن وایرلس (WLAN) خود متصل کنید. برنامه کاربردی را باز کرده، روی گزینه Start server ضربه بزنید. حال به آدرس IP گوشی هوشمند کنار port توجه کنید. باید آدرس شبکه را روی تصویر ویدئویی برنامک ببینید.

 

2ـ تماشای تصاویر ویدئویی به اشتراک گذاشته (استریم) شده روی براوزر: آدرس IP خودتان را تایپ کنید (برای اتصال محلی) یا نام هاست خود را (برای دسترسی به اینترنت) پس از port nomber وارد کنید. با همین روش در آدرس بار براوزر، از طریق رابط کاربری وب می‌توانید به دوربین دسترسی پیدا کرده، تصاویر ثابت را ثبت و فلاش LED را روشن کنید.

 

3ـ تماشای ویدئوهایی که روی گجت‌های دیگر استریم می‌شود: با برنامک tinyCam می‌توانید وقایع را در منزل خود حتی روی گجت‌های موبایل زیر نظر داشته باشید. برای انجام این کار Manage cameras را انتخاب، نام سازنده دوربین (camera vendor) را افزوده، IP Webcam for android را در برنامک تینی کم انتخاب و با عنوان Hostname، آدرس IP (یا نام DynDNS) خود را شامل Port number که 8080 است، اضافه کنید.

 

راه‌اندازی مدیا کلاینت با گجت اندرویدی
برای راه‌اندازی یک دریافت‌کننده وایرلس محتوای رسانه‌ای، به خرید وسایل جدید و گرانقیمت نیاز ندارید و می‌توانید از تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنید.

 

1ـ نصب یک مشترک محتوای رسانه‌ای (Media Client) روی یک گوشی هوشمند: برای تبادل داده، باید وسیله مورد نظرتان را به یک مسیریاب (router) متصل کنید. سپس برنامک BubbleUPnP را که از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود است، روی گوشی قدیمی‌تان نصب کنید. حالا مدیا سرور شما دسترسی ریموت به گجت شما دارد. اگر گزینه Allow remote control از مسیر دکمه منو: Setting » Local Render (standard) فعال شود، هنگام استفاده نکردن، باید ارتباط را قطع کند (Timeout) از مسیر دکمه منو: Setting » Control » Kill on inactivity حالت never انتخاب کنید. در این مرحله باید تلفن همراه هوشمند را با یک کابل USB به سیستم موزیک خود متصل کرده و دستگاه پخش موزیک را به برق بزنید و روشن کنید. حال گیرنده مدیای وایرلس شما آماده است.

 سئو سایت فروشگاهی - 10 سر سئو در سایت های فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی چگونه سپریدن می شود. در این نوشتار آموزشی 10 راز برای سئو یا بهینه سازی سایت های فروشگاهی معرفی شده است.

21 دی 1397 - 11:0 - ارسال شده بدست سینا عسکری


سئو سایت فروشگاهی چیست؟ بعد از مطالعه این نوشتار شما می توانید براحتی سئو سایت فروشگاهی خویش را به یک شرکت بسپارید و چگونه گزارش کار ها و توضیحات آن سایت را مهار و مدیریت بکنید همچنین  برای بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی راهبرد ها و تدبیر های بسیار زیادی وجود دارد در این نوشتار علاوه بر اینکه شما را راهنمایی کرده ایم که چه معیار هایی را در نظر داشته باشید، بهترین روش ها جهت شفا رتبه و جایگاه سایت را نیز روشنگری داده ایم.


بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی شما باید بر روی اخذ مشتریان و فروش محصولات خود تمرکز داشته باشید، و باید در عقیده داشته باشید که بازدیدکنندگان سایت شما را از طریق نتایج جستجو پیدا می کنند بخاطر همین اگر نتوانید در نتایج گوگل رتبه و جایگاه مناسبی را داشته باشید، توانا به دریافت بازدیدکننده و فروش نخواهید بود.


