محققین دانشگاه ناتینگهام نوعی سامانه هوشمند مصنوعی را توسعه داده اند که با دقت بسیار بالا می تواند خطر مرگ زودرس را در شرکت کننده ها پیش بینی کند. طبق گزارش این دانشگاه، سیستم مورد بحث عملکرد بسیار بهتری در پیش بینی این عارضه ها دارد و از متخصصین انسانی هم بهتر عمل می کند تا به پیش بینی بسیار دقیقی برسد.
استفاده از فناوری یادگیری ماشین برای پیش بینی احتمال بروز مرگ زودرس در بیماران می تواند به راهکارهای بهداشتی و سیاست های سلامتی پیشگیرانه در آینده کمک شایانی نماید. این سیستم از مدل های پیش بینی ریسک برای ارزیابی اطلاعات مختلف، از جمله فاکتورهای سبک زندگی بیمار، شاخصه های بیومتریک، اطلاعات دموگرافیک و غیره استفاده می کند.
دکتر استیفن ونگ، مدیر این پروژه می گوید:
ما یک گام بزرگ در این حوزه برداشته و با بهره گیری از فناوری یادگیری ماشین، رویکردی منحصر به فرد و جامع برای پیش بینی عارضه مرگ زودرس توسعه داده ایم. در این روش از کامپیوتر برای ساخت مدل های جدید پیش بینی ریسک استفاده می شود و فاکتورهای مختلفی برای هر فرد لحاظ می گردد.
عوامل مختلف می توانند خطر بروز مرگ زودرس در افراد تأثیر بگذارند که در بین آنها موارد ظاهراً کم اهمیتی نظیر مقدار مصرف گوشت، سبزیجات و میوه در رژیم غذایی روزانه دیده می شوند. متخصصین از اطلاعات سلامتی بیش از نیم میلیون شهروند بریتانیایی 40 تا 69 ساله در بین سال های 2006 تا 2010 برای توسعه الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کرده اند. اطلاعات تکمیلی این پژوهش هم به تدریج تا سال 2016 جمع آوری شده است.
نهایتاً پیش بینی های سامانه هوش مصنوعی با اطلاعات سازمان ثبت سرطان انگلستان، سوابق مرگ و میر و آمار بیمارستان ها مقایسه شد تا درستی نتایج ارزیابی گردد. نتایج نشان داد که عملکرد این سامانه جدید در مقایسه با الگوهای پیش بینی استاندارد متخصصین انسانی برای ارزیابی و پیش بینی خطر مرگ زودرس، به مراتب بهتر و دقیق تر عمل می کند.
Share
وقتی بحث هدایای تبلیغاتی قبل میآید معمولا اولین چیزی که نظر صاحبان مشاغل را به خودش جلب میکند کاربرد و استعمال هدیه در بین مردم است لغایت همیشه با دیدن یا استفاده کردن هدایا به نوعی رضایت خاطر نسبت به آن هدیه و برند داشته باشند. ساک دستی تبلیغاتی مثال نکویی برای این گونه هدایا میباشد. این باره میتواند تاثیر زیادی در تبلیغات و بازاریابی برای برند داشته باشد.
همهی ما اثناء داشتن کارهایی در خارج از منزل یا برخی خریدها و مواردی از این دست به یک ساک دستی بیچارگی داریم و داشتن یک ساک دستی میتواند کار ما را زیاد راحتتر سازد. در پیوستگی بیشتر در مورد خرید ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی خواهیم گفت و علت وجود آن در نمایشگاههای گوناگون را نیز بررسی خواهیم کرد.
