قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 7

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

همه چیز در مورد تست مقایسه A/B Test + راهنمای راه اندازی و اجرا روی سایت وردپرسی

شما برای طراحی صفحات سایت وردپرسی خود، استفاده از المان‌های مختلف مانند رنگ، تصویر و یا دکمه‌های فراخوانی برای انجام یک هدف (به انگلیسی: Call To Action)، حساسیت بخرج می‌دهید و وقت صرف می‌کنید فقط به یک دلیل: افزایش نرخ تبدیل سایت که یک راه حل ساده به نام آزمون مقایسه قبل و بعد یا A/B Test دارد.
در مورد مفهوم نرخ تبدیل (به انگلیسی: Conversion Rate) در مقاله افزایش نرخ تبدیل سایت بطور مفصل توضیح دادم اما در اینجا در یک جمله خلاصه می‌کنم که نرخ تبدیل سایت یعنی درصدی از بازدیدکنندگان که هدف نهایی سایت (خرید محصول یا ثبت نام در دوره آموزشی و …) را بطور کامل انجام داده‌اند. در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که آزمایش A/B چطور می‌تواند به شما کمک کند تا نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید یا بهینه سازی بیشتری انجام دهید. مثل کاهش نرخ پرش سایت و افزایش نرخ کلیک و ترافیک.
تست A/B یک آزمون رفتارشناسی کاربران است که با بهبود تجربه کاربری باعث افزایش نرخ تبدیل سایت می‌شود. مثلا شما می‌خواهید یک دکمه روی بنر اصلی سایت ایجاد کنید که کاربر با کلیک روی آن در سایت ثبت نام کند. حالا بنظر شما کدام ‌یک از متن و رنگ‌های زیر کاربران بیشتری را به کلیک روی دکمه ترغیب می‌کند؟

A: همین حالا ثبت نام کنید با پس زمینه سفید و نوشته مشکی
B: برای پرواز به آینده ثبت نام کنید با پس زمینه آبی و نوشته سفید

هیچ کس بطور قطع این را نمی‌داند زیرا کاربران هر سایت سلیقه و رفتارهای خاص خودشان را دارند. جواب این سوال فقط با A/B Test قابل تشخیص است. در ادامه به شما خواهم گفت که چرا باید آزمایش A/B را جدی بگیرید.

 چرا باید از آزمایش A/B یا  A/B Test استفاده کنید؟

تصمیمات مهم بازاریابی آنلاین را نمی‌توان بر مبنای احساسات گرفت چون ممکن است منجر به نتایج منفی‌ مانند کاهش نرخ تبدیل، افزایش نرخ پرش (به انگلیسی: Bounce Rate) … شود.
دلیلی ندارد که چون عاشق رنگ قرمز هستید حتما کاربران شما هم این رنگ را دوست داشته باشند! از طرف دیگر، باز هم هیچ منطقی تایید نمی‌کند که چون سایت‌های دیگر از رنگ آبی استفاده کرده‌اند، این رنگ برای شما هم مناسب باشد. چرا که گروه کاربران سایت شما با سایت رقیب متفاوت است. 
حتی اگر تمام کاربران سایت شما، با سایت رقیبان‌تان یکی باشد و تفاوتی در رفتار، سلیقه و خواسته‌های آنها وجود نداشته باشد، باز هم شما نمی‌توانید از سایت‌های دیگر کپی کنید چرا که با این کار اعتماد کاربران را از دست می‌دهید.
اگر ایده خلاقانه و جذابی دارید باید نحوه ارائه درستی هم داشته باشید. کپی از سایت‌ های دیگر، شما را یک کپی دست دوم و کهنه نزد کاربران جلوه می‌دهد نه صاحب یک کسب و کار آنلاین نو و پر از خلاقیت که قرار است مزیت‌های زیادی را در سرویس‌های خودش به آنها ارائه دهد.
در اینجاست که ارزش آزمون A/B خودنمایی می‌کند زیرا دقیقا رفتار مخاطبان سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و خروجی آزمون برابر است با سلیقه اکثریت کاربران سایت وردپرسی شما؛ بنابراین استفاده از آزمایش A/B خیلی بهتر از بکارگیری سلیقه شخصی است.
آزمون A/B مهم است چرا که با ایجاد یک تجربه کاربری (به انگلیسی: User Experience یا UX) موفق و تغییرات خوشایند مانند تغییر رنگ یک دکمه، استفاده از جمله‌های موثر بجای جمله‌های کلیشه ای و تاریخ گذشته، اصلاح اطلاعات دریافتی در فرم ثبت نام یا فروش و حتی تغییر نحوه ثبت نام می‌توانید میزان تعامل کاربران با سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
اگر شما هم بدنبال افزایش نرخ تبدیل سایت با روش آزمون A/B هستید، با من همراه باشید تا به شما بگویم انجام یک آزمایش چه مزایایی برای سایت شما بهمراه دارد.