بصورت کلی مارکتینگ و بازاریابی سئوی سایت شما به شکل پایین خواهد بود:


سئو سایت فروشگاهی


اگر نا سئو سایت خود را ندارید از طریق های ذیل میتوانید استفاده کنید:


اگر نمی خواهید بر روی سئو سایت فروشگاهی خویش تمرکز داشته باشید یا می خواهید در یک سررسید کوتاه رتبه و جایگاه مناسبی را در گوگل توسط آورید می توانید از راه تبلیغات Adwords یا همان تبلیغات کلیکی گوگل محصولات خود را به فروش برسانید


در پهنه سایت فروشگاهی شما با بی نهایت سایت دیگر و رقبای بزرگ باید چشم وهمچشمی بکنید


در راستی برای اینکه شما در نتایج جستجو ها بالاتر از رقبای خویش باشید، باید اغلب وبهتر متعلق به ها تکاپو کنید. به بیانی سایر شما باید نقاط ناتوانی و نقاط قوت سایت های رقبای سایر را پیدا بکنید و نقاط ضعف آن ها را در سایت خود رفع بکنید و نقاط قوط سایت های رقبای خویش را نیز در سایت خودتان ارتقا دهید و بهینه کنید


برای سئو سایت فروشگاهی چه کار هایی باید سپریدن داد؟


بصورت کلی بهینه سازی سایت 2 قسمت اصلی دارد، سئوی داخلی On-Pageو سئوی خارجی Off-page


·  سئوی داخلی On-Page شامل کل اقدامات و کار هایی می باشد که باید در تو سایت خود ما سپریدن شوند


·  سئوی خارجی Off-Page به کل اقدامات و فاکتور های خارج از سایت ها آگاهی می شود که بصورت 100 درصد هم نمی تاب آن را انجام داد.


حتما پیش از شروع تکاپو بر روی سئوی خارجی، شرکت های خدمات سئوی فروشگاهی اول سئوی داخلی سایت خودتان را تنظیم کنید سپس سراغ سئوی بیگانه سایت بروید.


در پایین لیست راهبرد های مورد دربایستن جهت سئوی سایت فروشگاهی را پیمان داده ایم:


1.  معماری اطلاعات

باید همه اطلاعات موجود در سایت شما براحتی قابل دسترس باشد، به نحوی که چنان مدیریت و ساماندهی احسان داشته باشید زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می شود فقط با چند کلیک بتواند محصول باره عقیده خویش را پیدا کند و مراحل خرید را اتمام دهد.


بصورت خلاصه، بازدیدکننده ای که وارد صفحه اصلی سایت شما می شود باید به سمت ، بخش بندی هایی که به دنبال آن است هدایت شود و از راه دسته بندی ها و پالایه های موجود در هر تقسیم بندی بتواند فرآورده باره دربایستن خویش را بر پای بست، بها و شرایطی که بیچارگی دارد در سایت شما پیدا کند.


نباید شرایطی باشد که بازدیدکننده چندین تقسیم بندی گوناگون را طی کند تا به فرآورده برسد.


دسته بندی و معماری اطلاعات سایت شما دقیقا باید امثال شکل پایین باشد:


معماری سئو


برای درک بیشتر این موضوع، یک نمونه از یک فروشگاه پوشاک را مطرح می کنیم:


بازدیدکننده در "صفحه اصلی" سایت شما یک عکس از جمله بندی "لباس" تماشا می کند، سپس بر روی آن کلیک می کند وارد یک صفحه جدید که در آن پوشاک ها بر بنیاد "لباس مردانه" یا "لباس زنانه" و "لباس کار" یا پوشاک مجلسی" مرتب شده اند و کاربر می تواند برای یافتن فرآورده خود براحتی تقسیم بندی خویش را گزینش کند.


اکنون 2 مورد را باید در عقیده گرفت: آدرس URLصفحات شما نباید طولانی باشد – تقسیم بندی ها و پایین احزاب بصورت روشن در دسترس باشند.


