قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تکرار سرنوشت نوکیا برای اپل

 چه کسی تصورش را می‌کرد که زمانی ارزان‌ترین گوشی جدید اپل ۱۱۴۹ دلار باشد؟ آیا کسی حاضر است چنین پولی را بپردازد؟ واقعیت آن است که اپل یک دهه عالی را پشت سر گذاشته؛ به‌طوری که از زمان عرضه آی‌فون در سال ۲۰۰۷ تاکنون فروش آی‌فون تا به امروز ۱۰ برابر شده، اما به نظر می‎رسد سقوط آغاز شده است. همچنین قیمت سهام اپل نیز از آن زمان تا امروز ۷۰۰ درصد رشد کرده است و حداقل تا همین یکی دو ماه قبل اپل با ارزش‌ترین شرکت جهان بود.

 

 با این حال، از دو هفته قبل بعد از آنکه مشخص شد میزان فروش آی‌فون کاهش یافته، سرمایه‌گذاران و قیمت سهام این شرکت شوک بزرگی را تجربه کردند. حالا خود اپل نیز اعلام کرد تولید آی‌فون را کاهش می‌دهد. این نخستین بار از سال ۲۰۰۲ تاکنون است که این غول دیجیتالی پیش‌بینی کرده درآمدش کاهش خواهد یافت. کاهش حدود ۱۰درصدی قیمت سهام در یک روز نشان می‎دهد که سهام اپل شاهد بدترین روزش در ۶ سال گذشته بود. از نوامبر (آبان و آذر) سال ۲۰۱۸ تاکنون سهام اپل ۳۵۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این به معنی از بین رفتن ۴۴۶ میلیارد دلار از ارزش این شرکت بود که از آن به‌عنوان بدترین سقوط بورس  تاکنون یاد می‌شود و به نظر می‌رسد این تازه آغاز سقوط است.

 

سقوط سهام اپل در حالی است که آمار فروش اپل سیگنال منفی یا نگران‎کننده‌ای را نشان نمی‎دهد. از سال ۲۰۰۱ تاکنون اپل همواره رشد درآمد داشته است. سال گذشته نیز این رشد درآمد به جایی رسید که فروش اپل از مرز ۲۵۰۰میلیارد دلار فراتر رفت. در واقع به نظر می‌رسد سلامت اقتصادی کسب وکار اپل بسیار بالاست؛ اما پشت این اعداد رازی است. در پشت این افزایش درآمد سالانه اپل هر سال آی‌فون کمتری فروخته است. در واقع نقطه اوج فروش آی‌فون اپل در سال ۲۰۱۵۵ بود که بیشترین تعداد آی‌فون را فروخت. سال گذشته اپل ۱۴ میلیون دستگاه آی‌فون کمتری نسبت به سه سال قبل فروخت. به گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل، ۹ میلیارد دلار ضرر این کم فروشی بوده است؛ هرچند آن را بهگردن جنگ تعرفه‌ها و چین انداخت.

 

 افزایش قیمت آی‌فون؛ سیاست جبران درآمد

در سال ۲۰۱۰ شما قادر بودید یک آی‌فون ۴ را با ۱۹۹ دلار خریداری کنید. در سال ۲۰۱۴ قیمت یک آی‌فون ۶ برابر با ۲۹۹ دلار بود. امروز اما ارزان‌ترین قیمت آی‌فون ۱۱۴۹ دلار است! این به معنی ۵۰۰ درصد رشد قیمت نسبت به هشت سال قبل است. این در حالی است که تکنولوژی هر سال ارزان‌تر می‌شود. زمانی نه چندان دور داشتن یک تلویزیون HD یک کالای لوکس به حساب می‌آمد.

 

حتی مدل کوچک آن حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت داشت؛ اما امروز یک تلویزیون ۵۵ اینچی حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارد. در سال ۱۹۸۴۴ شرکت موتورولا نخستین موبایلش را ۴۰۰۰ دلار فروخت. بر اساس تحلیل‌های IDC متوسط قیمت گوشی در جهان ۳۲۰۰ دلار است. قیمتموبایل حدود ۹۲ درصد کاهش یافته اما اپل درست برعکس عمل کرده و قیمت موبایل‌هایش را ۵۰۰۰ درصد افزایش داده است. به نظر می‌رسد اپل راه پولدار شدن را یاد گرفته اما اجازه بدهید موضوعات دیگری را ببینیم.