استفاده از تست مقایسه چه مزیت‌هایی برای سایت شما دارد؟

آزمایش A/B خیلی خیلی کم خرج است اما سود زیادی را با خودش به ارمغان می‌آورد. آزمون A/B بسته به اینکه برای چه موردی استفاده می‌شود مزیت‌های مختلفی برای سایت شما دارد. انواع مختلفی از این آزمون وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید که در اینجا به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنم اما قبل از معرفی این نکته را در نظر داشته باشید که باید در بازه ۷ تا ۱۰ روزه به جمع‌آوری اطلاعات آزمایش A/B بپردازید تا به نتیجه درست و قابل اطمینان برسید.

از تست A/B برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید

پست‌ها و عنوان‌های مختلف را برای نوشته‌های وبلاگ آزمایش کنید و ببینید کدام عنوان بیشترین کلیک را دریافت می‌کند. می‌دانید که  عنوان نوشته‌ها که در لیست SERP موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند، مهم‌ترین دارایی شما برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت است. بنابراین باید عنوانی را انتخاب کنید که کاربران بیشتر روی آن کلیک می‌کنند.

هدف از تست مقایسه می‌تواند افزایش نرخ تبدیل سایت شما باشد

اگر آزمایش A/B را برای ظاهر فرم‌ها، رنگ‌ها و یا حتی انکر تکست‌های (CTA یا Call To Action) اجرا کنید می‌توانید روشی پیدا کنید که افراد بیشتری به فراخوان انجام یک هدف مانند پر کردن فرم ثبت نام واکنش نشان دهند.

با تست A/B می‌توانید به علت بالا بودن نرخ پرش سایت پی ببرید.

اگر بازدیدکنندگان بمحض ورود به سایت و یا بازدید از یک صفحه از سایت‌تان خارج می‌شوند، باید از تست A/B استفاده کنید تا بتوانید دلیل این واکنش را شناسایی کنید.
روش انجام تست A/B برای کاهش نرخ پرش به این صورت است که شما باید در بازه‌های ۷ تا ۱۰ روزه نسبت به تغییر عنوان مقاله‌های بلاگ، فونت نوشته های سایت و تصاویر و رنگ ها اقدام کنید تا متوجه شوید چه تغییری باعث ماندگاری بیشتر کاربران در سایت شما می‌شود.

چگونه باید تست A/B را روی سایت وردپرسی خود انجام دهید؟

با تمام مواردی که در بخش قبل گفتم، حالا شما اطلاعات خوبی نسبت به تست A/B و موارد استفاده آن دارید. حالا وقت آن رسیده تا بدانید برای انجام تست A/B روی سایت وردپرسی خود باید چه کارهایی انجام دهید.
البته به یاد داشته باشید، بخش عمده کارهایی که باید انجام دهید در تمام سیستم‌های مدیریت محتوا یکسان است اما چون ما بصورت تخصصی در زمینه وردپرس فعال هستیم، آموزش‌های ما همگی بر مبنای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیان می‌شوند.

قبل از هر اقدام تکنیکی، چک لیست زیر را برای تست A/B انجام دهید

اگر می‌خواهید آزمون A/B را روی سایت وردپرسی خود پیاده کنید، بهتر است قبل از هر گونه اقدام تکنیکی و تخصصی مراحل زیر را در نظر بگیرید. این مراحل برای سایت‌های غیر وردپرسی هم بصورت مشابه انجام می‌شوند.آزمایش A/B یا همان آزمون تقسیم یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بهبود کیفیت سایت است ولی متاسفانه توسط بسیاری از مدیران حتی کارشناسان سئو نادیده گرفته می‌‍شود. اما شما بعنوان یک فرد آگاه و حرفه‌ای با بکارگیری این تکنیک می‌توانید هزاران قدم از رقیبان خود پیشی بگیرید و به یک فرد حرفه‌ای در دنیای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.