2.  هر URL فقط برای یک واژه کلیدی باشد

در سایت فروشگاهی خویش نباید بخواهید که با 1 آدرس url چندین کلمه کلیدی شما رتبه و جایگاه داشته باشند. در حالت عادی شما توانا هستید الی برای هر صفحه الی 3 واژه کلیدی ورودی داشته باشید، الی 7 کلمه هم ظرفیت هستی دارد اما بهتر است که برای هر کدام از کلمات کلیدی خود (مثلا اسم احد از دسته بندی های سایت) یک واژه کلیدی خاص داشته باشید که بیشترین ترافیک و جستجو را دارد و مشتریان شما متعلق به زیاد بهره‌گیری می کنند.


همچنین در نظر داشته باشید زمانی که شما با یک کلمه کلیدی رتبه و جایگاه بگیرد، اگر یک سیلاب به اول و آخر آن اضافه شود اما کلمه کلیدی شما کماکان رتبه و جایگاه داشته باشد، شما با واژه ها جدیدتر هم باز رتبه و جایگاه پسندیده تری را خواهید داشت و مطمئن باشید با سیلاب های جدید هم رتبه شما شفا خواهد داشت.


3.مدیریت واژه ها کلیدی هر صفحه

متاسفانه در سایت های فروشگاهی بدلیل اینکه ممکن است از یک دسته بندی چندین محصول وجود داشته باشد و واژه کلیدی هر کدام از این تقسیم بندی ها برابر با همان نام فرآورده باشد بخاطر همین ممکن است که کلمات کلیدی سخت تداخل داشته باشند و بصورت تکراری باره کاربرد قرار گیرند.


بهتر است که تمرکز خود را بر روی دسته بندی محصولات قرار دهید، زیرا بازدیدکنندگان نیرو بیشتری بر روی گزینش تنوع محصولات دارند و از طرفی، شما نیز می توانید متن و محتوای خویش را بصورت کامل به نمایش بگزارید و قدرت مانور بیشتری دارد.


اگر در سئو سایت فروشگاهی لندینگ پیج های خود را بر روی صفحه محصولات قرار ندهید، بهتر است که تقسیم بندی محصولات لندینگ پیج های شما باشند.

2ـ استریم کردن از یک تلفن همراه هوشمند به گوشی هوشمند دیگر: برنامک BubbleUPnP را روی هر دو گوشی یا تبلت نصب کنید. این برنامک همزمان به صورت کلاینت و هم به عنوان سرور کار می‌کند و حتی قابلیت انتقال فایل‌های محتوای رسانه‌ای از یک فضای ذخیره داده تحت شبکه (network storage) را دارد. در منوی Devices ، Renderers را در Bubble UPnP client انتخاب کنید و با استفاده از Libraries محل فایل‌های موزیک را مشخص نمایید.

 

در اینجا Local Media Server مشخص‌کننده وسایل فعلی در حال استفاده و BubbleUPnP media server مشخص‌کننده وسایل قدیمی است. در اینجا شما همچنین می‌توانید Media libraries مربوط به رایانه‌های شخصی متناظر و حافظه شبکه را نیز پیدا کنید. حال برنامه فایل‌های موزیک شما را از گزینهLibrary گوشی هوشمند قدیمی به صورت وایرلس از راه استریم کردن به اشتراک می‌گذارد.

 

3ـ استریم کردن از رایانه به تلفن همراه هوشمند:استریم کردن از PC از روش‌های فوق نیز آسان‌تر است. برای این کار روی گزینه Other media libreries در ویندوز مدیا پلیر کلیک کرده، منتظر BubbleUPnP media Server بمانید. در فهرستی که پدیدار می‌شود، گجت مورد نظر خود را انتخاب کنید. به این طریق، ویندوز تلفن همراه را در منوی متن به عنوان وسیله پخش‌کننده موزیک می‌شناسد.

 

حال با کلیک کردن روی فایل و انتخاب Open With » BubbleUPnP به آسانی آلبوم‌ها و فایل‌های موزیک خود را استریم کنید. برای forward کردن media library رایانه با گوشی هوشمند به گوشی هوشمند جدید، از گزینه Streaming، گزینهAllow automatic playback پخش مدیا از طریق گجت‌ها را در مدیا پلیر فعال کنید. برای انجام این کار، رایانه باید در شبکه به حالت home network group باشد.