 

۱۲ سال قبل فقط ۱۲۰ میلیون نفر از مردم جهان صاحب تلفن همراه بودند. امروز حدود ۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان گوشی هوشمند دارند. اپل در واقع نیروی محرکه پشت این انفجار و انقلاب تلفن همراه در جهان بود. یک بازیگر اصلی که همزمان با رشد بازار رشد کرد و بزرگ‌تر شد. اپل به دلیل همین موقعیت به سودده‌ترین شرکت در تاریخ بورس آمریکا تبدیل شد. اما در سال ۲۰۱۵ این رشد پایان یافت.

 

این چیزی است که برای بسیاری از شرکت‌ها رخ می‌دهد. اما اپل با افزایش قیمت کار فوق‌العاده‌ای در این عرصه انجام داد. ارزش برند و سیل طرفداران آن باعث شد که این افزایش قیمت چندان به چشم نیاید. در واقع هنوز همه حس می‌کنند قیمت آی‌فون شبیه چند سال قبل است. اما قرار است به کجا ختم شود؟ آیا تصور می‌کنید برای یک گوشی ۱۵۰۰ یا  ۲۰۰۰ دلار پول بدهید؟ اپل در پاییز امسال اعلام کرد دیگر آمار فروش آی‌فون را ارائه نمی‌کند. اطلاعاتی بسیار مفید برای سرمایه‌گذاران  که اپل حالا آن را دریغ کرده است.

 

آی‌فون دو سوم درآمد اپل را به خود اختصاص داده است. به‌طور عادی شرکتی که در بورس است باید اطلاعات دقیقی از محل درآمد خود به سرمایه‌گذاران ارائه کند. نکته اینکه ۲۵ درصد درآمد اپل از ‌آی پد و کامپیوترهای این شرکت است که بر اساس آمار اپل فروش آن راکد است. برخی تحلیلگران معتقدند اگر اپل قیمت گوشی‌هایش را به قیمت سال ۲۰۱۶ برگرداند، قادر خواهد بود ۴۱ میلیون آی‌فون اضافه‌تر بفروشد که برابر با کل درآمد سال ۲۰۱۸ خواهد بود. 

 

البته وضعیت مالی فعلی اپل به شکلی تکرار وضعیت نوکیا است. قبل از اپل عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل به شرکت نوکیا تعلق داشت. در سال ۲۰۰۷ یک رسانه چنین تیتری را زد:« نوکیا یک میلیارد مشتری دارد آیا کسی قادر به رقابت با او خواهد بود؟» در سال ۲۰۰۷۷ آی‌فون به بازار عرضه شد و نوکیا به آخر خط رسید؛ به‌طوری که ارزش سهام نوکیا از سال ۲۰۰۷ که آی‌فون به بازار عرضه شد تا سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰۰درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند .

 

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

 

بعد از آن بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نظیر بریتانیا، آلمان، بلژیک و لهستان نیز بسیاری از فعالیتهای این شرکت را محدود کرده و یا فروش گوشی‌های هوشمند و نصب تجهیزات مخابراتی توسط هواوی را نیز تحت تاثیر همین نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

 

با اینکه مقامات ارشد هواوی بارها تمامی اتهامات وارده مبنی بر جاسوسی وش شنود اطلاعات کاربران اط طریق محصولات، گوشی های هوشمند و تجهیزات مخابراتی و همچنین تحویل این اطلاعات به دولت چین و همکاری با آن را رد و تکذیب کرده اتس، اما به نطر می رسد که هیچ کدام از کشورهای هم پیمان آمریکا متقاعد نشده و اقدام به اعلام ممنوعیت فعالیت این شرکت و فروش محصولاتش کرده اند.

 

بر اساس گزارش اسپوتنیک، لیانگ هوآ، مدیرعامل شرکت هواوی که در جریان برگزاری مجمع اقتصاد جهانی داووس سخنرانی و نطق کرد، گفت که این شرکت در هر کشوری که از فروش محصولات و فعالیت های مخابراتی هواوی استقبال کند، به فعالیت های خود ادامه خواهد داد و در کشورهایی که با دید شک و نگرشی منفی گرایانه به هواوی اتهام زنی می‌کنند، به فعالیت های خود خاتمه خواهد داد.

افزایش سرعت سایت و کاهش موعد لود شدن کامل سایت از مهم‌ترین مسائل برای به دست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو است که لازم است در سایت خود از هر ابزاری برای افزایش سرعت سایت وردپرس کمک بگیرید. افزایش سرعت سایت wp rocket و افزایش سرعت سایت با gzip دو مورد از گزینه‌هایی است که در وردپرس متعلق به کاربرد میشود.