ساک دستی پارچه ای، یک هدیهی کاربردی
شاید بپرسید چرا ساک دستی پارچه ای را یک هدیهی کاربردی برای کسب و کار معرفی کردهایم؟ دو سال قبل در مجموعه صدرا در یک روز گرم تابستان مشغول کار بودیم و سرمان هم کمی شلوغ بود و برخی کالاهایی که بیچارگی داشتیم به علت تاخیر هنوز به دستمان نرسیده بود. منتظر بودیم و گاهی هم نگران که کالاها باره نیاز ما دیرتر برسد و پیش مشتریها شرمنده شویم. بانو محمدی که مدیر روابط عمومی و تبلیغات یک فروشگاه کبیر در تهران بود وارد دفتر کمپانی شد و چون مشتری دائمی ما بودند ایشان را میشناختیم. پس از سلام و احوالپرسی گفت که شماری درخواست هدایای تبلیغاتی دارد و لیستی که تنظیم کرده بود را هم به ما پرتو داد.
ساک دستی پارچه ای
بالای لیست بزرگ تألیف شده بود ساک دستی تجزیه پذیر ۱۵۰۰ عدد. من همان اول که فهرست را دیدم پرسیدم این ۱۵۰ است یا ۱۵۰۰؟ و ایشان گفتند که ۱۵۰۰ تا ساک دستی تبلیغاتی دربایستن داریم که با محیط زیست سازگار باشد و به راحتی تجزیه شود. نکته جالب ماجرا این بود که ساک دستی تجزیه پذیر دقیقا جزو کالاهایی بود که به خاطر حجم بالای کارها تامین آن با مشکل موعد روبرو شده بود.
به ایشان گفتم که برای تامین ساک دستی به موعد بیشتری دربایستن داریم اما بقیهی لیست شما را حاضر میکنیم و هرچه زودتر برایتان میفرستیم. به محض آماده شدن، ساک دستی را برای شما ارسال می کنیم. در همین حین مدیر تامین نمونه ها صدرا تازه نکوداشتن عدل که یک تامین کننده معتبر دیگر برای تامین ساک های دستی تجزیه پذیر پیدا کرده و با او به توافق واصله است.
در پسین از ایشان پرسیدم که دلیل سفارش این حجم از ساک دستی تبلیغاتی چیست؟ ایشان در جواب گفتند: شغل ما در فروشگاه است و برخی مواقع بسیاری از کسان را میبینیم که برای خریدهای کوچکشان دچار مشکل میشوند و برای آنها زیاد مشکل است که وسایل را با خودشان حمل کنند و یا مسافتهای طولانی را با کیسههای پلاستیکی در دست طی کنند.
ما به این فکر افتادیم که با یک هدیهی کاربردی و منسجم با پیرامون زیست هم به آنها کمک کرده باشیم و هم به نوعی به بازاریابی و تبلیغات پرداخته باشیم و نیز به وظیفه اجتماعی خود در قبال محیط زیست عمل کرده باشیم.
سری به وبسایت صدرا زدم و چشمم به ساک دستی تبلیغاتی خورد و یک راست آمدم اینجا تا آنها را سفارش دهم. پرماسیدن میکنم با خرید هدایای تبلیغاتی و مخصوصا ساک تبلیغاتی میتوانیم مشتریانی دائمی جذب کنیم که همش از ما خرید میکنند و هر بار که میخواهند خرید کنند ساک دستی که ما به آن ها هدیه دادهایم را برمیدارند و سر راست به فروشگاه ما مراجعه میکنند.
ساک دستی تبلیغاتی
ویژگیهای ساک دستی
ساک دستی در گونه ها سایز هستی دارد و بسته به سوداگری خویش و سایزی که دربایستن دارید میتوانید برای مشتریان خود ساک دستی خریداری کنید. با خرید ساک دستی در انواع پارچه ای و کاغذی میتوانید یک تجربهی خوب را برای مشتریان خویش رقم بزنید.