 

4ـ اشتراک‌گذاری فایل‌های رمزگذاری شده: محتوای رسانه‌ای رمز‌گذاری شده برخی سرویس‌ها را که استریم موزیک اسپاتیفای (Spotify streaming) نامیده می‌شود، نمی‌توان براحتی با استفاده از UPnP استریم کرد. به منظور انتقال موزیک این منابع از رایانه به اسمارت فون، شما به برنامه Jamcast Server برای ویندوز نیاز دارید. استریم اسپاتیفای در صورتی بین گجت‌ها کار می‌کند که شما یکی از برنامک‌های روت اندروید AirAudio یا AirPlay روی اندروید سرویس AOA را روی وسیله ارسال‌کننده و AirBubble را روی وسیله دریافت‌کننده، نصب کرده باشید.

 

چگونه برد وای‌فای را افزایش دهیم
1ـ قرار دادن لپ تاپ در یک نقطه مناسب: اگر لپ تاپ ویندوز 7 دارید که به تراشه وایرلس مجهز است، به آسانی می‌توانید محدوده برد موثر WLAN خود را طولانی‌تر کنید. برای این کار در فاصله‌ای دورتر از معمول، گجت خود را به مسیریاب متصل کرده و تنظیمات شبکه را بین مسیریاب و نقطه مورد نظر که شما دوست دارید وی لن جدید در آنجا واقع شود، برقرار کنید.

 

2ـ نصب متصل‌ساز: آسان‌ترین راه برپاسازی وایرلس مجازی (virtual Wi-Fi) استفاده از یک ابزار متصل‌ساز (connectify) است. از آنجا که مایکروسافت چنین راه یا رابط کاربری که چنین کاری را به انجام رساند ارائه نمی‌کند، باید خودتان این برنامه را همراه Net 4.5 و ++Visual C نصب و رایانه‌تان را ری‌استارت کنید. هنگامی که از شما پرسیده شد، دسترسی نت از طریق فایروال را مجاز اعلام و گزینه Connectify Hotspot را آغاز کنید.

 

3ـ پیکربندی و اتصال به نقطه دسترسی: یک پسورد برای وی لن تعریف کرده، شبکه‌تان را تحت لوای گزینه Internet to Share چه برای وی لن مسیریابتان یا از طریق کابل نصب شده LAN انتخاب کنید. پس از کلیک کردن روی Start Hotspot شما می‌توانید با گجت‌های دیگر در گزینه Connectify-me به (access point) لاگین و به نت دسترسی پیدا کنید.

 

افزایش طول عمر و ظرفیت شارژ باتری
آیا احساس کرده‌اید، تازگی‌ها باتری گوشی یا دوربین شما باید پس از مدت کوتاهی شارژ شود؟ این مساله به این دلیل است که کارآیی باتری در طول زمان کاهش می‌یابد. چاره کار این است که کارایی آن را بتدریج بهینه کنید. برای این کار در فواصل زمانی کوتاه و مکرر باتری را شارژ و دشارژ کنید. این کار نوعی تمرین دادن تدریجی نگهداری شارژ برای باتری است.

 

توجه داشته باشید، شارژ باتری را کاملا خالی کنید اما هرگز آن را در این حالت برای یک روز به حال خود رها نکنید، چرا که باتری در این حالت تخلیه کامل می‌شود و ممکن است باتری را کاملا خراب و غیرقابل استفاده کند. این روش برای گجت‌هایی که باتری آنها مقادیر زیادی از زمان کارکرد موثر خود را به علت شارژ شدن‌های کوتاه مکرر از دست داده‌اند، کارساز است. با این کار تلفن همراه و گجت‌های دیگر شما می‌توانند خیلی بیشتر روشن بمانند.