وقتی اقدام به فرآوری درونمایه می‌کنید و میخواهید با به کارگیری بازاریابی محتوایی به رشد و موفقیت سوداگری خویش کمک کنید، باید سایت خود را به گونه‌ای ایجاد کنید که از سرعت لود بالایی برخوردار بوده و تا جای ممکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن لود شود. با تغییر الگوریتم‌های گوگل در نمایش نتایج جستجو حساسیت به مسئله افزایش سرعت سایت بیشتر شده و به سادگی نمی‌توان از ساحل آن عبور کرد. محتوایی که در سایت خویش تولید می‌کنید باید روی آن تمرکز کرده و کیفیت آن را افزایش دهید. چرا که صدها محتوای بی کیفیت در مقابل چند محتوای با کیفیت از عقیده موتورهای جستجو قابل قبول نبوده و درست همانند این است که شما هیچ محتوایی تولید نکرده‌اید. فرآوری محتوا از عقیده گوگل درست همانند این میماند که شما باید با تولید محتوای کاربردی و با کیفیت در جهت رشد دانشمند حرکت کنید و کاربران متعلق به استفاده کنند.


به جای فرآوری ده‌ها محتوای دیده نشده، یک محتوای با کیفیت فرآوری کنید.


حال که در ساحل سوژه افزایش سرعت سایت گذری هم به اهمیت فرآوری محتوا در وبسایت‌ها داشتیم به جستار اصلی خویش می‌پردازیم.


افزایش سرعت سایت با 8 ترفند طلایی!

از مزیت‌های مهم بالا بردن سرعت لود سایت این است که در موتورهای جستجو میتوانید رتبه نکوداشتن را تجربه کنید و در وحله‌ی دوم مایه افزایش خوشنودی کاربران خواهد شد. چرا که بر اساس پسینیان آمارگرفتن منتشر شده به چهره میانگین 53 درصد کاربرانی که در مدت 3 ثانیه صفحه برای آنها لود نشود سایت را ترک خواهند کرد.


در این مقاله من به 8 ترفند اصلی که باعث افزایش سرعت در لود سایت خواهد شد می‌پردازم که این تعداد به راستی جزو اصلی‌ترین موارد هستند. روشن است که بر اساس سیستم مدیریت محتوا و محوریت سایت این موارد متفاوت خواهند بود. در این نوشتار سیستم مدیریت محتوای پیش‌فرض وردپرس در عقیده گرفته شده است.


افزایش سرعت سایت در 8 مرحله

تست سرعت سایت وردپرس

برخی افراد بر این باورند که چون سرعت لود سایت آنها در رایانه و رایانه شخصی‌شان از سرعت مطلوبی برخوردار است، بعد سرعت سایت نیز بالاست. ولی از کجا معلوم که سرعت سایت برای سایرین نیز به همین شکل باشد؟ از کجا معلوم که فایل‌های سایت برای شما به شکل ویژه دیگری کش نمی‌شود؟


برای اینکه بتوان اقدام به رسیدگی سرعت سایت کرد باید از افزار آنلاین آزمایش سرعت سایت کمک بگیرید. البته به کارگیری این ابزار نیز باید به شکلی باشد که فقط خطاها را تماشا کنید و به موعد تقریبی که مشخص می‌کنند بی اعتنا باشید. افزونه رایگان افزایش سرعت سایت چرا که در این افزار به علت بعید بودن سرور در ایران(برای هاست ایران)، سررسید لود سایت بیشتر نمایش داده می‌شود. وقتی شما خطاها را به کمک افزار تست سرعت سایت رفع کنید، مطمئنا سرعت سایت نیز شفا خواهد یافت. یکی از این دست موزه سایت GTmetrix است که با به کارگیری آن می‌توانید به راحتی خطاهای موجود در سایت را شناسایی و رفع کنید.