دستهی پاراگراف (لاتین) این ساک دستی در انواع متنوع کوتاهی و بلند هستی دارد و میتواند نیازهای مشتریان را برای یک خرید یا اتمام یک پیشه بیرون از خانه برآورده سازد. از طرفی طرحهای گوناگون ساک دستی میتواند نسبت به سلیقهی مشتری شما انتخاب شود. به طور مثال اگر ساک دستی برای محصولاتی نظیر زیورآلات و وسایل تزئینی احتیاج دارید میتوانید طرحهای ظریفتری را انتخاب کنید و برای دیگر کالاها نیز بسته به انتخاب خود و بیچارگی مشتری تصمیم بگیرید.
مورد سایر در ساک دستی تبلیغاتی کیفیت چاپ بر روی آنها میباشد و به علت بزرگ بودن و وجود فضای کافی برای نوشتن انواع و اقسام جملات و یا لوگوهای گوناگون میتوان بسیاری از مسائل مربوط به تبلیغات و کمپینهای تبلیغاتی را بر روی آن اجرا کرد.
به نظر میرسد مهمترین مزیت ساک دستی تبلیغاتی نسبت به دیگر هدایای تبلیغاتی اغلب دیده شدن و به قول معروف درون چشم بودن آن است. مشتریهایی که با ساک تبلیغاتی که شما به آنها هدیه دادهاید به نوعی معرف شما محسوب میشوند و با یک محتوای مناسب بر روی این هدیه تبلیغاتی خاص میتوانید کارایی بزرگی بر میزان دیده شدن برندتان در اماکن عمومی و بین مردم داشته باشید.
نکاتی در باره ساک دستی تبلیغاتی
ساک دستی تبلیغاتی از جمله هدایای تبلیغاتی جدید است که در نمایشگاهها نیز کارکرد فوقالعادهای دارد. ساک دستی تبلیغاتی در سایر کسب و کارهای غیرفروشگاهی نیز میتواند کارکرد داشته باشد، به طور کلی ساک دستی یک وسیله بایسته و پراستفاده است و جالب آنجاست که محتوای روی آن نیز برای خیلیها مهم نیست، چرا که بیشتر در زمان خرید و حضور در فروشگاهها از آن کاربرد میکنند.
ساک دستی پارچه ای تبلیغاتی
در این باره مقایسه بین ساعت و ساک تبلیغاتی میتواند سوژه را بازتر کند. شدنی است برای درصد بزرگواری از ما بستن یک ساعت تبلیغاتی به علت نوشتههای روی آن چندان خوشایند نباشد، ولی ساک تبلیغاتی کارکردی کاملا متفاوت دارد و به قول معروف کالای لوکس به حساب نمیآید و در به کارگیری آن چندان حساسیتی بین مردم وجود ندارد.
نکاتی در باره خرید ساک تبلیغاتی و بالا بردن تاثیر آن در تبلیغات
چند نکتهی بنیادین در استفاده از این هدایای تبلیغاتی ارزان وجود دارد که احساس آنها مایه میشود بهتر برای آنها برنامهریزی کنید:
محتوای پسندیده و تاثیرگذار بنویسید و از نوشتن مطالب بدردنخور بر روی آن پرهیز کنید. یک کار گرافیکی خوب یا لوگوی کمپانی شما خیلی تاثیرگذارتر از اطلاعات بی کاربرد و غیرمهم میباشد.
استراتژی مشخصی در مورد کالاهای تبلیغاتی داشته باشید. به طور مثال میتوانید همراه ساک دستی تبلیغاتی یک هدیه کوچک دیگر نیز تو آن بگذارید. مثلا یک خودکار تبلیغاتی، لیوان یا ماگ تبلیغاتی، فندک یا جاکلیدی تبلیغاتی میتواند تاثیر هدیهی تبلیغاتی را چند برابر کند.
بنا به سلیقهی مشتری از هدایای تبلیغاتی جدید مانند ساک دستی بهرهگیری کنید. به طور نمونه هدیه دادن ساک دستی بیشتر شدنی است برای بانوان هیجانانگیزتر باشد و برای ذکور میتوانید از هدایای تبلیغاتی خلاقانه دیگر کاربرد کنید.