تعریف شبکه به زبان ساده عبارت است از مجموعه‌ای از رایانه‌ که به هم وصل شده‌اند. یک شبکه رایانه‌ای می‌تواند در یک اتاق، ساختمان، شهر یا حتی در چند کشور قرار داشته باشد. بنابراین لزوما مفهوم شبکه بر اساس میزان بزرگی یا کوچکی آن نخواهد بود و از متصل شدن دو رایانه به یکدیگر نیز یک شبکه ابتدایی ایجاد می‌شود.

 

برای راه‌اندازی یک شبکه به سه وسیله اصلی که کارت شبکه، کابل شبکه و سوئیچ است نیاز داریم.

 

راه‌اندازی شبکه, شبکه رایانه‌ای, ترفندهای کامپیوتری

 

1ـ کارت شبکه
همان طور که در تصویر می‌بینیم مانند مودم و کارت صدا یا کارت گرافیک، یک کارت داخلی رایانه است که روی مادربورد وصل شده و به جای مثلا کارت‌صدا که به اسپیکر یا کارت گرافیک که به مانیتور وصل می‌شود، به کابل شبکه وصل خواهد شد. کارت شبکه، هم به صورت اینترنال (داخلی) در بازار قابل خرید است و هم این‌که بیشتر مادربورد‌های امروزی به صورت پیش‌فرض، روی خودشان (onboard) دارای یک یا دو کارت شبکه هستند. البته کارت شبکه‌های دیگری همراه با تبدیل usb و... نیز در بازار پیدا می‌شود که در اینجا مورد بحث ما نیست.

 

راه‌اندازی شبکه, شبکه رایانه‌ای, ترفندهای کامپیوتری

 

2ـ کابل شبکه
کابل شبکه در ابعاد مختلف از حدود نیم متر تا متراژ‌های بالاتر و به صورت آماده در بازار موجود است و نیازی به سوکت کردن توسط خود کاربر ندارد. اما برای متراژ‌های بالا باید پس از تهیه کابل شبکه و سوکت‌ها، با دستگاه مخصوص نصب سوکت این کار را انجام داد. البته این کار به تخصص نیاز دارد و ما به آن نخواهیم پرداخت.

 

فرض را بر این می‌گیریم که کابل مورد نظر را به صورت آماده و با متراژ دلخواه در اختیار دارید.

 

راه‌اندازی شبکه, شبکه رایانه‌ای, ترفندهای کامپیوتری

 

3ـ سوئیچ
ساده‌ترین راه برای تعریف سوئیچ آن است که ما یک سه راهی برق را در نظر بگیریم که اگر به برق وصل شود به تعداد پریز‌های موجود به دستگاه‌های مختلف برق‌رسانی می‌کند. سوئیچ نیز همان طور که در تصویر می‌بینید دارای پورت‌های متعدد شبکه است که مانند یک سه‌راهی برق که وظیفه تقسیم برق را برعهده دارد، وظیفه تقسیم داده‌های شبکه بین رایانه‌‌ها را انجام می‌دهد. تعداد رایانه‌‌هایی که با سوئیچ تغذیه می‌شوند به تعداد پورت‌های موجود در آن بستگی دارد. در بازار سوئیچ‌های 4، 5، 8، 16، 24، 32 و 48 پورت موجود است. در صورت نیاز به پورت‌های بیشتر می‌توان از دو یا چند سوئیچ استفاده کرد.

 

پس از تعیین مکان قرار گرفتن رایانه‌‌ها، جایی را نیز برای سوئیچ تعیین می‌کنیم. برای جلوگیری از آسیب دیدن سوئیچ آن را درون جعبه‌ای قفسه‌مانند قرارمی‌دهند که به آن رک(rack) می‌گویند البته برای سوئیچ‌های کوچک‌تر مانند هشت پورت و شبکه‌هایی که یک سوئیچ دارند الزامی به استفاده از رک نیست و این مساله به سلیقه طراح شبکه بستگی دارد حالا به کارت شبکه هر رایانه یک کابل شبکه نصب کرده و تمامی کابل‌های شبکه را به سوئیچ وصل می‌کنیم.