 

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که هواوی تاکنون بر اساس قوانین و مقررات مخابراتی بین‌المللی در کشورهای مختلف فعالیت کرده و هیچ خطایی مبنی بر جاسوسی و شنود اطلاعات کاربران را مرتکب نشده است و خود به صحت اجرای قوانین و رعایت استاندارد و پروتکل های وضع شده در شبکه‌های مخابراتی و گوشی‌های هوشمند اطمینان کامل دارد ولی در عین حال نیازی به چانه‌زنی و التماس کشورهای مذکور برای کسب مجوز به منظور ادامه فعالیت نخواهد داشت، چراکه این غول تکنولوژی بازارهای بزرگی از کشورهای مختلف جهان را در دست گرفته و سهم عظیمی از بازارهای جهانی تکنولوژی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، شرکت آمریکایی اپل  با انتشار نسخه جدید به روزرسانی سیستم عامل آی‌اواس ( iOS ۱۲.۱.۳ ) اعلام کرده است که کاربران قادر خواهند بود با دریافت و دانلود این نسخه جدید به روزرسانی شده از سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون و تبلت های آی‌پد، علاوه بر بهره مندی از برخی قابلیت‌های جدید و کاربردی، بسیاری از باگ و آسیب‌پذیری‌های کشف شده در آن را نیز  برطرف کنند.

 

از جمله مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری که در نسخه قبلی این سیستم عامل وجود داشت و خیل عظیمی از کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد را با مشکل مواجه کرده بود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

یکی از این باگ‌های نرم‌افزاری به اپلیکیشن پیش‌فرض iMesseges بود که در نمایش جزئیات ( details ) پیام‌های دریافت و ارسال شده مشکل ایجاد می‌کرد و پیش نمایش پیام‌های کاربران را نشان نمی داد.

 

یکی دیگر از این مشکلات به آی‌پد پرو ۲۰۱۸ مربوط می شود که در صورتی که کاربران یک دستگاهی را برای پخش صدا به آن متصل کنند، باعث ایجاد نویز در صدا می شد.

 

در آخر آسیب پذیری و باگ دیگری که در اپلیکیشن carplay  وجود داشت و در آیفون‌های جدید همچون آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس‌اس‌مکس بسیاری از کاربران را با مشکل مواجه ساخته بود، قطعی اتصال این اپلیکیشن در گوشی‌های مذکور بود.

 

حالا به گفته اپل، انتشار این به روزرسانی و آپدیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا علاوه بر بهره‌مندی از ویژگی‌های جدید، باگ‌های نرم‌افزاری ذکر شده در بالا را نیز برطرف کنند تا در استفاده از امکانات و قابلیت‌های مختلف موجود در دستگاه‌های خود به مشکل برخورد نکنند.

 

همچنین هم‌زمان با به‌روزرسانی سیستم عامل آی‌اواس، آپدیت‌های دیگری برای macOS، watch OS ۵.۱.۳، tv OS ۱۲.۱.۲ نیز منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "سامسونگ" در حال ارائه نسخه بروزسانی‌شده دو مدل از ساعت‌های هوشمند خود است.

 

 "Gear S۳" و "Gear Sport" دو مدلی هستند سامسونگ آنها را بروزرسانی کرده است.

 

نسخه بروزررسانی‌ شده‌ این ساعت‌های قدیمی "سامسونگ" شامل ویژگی‌های ورزشی شده‌اند.

 

علاوه بر اینها ساعت‌های "Gear S۳" و "Gear Sport" می‌توانند ویژگی‌های مربوط به خواب را نیز ارائه دهند.

 

یک ویژگی جدیدی که در این ساعت اضافه شده است، این است که کاربر می‌تواند آن را در وضعیت خواب گذاشته و بدون هیچ‌ اختلال و حواس پرتی، به آسودگی استراحت کند.

 

کاربر همچنین می‌تواند به جای استفاده از تلفن، ساعت را در وضعیت منبع موسیقی قرار دهد.

 

از دیگر ویژگی‌های این ساعت‌ها ارسال پیام است.

 

گفتنی است بخش تنظیمات دستگاه نیز به گونه‌ای بروزرسانی شده که امکان دسترسی آسان‌تر به ویژگی‌های مختلف را فراهم می‌سازد.

 

نرم افزار بروزرسانی شده ساعت فعلا تنها در آمریکا در دسترس مشتریان است و انتظار می‌رود که تا چند روز آتی به کشورهای دیگر نیز برسد.

 به گزارش مهر به نقل از بی جی آر، طی چندماه گذشته  شایعات  مختلفی درباره «گلکسی اس ۱۰» منتشر شد. این گزارش های مختلف حاکی از آن بود که بهار امسال، سامسونگ سه نسخه مختلف از این مدل را روانه بازار می کند که یک نسخه با نمایشگری مسطح یکی از آنها است.  هر ۳ دستگاه مجهز به نمایشگر Infinity-O و دوربین هایی با چند لنز هستند. همچنین یک مدل لوکس نیز با حسگر اثر  انگشت تعبیه شده در نمایشگر عرضه می شود.