نشریهی نیویورک تایمز در مقالهای جنجالی به بررسی رسوایی دیگری از فیسبوک پرداخت. در مقاله مورد نظر ذکر شده بود که فیسبوک، به ۱۵۰ شرکت فناوری اجازهی دسترسی به دادههای کاربران را داده است. در این مقاله گفته شد که اسپاتیفای و نتفلیکس دسترسی به پیام خصوصی کاربران دسترسی داشتند.
فیسبوک در پاسخ به آنچه در مقالهی نیویورک تایمز تحت عنوان رسوایی این شرکت منتشر شده بود، اعلام کرد که شرکتهای فناوری تنها با اجازهی خود کاربران به دادههای آنها دسترسی داشتهاند.
با وجود اینکه قرار بود فیسبوک، دادههای کاربران را با سایر شرکتها بهاشتراک نگذارد؛ ولی با توجه به گزارش نیویورک تایمز، بهنظر میرسد به تعهدات خود عمل نکرده است و دادههای کاربران را در دسترس برخی شرکتهای فناوری قرار داده است. گزارش اخیر نیویورک تایمز نشان داد فیسبوک به موتور جستجوی بینگ مایکروسافت اجازه داده است که تقریبا به نام تمامی دوستان فیسبوک کاربران بدون اجازهی آنها دسترسی داشته باشد. براساس مستندات مربوط به پروندههای داخلی فیسبوک، این شرکت به ۱۵۰ شرکت فناوری اجازهی دسترسی به دادههای کاربران را داده است.
کنستانتینوس پاپامیلتیادیس، مدیر بخش توسعهی برنامهها و پلتفرم فیسبوک گفت:
هیچکدام از شرکتها بدون اجازهی کاربران به دادههای آنها دسترسی نداشتهاند. ما تعهدات خودمان با FTC مربوط به سال ۲۰۱۲ را فراموش نکرده و نادیده نگرفتهایم.
در سال ۲۰۱۲ میلادی، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا، فیسبوک را متهم به اغوای کاربران و سو استفاده از دادههای شخصی آنها کرد. فیسبوک، رویکردی را در پیش گرفته بود که کاربران مجبور میشدند دادههای شخصی خود را با این شبکهی اجتماعی بهاشتراک بگذارند. فیسبوک بهصورت هدفمند این کار را کرده بود.
براساس آخرین گزارش نیویورک تایمز، فیسبوک به شرکتهایی همچون نتفلیکس و اسپاتیفای نیز اجازهی دسترسی به دادههای شخصی کاربران را داده است. گزارش اخیر ادعا میکند نتفلیکس و اسپاتیفای میتوانستند پیامهای خصوصی کاربران را بخوانند. بهعلاوه آمازون نیز به نام کاربری و اطلاعات تماس از طریق دوستان کاربر دسترسی داشته است. سخنگوی نتفلیکس در پاسخ به مقالهی اخیر نیویورک تایمز اعلام کرد:
تاکنون و در هیچ دورهی زمانی، ما به پیامهای خصوصی کاربران فیسبوک دسترسی نداشتهایم و هرگز چنین درخواستی را با فیسبوک مطرح نکردهایم.
در سال ۲۰۱۴ میلادی، نتفلیکس ویژگی جدیدی معرفی کرد که با کمک آن، کاربران میتوانستند پیشنهاد برنامهی تلویزیونی و فیلم را از طریق مسنجر یا نتفلیکس به دوستان فیسبوک خود ارسال کنند. سخنگوی نتفلیکس اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۱۵ میلادی، این ویژگی را متوقف کرده است.