 

بعد از اطمینان از صحت نصب فیزیکی شبکه، به سراغ تنظیمات نرم‌افزاری شبکه می‌رویم که مهم‌ترین بخش آن تنظیمات آدرس آی.پی (ip address) است.

 

در توضیح آدرس آی.پی می‌توان گفت کوچه‌ای را ترسیم کنید که ده خانه در آن وجود دارد و پلاک هر خانه معرف نشانی آن خانه است. در شبکه نیز آدرس آی.پی کار پلاک را به عهده دارد و هر رایانه با یک شماره شناخته می‌شود.

 

به دلیل این‌ که شبکه مورد نظر ما یک شبکه ساده است، از آی.پی آدرس کلاس C استفاده می‌کنیم، محدوده آی.پی در این شبکه بنا بر طراحی خودمان برای مثلا ده رایانه از 192.168.1.1تا 192.168.1.10 است. ذکر این نکته ضروری است که این طراحی با در نظر گرفتن شبکه ساده‌ای است که ما برای ده رایانه بدون سرور در نظر گرفته‌ایم. در صورت وجود سرور در شبکه می‌توان بدون دادن ip به هر دستگاه، فقط با راه‌اندازی سرویس DHCP روی سرور و تعیین رنج ip طوری شبکه را تنظیم کرد که رایانه‌ها به صورت اتوماتیک ip بگیرند.

 

حال به نحوه دادن آی.پی آدرس در شبکه می‌پردازیم:
1ـ ابتدا به قسمت کنترل پنل رفته سپس Network Connection را انتخاب کنید.

 

2ـ روی local area connection کلیک راست کرده و گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.

 

3ـ Internet Protocol (TCP‌/‌IP) را انتخاب کرده و دکمه Properties را بزنید.

 

در اینجا به طور مشخص می‌توانید از دو گزینه اختصاص آی.پی آدرس به صورت دستی یا خودکار استفاده کنید.

 

برای رایانه اول آدرس (192.168.1.1) را مشخص کرده و برای Subnet Mask پیش‌فرض برای کلاس c از 255.255.255.0 استفاده می‌کنیم.
در رایانه‌‌های بعدی نیز به عدد آخر آدرس آی.پی یک عدد اضافه کرده و با استفاده از همان Subnet Mask، به ترتیب همین کار را ادامه می‌دهیم .

 

حالا تنظیمات مربوط به شبکه انجام شده و برای امتحان کردن درستی کار، می‌توانیم با زدن دستور Ping IpAdress به صورت زیر ارتباط بین دو رایانه را بسنجید:

C:‌/‌»ping 192.168.1.2

 

با وارد کردن دستور بالا ارتباط بین دستگاه مبدا و دستگاه با ip192.168.1.2 مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت وجود ارتباط نتیجه زیر حاصل خواهد شد.
در ویندوز یکی از رایانه‌‌های متصل به شبکه به قسمت Run رفته و IP Address یکی از رایانه‌‌های دیگر را همراه با دو backslash می‌زنیم.

 

حالا خواهیم دید فایل‌ها یا پرینتری که در دستگاه مقصد به اشتراک گذاشته شده روی دستگاه مبدا قابل دیدن است. گفتنی است برای به اشتراک گذاشتن فولدرها و پرینتر موجود در شبکه باید روی آیکون آنها کلیک راست کرده و با رفتن به properties از گزینه sharing استفاده کنیم.

 

ترفند 1: اگر در خانه قصد چنین کاری را دارید و سوئیچ ندارید می‌توانید از مودم ADSL خود که چند پورت شبکه دارد استفاده کنید.

 

ترفند 2: برای جابه‌جایی اطلاعات بین دو رایانه نیاز به سوئیچ نیست، فقط کافی است با کابل کراس (Cross) دو دستگاه را مستقیم به هم وصل کرده و با اختصاص آدرس آی.پی کلاس c فایل‌های بین دو رایانه را جابه‌جا کنید. کابل کراس را نیز می‌توانید از بازار رایانه تهیه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.