 

در کنار این موارد فاش شده سامسونگ حداقل یک نسخه با استاندارد اینترنت ۵G  می سازد که احتمالا قیمت آن دوبرابر موبایل های معمولی است.

 

 این در حالی است که وبلاگ ایتالیایی Tutto Android جزئیاتی درباره قیمت این موبایل در ایتالیا منتشر کرده است که احتمالا موبایل های مذکور با همین قیمت ها در اروپا  نیز عرضه شوند.

 

طبق این گزارش سامسونگ سه نسخه از «گلکسی اس ۱۰» را در ایتالیا می فروشد از جمله«گلکسی اس ۱۰ با نمایشگر ۵.۸ اینچی، گلکسی اس ۱۰Lite با نمایشگر ۶.۱ اینچی و گلکسی اس ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۴ اینچی.

 

نخستین گزینه نمایشگری مسطح دارد اما ۲ مدل دیگر نمایشگرهایی با گوشه خمیده دارند. همچنین  مدل Lite نیز تنها موبایل این مجموعه  است که حسگر اثر انگشت در نمایشگر آن به کار نمی رود.

 

گلکسی اس ۱۰ و مدل Lite دوربین های سلفی با یک لنز دارند. اما نسخه لوکس «اس ۱۰ پلاس» با دو دوربین سلفی عرضه می شود.

 

هر سه موبایل به رنگ های سیاه، سفید و سبز عرضه می شوند. البته نسخه Lite  با یک رنگ زرد نیز عرضه می شود.  

 

این وبلاگ ایتالیایی همچنین قیمت های نسخه های مختلف گلکسی اس ۱۰ در اروپا را اعلام کرده است:

 

Galaxy S۱۰ Lite با RAM شش گیگابایتی و حافظه ذخیره ۱۲۸ گیگابایت(۷۷۹ یورو)

 

 Galaxy S۱۰ با RAM شش گیگابایتی و حافظه ذخیره  ۱۲۸ گیگابایتی (۹۲۹ یورو)

 

Galaxy S۱۰  با RAM هشت گیگابایتی و حافظه ذخیره ۵۱۲ مگابایتی(۱۱۷۹ یورو)

 

+Galaxy S۱۰  با RAM ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره ۵۱۲ مگابایتی(۱۲۹۹ یورو)

 

+Galaxy S۱۰ با RAM  دوازده گیگابایتی و  حافظه ذخیره یک ترابایت (۱۶۰۰ یورو)

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، یک اختراع جدید از موتورولا(Motorola) ممکن است اولین نگاه ما به گوشی شایعه شده لنوو(Lenovo) موسوم به گوشی تاشوی "RAZR" باشد.

 

این حق اختراع که توسط پایگاه "91 موبایل" کشف و پخش شده است، حاوی چندین تصویر است که به نظر می‌رسد یک گوشی با یک صفحه نمایش تاشو و یک صفحه نمایش کوچک‌تر است.

 

اگرچه هیچ اشاره‌ای به نام تجاری RAZR در این اسناد وجود ندارد، اما طرح‌ها با استفاده از یک لولا در پشت گوشی برای تا کردن دستگاه و قسمت پایینی آن شباهت زیادی به گوشی "RAZR V3" دارند.

 

اخبار مربوط به این حق ثبت اختراع که در تاریخ 17 دسامبر توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی(WIPO) ثبت شده است، چند روز پس از اعلام برنامه‌های لنوو برای تولید گوشی RAZR جدید در وال استریت ژورنال منتشر شده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشو

احتمال می‌رود که این گوشی تا ماه آینده رونمایی شود.

 

انتظار می‌رود که RAZR جدید نیز مانند گوشی تاشوی سامسونگ با قیمت 1700 دلار، قیمت سنگینی داشته باشد و با قیمت حدود 1500 دلار عرضه شود.

 

اما اگر این شرکت‌ها بخواهند مردم را راضی کنند، مجبور به تولید محصولی ارزان‌تر هستند، چرا که شرکت "رویول"(Royole) چین در اوایل ماه جاری در نمایشگاه CES گوشی و تبلت تاشوی خود را رونمایی کرد و قطعا این فناوری را با قیمتی پایین‌تر از سامسونگ و لنوو راهی بازار خواهد کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.