فیسبوک ادعا میکند که تمامی شرکتهایی که از آنها نامی برده شده است، تنها قصد کمک به کاربران را داشتهاند. شرکتهایی همچون اپل، آمازون، بلکبری و یاهو، تنها برای کمک به کاربران جهت دسترسی به حساب کاربری در پلتفرمهای مختلف و استفاده از برخی ویژگیها، تنظیماتی را برای کاربران طراحی کردهاند. همچنین برخی از این ویژگیها میتواند به کاربران کمک کند تا در جریان پیشنهادهای سایر دوستان فیسبوکی خود در سایر اپلیکیشنها و وبسایتهای محبوب همچون نتفلیکس و اسپاتیفای قرار بگیرند.
فیسبوک اعلام کرد کاربران برای استفاده از ویژگیهای ارائهشده توسط شرکتهایی همچون اپل وآمازون، باید وارد حساب کاربری خود در فیسبوک شوند. همچنین فیسبوک ادعا میکند که در طی ماههای گذشته، تقریبا تمام همکاری خود را با این شرکتها متوقف کرده و تنها با شرکتهایی همچون اپل و آمازون در ارتباط است که این همکاری بهنفع کاربران بوده و قرارداد همکاری فیسبوک با این شرکتها هنوز در جریان است.
در اوایل ماه جاری میلادی نیز، یکی از مقامات قانونگذار انگلیس اسنادی را منتشر کرد که نشان میداد فیسبوک، به شرکتهایی همچون نتفلیکس و Airbnb اجازهی دسترسی که دادههای مربوط به دوستان کاربر فیسبوک را داده است. در سایر اپلیکیشنهای مربوط به سال ۲۰۱۵، چنین دسترسی دیده نمیشود.
پتریک واردل (Patrick Wardle)، یکی از متخصصان امنیت سیستمعامل مک، در تحلیلی عنوان کرده فقط دو آنتیویروس Kaspersky و ZoneAlarm موفق شدهاند بدافزار Meeting_Agenda.zip را تشخیص دهند. وی این تحلیل را اخیرا ارائه داده است.
واردل در وبسایت VirusTotal دربارهی فایلهایی با ساختار مشابه تحقیقاتی کرده و چهار فایل مشابه دیگر را یافته است. از این تعداد سه فایل را هیچ آنتیویروسی شناسایی نکرده و فقط فایل آخر را دو آنتیویروس مذکور، کشف و رسیدگی کردهاند. شایان ذکر است وبسایت VirusTotal پایگاهی است که متخصصان امنیت از آن برای ارائه و دریافت اطلاعات نرمافزارهای مخرب استفاده میکنند.
واردل در گزارش خود گفته است:
اینکه مدارک شناسایی این بدافزارها را اپل رؤیت و تأیید کرده به این معناست که این شرکت آن را کاملا میشناسد. این درحالی است که هیچ آنتیویروس دیگری به آن سه فایل ناشناس واکنش نشان نمیدهد و سوابقی هم از اقدامات مؤثر در رفع اثر مخرب آنها در سایت VirusTotal وجود ندارد.
برایناساس، این اپل است که بدون پایبندی به اصول این حوزه، اطلاعات این بدافزارها را بهاشتراک نمیگذارد. سیستمعامل مک از زمان ارائهی نسخهی Snow Leopard در سال ۲۰۰۹ سازوکار دفاعی اختصاصی خود را دربرابر نرمافزارهای مخرب دارد. حال آنکه هرکس باید تعاریف و مختصات بدافزارهای شناساییشدهی خود را منتشر کند تا موجب کاهش اثرهای مخرب این بدافزارها و جلوگیری از نشر و گسترش آنها شود.
طبق اعلام پایگاه امنیتی ARS Technica بدافزار شناساییشدهی واردل خنثی شده است. باوجوداین اگر سیستم مک به آن آلوده شود، سرورهایی که برای ارائهی راهحل و ابزارهای دفع آن باید وارد عامل شوند، هیچ خدماتی ارائه نمیدهند. طبق بررسیها، وقتی این بدافزار فعال میشود، با گذر از سازوکار دفاعی مک، اسناد و عکسهای صفحهنمایش را میدزد و برای گروهی بهنام Windshif ارسال میکند.