قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

در ابندای مقاله لازم به ذکر است که تکنولوژی Stack Power در کلیه ی سری سوئیچ های سیسکو دارای یک قابلیت است و دلیل نامگذاری این مقاله، ارائه اطلاعات در ارتباط با سوئیچ 3850 می باشد.

سوئیچ های سری 3850 جزء جدیدترین محصولات کمپانی سیسکو می باشند. کلیه قابلیت های این سوئیچ ها و همچنین تجهیزات و امکانات موجود درون بسته بندی این محصولات در مقاله راهنمای خرید سوئیچ سیسکو 3850 بیان شده است.

به طور کلی این سوئیچ ها از پنج ماژول شبکه برای پورت های uplink پشتیبانی می کنند. پیکربندی سوئیچ های 3850 شامل ماژول های شبکه نمی باشد. یکی از مزیت های آن این است که مشتریان دارای قابلیت انتخاب انعطاف پذیر در رابطه با خرید ماژول های مورد نیاز این سوئیچ ها هستند. همچنین سوئیچ های سری 3850 دارای قابلیت POE  و POE+ جهت تامین برق تا 30 وات در هر پورت و UPOE جهت تامین برق تا 60 وات می باشد.

از قابلیت های جدیدی که به این دستگاه ها اضافه شده است Stack Power و Stack Wise می باشد. که هر کدام را به طور جداگانه توضیح می دهیم :

1ـ قابلیت Stack Power :

همانطور که گفته شد قابلیت جدیدی به سوئیچ های سری 3850 سیسکو اضافه شده است. این قابلیت که Stack نام دارد در دو نوع Stack Power و Stack Wise موجود می باشد. قابلیت Stack Power یک سیستم ارتباطی قدرتمند و نوآورانه است که اجازه می دهد منبع تغذیه به عنوان یک منبع مشترک در میان تمام سوئیچ ها به اشتراک گذاشته شود. این قابلیت در سوئیچ های سیسکو منابع منفرد را جمع کرده و به عنوان یک منبع قدرت آن را به مسیر درست هدایت می نماید. تا چهار عدد سوئیچ می توانند توسط کابل های Stack به یکدیگر متصل شوند.

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

نکته : کابل های Stack Power با کابل های StackWise-48 کاملا متفاوت هستند.

ـ قابلیت Stack Wise :

تکنولوژی StackWise-480 یکی از موفق ترین تکنولوژی های Stack Wise که از ساختار بسیار پیشرفته ای برخوردار است. Stack Wise دارای پهنای باند 480 گیگابایت در ثانیه است. StackWise-480 از نرم افزار IOS سیسکو SSO برای ایجاد انعطاف پذیری بین Stack ها استفاده می کند. Stack به عنوان یک واحد تنهای سوئیچینگ عمل می کند که توسط یک سوئیچ فعال مدیریت می شود.

سوئیچ فعال به طور خودکار سوئیچ آماده به کار را پشت Stack انتخاب می کند. سوئیچ فعال آپدیت کلیه سوئیچ ها ، مسیریابی ، اطلاعات بی سیم و به طور مدارم اطلاعات را با سوئیچ آماده به کار همگام سازی می کند. اگر سوئیچ فعال نتواند، سوئیچ آماده به کار نقش سوئیچ فعال را بر عهده می گیرد و عملیات نگهداری Stack را ادامه می دهد. نقاط دسترسی همچنان در طول یک سوئیچ فعال به حالت آماده به کار متصل می شوند. از جمله اقدامات Stacking این است که می تواند اعضای جدید را قبول و یا موارد قدیمی بدون وقفه در فرآیند سرویس حذف نماید.StackWise-480 یک سیستم یکپارچه قوی و یکپارچه است که می تواند برروی بیش از نه سوئیچ نیز انجام شود.

ارائه مدیریت ساده با استفاده از یک واحد IP تنها ، یک Telnet ، یک CLI ، بررسی خودکار گذرنامه ، ارتقاء خودکار ، تنظیم خودکار و غیره از دیگر ویژگی های این قابلیت می باشد. StackWise-480 همچنین سوئیچینگ محلی را در Switches سری سیسکو Catalyst 3850 را فعال می کند. به طور کلی قابلیت Stack Wise سبب ایجاد سرعت بالا در هر Stack سوئیچ های عضو حلقه Stack می شود. که البته سرعت آن خیلی بیشتر از قابلیت StackWise Plus در سوئیچ های سری 3750X می باشد.همچنین این قابلیت از مخلوطی از سوئیچ های مدل 48 ports 10/100/1000, 24 ports 10/100/1000, and 12/24 Ethernet SFP port پشتیبانی می کند(مانند شکل زیر).

قابلیت Stack در سوئیچ سیسکو 3850

شما با استفاده از کابل های Stack Wise می توانید سوئیچ های سری 3850 مانند سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24T-S  و سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-12S-S با تعداد پورت های مختلف، انواع مختلف پورت های دسترسی (مس و فیبر، PoE و غیر PoE) و همچنین ماژول های مختلف را با یکدیگر مرتبط سازید. اما نکته قابل توجه این است که کلیه سوئیچ های موجود در یک حلقه Stack باید از یک نسخه IOS XE استفاده نمایند. البته ترکیبی از سوئیچ های LAN base را تنها با IP base یا IP services را پشتیبانی نمی کند.

سوئیچ کاتالیست سری 3850 با مجموعه ای از ویژگی های پایه LAN می تواند تنها با دیگر سوئیچ های پایه LAN سری Catalyst 3850،  Stackشود. همین مورد نیز در مورد IP base و IP services نیز صادق است.

اتصالات StackWise-480 و StackPower :

قابلیت StackPower را می توان در حالت به اشتراک گذاشتن قدرت یا redundanc اعمال کرد. در حالت به اشتراک گذاری، قدرت در پشت سوئیچ ها در Stack ذخیره شده و بین سوئیچ ها توزیع می گردد. در حالت redundan زمانی که کل بودجه برق پشت Stack محاسبه می شود، توان مصرفی بزرگترین منبع برق گنجانده شده است. این قدرت به صورت ذخیره نگهداری شده و برای حفظ قدرت سوئیچ ها به آن ها اعمال می شود و اتصالات دستگاه هنگامی که یک منبع تغذیه نتواند وظیفه خود را انجام دهد، شبکه بدون وقفه به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.